המניה הענקית שטסה אחרי הדו"חות - וזו לא גוגל
השבוע האחרון היה זה השבוע החזק של מדד הנאסד"ק מזה שנים רבות, כאשר ענקיות כמו גוגל ונטפליקס הכו את התחזיות ועלו ב-16%-18%. עשרות מיליארדי דולרים נוספו לשווי השוק של שתי החברות והמדד ממשיך להיות הקטר שמוביל את השוק בצורה משמעותית. לשם ההשוואה, הנאסד"ק עומד על תשואה חיובית של 10% מתחילת השנה לעומת 3.3% בלבד ל-S&P500.
חברה שלכדה את עיניי בשבוע המסחר האחרון היא אחת המניות האהובות עליי בוולסטריט וזוהי נטפליקס - הייתי רוצה להציג קצת את החברה בעיני המשקיע הישראלי שפחות חשוף למוצר שהחברה מוכרת ובזכותו התפרסמה - עסקי הסטרימינג.
נטפליקס מספקת שירותי ספריית וידאו למנויים ללא הגבלת זמן תמורת דמי מנוי קבועים באמצעות האינטרנט, איסוף הזמנות ומשלוח סרטים לבית הלקוח, גישה לספרייה המונה כ-35 אלף כותרים מסוגים שונים כמו סרטים, הופעות חיות, סדרות טלוויזיה וכותרי בידור מצולמים אחרים ושירותי סטרימינג לספריית החברה. נטפליקס הוקמה בשנת 1997 ומשרדי ההנהלה שלה נמצאים בלוס גאטוס, קליפורניה.
החברה ביצעה שינוי חד במודל העסקי שלה שהתבסס תחילה על הפצה של סרטים וסדרות באמצעות תקליטורים שנשלחו לבית הלקוח, תוך שימת דגש להרגלי הצפייה של הלקוח שהיה בוחר את רשימת ההעדפות שלו באתר האינטרנט של החברה. ב-2010-2011 החברה עברה למודל הסטרימינג בו היא מאחסנת את כל הכותרים שברשותה בענן, וכך מאפשרת גישה לכל הלקוחות מבלי הצורך להשתמש בתקליטורים פיזיים. כל זאת באמצעות רכישת זכויות יוצרים מששת האולפנים הגדולים אשר איפשרו לה להפיץ את הכותרים דרך האינטרנט.
- דיסני בלחץ? נטפליקס ייצרה לראשונה להיט אנימציה משפחתית סוחף
- המלכודת של נטפליקס: כשהצלחה גדולה מדי הופכת לנטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרוצת השנים החברה עברה למודל פנימי בו היא מפיקה בעצמה את הכותרים, כאשר אפשר למנות את הסדרות בית הקלפים בכיכובו של קווין ספייסי כסדרה שהופקה עצמאית על ידי החברה. נטפליקס בעצם מבוססת על אלגוריתם מאוד מיוחד וחדשני שפותח על ידי טוד ילין, אחד הבכירים בחברה. האלגוריתם המכונה "תיאוריית הקוואנטום של נטפליקס" מאפשר לגולש לבחור העדפות משלל אינסופי של תגיות שמתאימות לסוג התכנים שאותו הוא מעוניין לצפות. החברה בעצם המציאה מאות מיקרו ז'אנרים שמאפשרים לגולש להגיע לרמת דיוק מאוד גבוהה שתתאים לסוג התכנים שיכולים לעניין אותו, ובכך לשמור על רמת מחוייבות לקוח גבוהה שתשאיר אותו מנוי של החברה.
