סרחיו ראמוס
צילום: טוויטר פריז סן זרמן

אחרי רונאלדו, הסעודים רוצים גם את ראמוס. השכר: 30 מיליון אירו

בגיל 37 מקבל הבלם הצעת עתק, כזאת שלא קיבל בריאל ובפריז סן ז'רמן. היעד: אל הילאל. הבעיה: גם הקבוצה של רונאלדו, אל נאסר, עשויה להתחרות על שירותיו. האם הסעודים ימשיכו לשפוך כסף על כוכבים בשלהי הקריירה?

מיכאל וייסרמן |

האלופה הצרפתית, פריז סן ז'רמן, נמצאת בעונה בינונית. היא הודחה בבושת פנים מליגת האלופות לאחר הפסד כפול לבאיירן מינכן. היא אמנם מוליכה את הטבלה הצרפתית אבל עם 4 הפסדים העונה, ההנהלה שלה מתכננת שינויים נרחבים לעונה הבאה. חלק גדול מהסגל יעזוב, שחקנים חדשים אמורים להגיע. בקיצור, זעזוע.

קברניטי המועדון מתכוונים להיפרד ממספר כוכבים כמו ניימאר, ליאו מסי והבלם סרחיו ראמוס. האחרון מסיים חוזה לשנתיים ונראה כי בעיר האורות לא מתכוונים להציע לו חוזה חדש. על פי דיווחים חדשים הערב, הבלם בן ה-37, לא יחזור לקדנציה בספרד לאחר שלאחרונה דובר על אפשרות לפיה הוא יגיע לריאל מדריד כדי לפרוש בכבוד ואולי אף לקבל תפקיד במועדון לאחר הפרישה. אז לאן הוא כן יגיע? מדובר ביעד אחר לגמרי, מחוץ ליבשת.

ערב הסעודית? למה? ראמוס

לפי הדיווחים הטריים, מספר מועדונים בערב הסעודית מנסים לשכנע את ראמוס להגיע לקראת העונה הבאה. בין השאר, קבוצת אל הילאל, הציעה חוזה חסר תקדים של 30 מיליון אירו לעונה בחוזה לשנתיים. ללא ספק, מדובר בחוזה הגבוה בקריירה של הבלם. "זה סכום שלא משתווה למה שקיבל במדריד או בפריז", נאמר על ההצעה.

גם קבוצתו של כריסטיאנו רונאלדו, אל נאסר, עשויה לפנות לבלם ולהציע לו חוזה גבוה יותר מזה של אל הילאל. במצב הזה, רונאלדו וראמוס ישתפו פעולה באותה קבוצה, שעשויה להוות אטרקציה אמיתית לאוהדי כדורגל מהמזרח.

בערב הסעודית מנסים בשנים הקרובות למשוך עניין רב סביב הליגה, זאת במטרה להרשים את ראשי המועדונים האירופאיים שיתמכו בה באירוח מונדיאל 2030.

רונאלדו חתם בערב הסעודית העונה ועל פי דיווחים שונים הוא משתכר כ-200 מיליון אירו לעונה. גם ליאו מסי קיבל הצעה להצטרף לליגה הערבית ואף הוצע לו שכר של 300 מיליון אירו לעונה אך הארגנטינאי טרם החליט על היעד הבא שלו.

ראמוס גדל בסביליה וב-2005 עבר לריאל. הוא נרכש תמורת 27 מיליון אירו. במשך 16 שנים במדריד הפך לקפטן הקבוצה ולאחד השחקנים האהודים. הוא שותף ב-469 משחקים וכבש 72 שערים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.