בנוסף, החברה מציגה מספר רחב מאוד של כותרים משלל קטגוריות, כאשר הכוונה היא להציג אפשרויות רבות ככל האפשר ובכך לשאוב לתוכה משתמשים מחוייבים יותר. לנטפליקס אין מחסנים והיא מאחסנת הכל בשירות הענן שלה. המודל העסקי של נטפליקס מבוסס בעצם על מנוי לשלל הפלטפורמות שמציגה החברה, בראשן האינטרנט דרך אתר החברה ועד אפליקציות בטלפונים החכמים ובטאבלטים. כמו כן, לאחרונה החברה נכנסה גם לשוק הטלויזיות החכמות שצומח במהירות וכן לקונסולות WII ,XBOX360 ו-פלייסטיישן. עלות המנוי של נטפליקס בארה"ב נעה בטווח של 5-17 דולר לחודש ובאירופה עלות המנוי עומדת על 8 אירו. מחירים הרבה הרבה יותר זולים מעלות מנוי לשירות כבלים. נטפליקס במספרים
- הכנסות ברבעון השני - 1.48 מיליארד דולר
- רווח נקי ברבעון השני - 26.4 מיליון דולר
- שווי חברה - 48 מיליארד דולר
- מס עובדים - 2190
- מס מנויים -62.7 מיליון משתמשים בתשלום
בתוצאות הרבעון השני חברה רשמה רווח של 6 סנט למניה - 2 סנט מעל צפי האנליסטים. ההכנסות הסתכמו ב-1.64 מיליארד דולר. החברה הוסיפה כמות של 900 אלף מנויים ברבעון בארה"ב, ב-300 אלף מעל תחזיותיה המוקדמות. החטיבה הבינלאומית של החברה הוסיפה 2.37 מיליון מנויים לעומת תחזית של 1.9 מיליון בלבד. עתה יש לחברה כ-62.7 מיליון מנויים.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- סוריה זקוקה לשיקום בהיקף של כחצי טריליון דולר. איזה מדינות ירימו את הכפפה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- החות'ים בתימן - היסטוריה, כלכלה, פוליטיקה ומה יהיה בהמשך?
יש לציין כי החברה ביצעה ספליט של 7:1 במחיר המניה כך שבמקום שהמניה נסחרה ב-700 דולר היום היא נסחרת ב-115. ביום לאחר פרסום הדוחות החברה נסקה בשיעור של 18%, כאשר לסוחרים היומיים היתה אפשרות ליהנות מפירות הרווחים של החברה לפי אסטרטגיה ייחודית שאיתה אני סוחר במניות שפותחות בגאפ (פער מחירים) לאחר דוחות.
בגרף התוך יומי המצורף ניתן לראות כיצד החברה ביצעה ריוורסל מרשים לאחר חצי שעה, כאשר בפתיחת המסחר המניה פתחת ב-110 דולר וירדה עד 107.6. לפי כללי האסטרטגיה יש להכנס באישור מספר פרמטרים של מחזור וכן כלי ייעודי למסחר היומי שנקרא VWAP, עליו אני מתכוון להרחיב בהכשרה ייחודית למסחר יומי.
ביום שלישי הקרוב ייפתח קורס למסחר יומי בהנחייתו של מוטי כהן ובשיתוף בורסה גרף מקבוצת קו מנחה - לפרטים ליחצו כאן
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 3.כל ליצן שסוחר כמה חודשים פותח קורס למסחר!! הזויים! (ל"ת)סוחר יומי 20/07/2015 09:46הגב לתגובה זו
- מקצוען 26/07/2015 10:22הגב לתגובה זוסוחר יומי מפסידן :) שכמוך :) זה שאתה הלוזר ומפסיד זה לא אומר שכול ליצן שמרוויח טוב פותח קורסים . אתה כאן ההזויים, מפסידן, ולוזר :) ותמשיך ככה כול החיים שלך
- 2.חברה מדהימה שמנפצת כל תחזית (ל"ת)יהודה 20/07/2015 00:27הגב לתגובה זו
- 1.תודה ! ממשיך לעקוב אחרי הטור השבועי שלך (ל"ת)גידי 19/07/2015 11:58הגב לתגובה זו

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7