בדרך למיזוג? וויז מנסה לרכוש את סנטינל וואן
האם הסטארטאפ הישראלי וויז (Wiz) של אסף רפפורט בדרך לרכוש את חברת הסייבר סנטינל וואן? לפי דיווחים בבלומברג, התשובה היא חיובית. וויז, אף היא ענקית סייבר, בתחום הענן, עשויה ליצור מיזוג ענק בתחום הסייבר הישראלי. לפי הגיוס האחרון שלה, וויז מוערכת ב-10 מיליארד דולר וסנטינל וואן נסחרת לפי שווק שוק של 4.84 מיליארד דולר. על פי ההערכות, העסקה תהיה בסכום גבוה מ-5 מיליארד.
לפי בלומברג, וויז כבר מנהלת שיחות בנוגע למימון העסקה. היא תצטרך לגייס הון כדי לממן את המהלך ולכן נערכו שיחות עם מספר גופים פיננסיים. נראה כי גיוס המימון הוא השלב הקריטי בעסקה הזאת. לאחרונה דווח כי גם תומא בראבו מתעניינת ברכישה, וגם מתחרתה בארה"ב קראודסטרייק, שנסחרת לפי שווי של 35 מיליארד דולר, בעניין.
חשוב להדגיש כי סנטינל וואן משתפת פעולה עם וויז כבר עתה. בחודש מרץ הם יידעו את התקשורת בהחלטה לשלב ידיים בנוגע לפתרונות סייבר שמאפשרים הגנה על הענן.
הניסיון למכור את סנטינל וואן הוא לא בגדר הפתעה. לאחרונה דווח מספר פעמים כי היא שוקלת למכור והסתייעה בבנק השקעות כדי לקבל ייעוץ בנושא. החברה הוקמה ב-2013 על ידי תומר וינגרטן, אז נחשבה להנפקת הסייבר הגדולה ביותר בישראל. הוא הונפקה ב-2021 לפי שווי של 9 מיליארד דולר.
- 3.יריב 27/08/2023 18:25הגב לתגובה זועסקי רוח. הרבה לקוחות מרשימים אבל ללא רווחיות.
- 2.וייז "מוערכת ב 10 מילארד" חולמים חלומות.. (ל"ת)ברי 27/08/2023 12:11הגב לתגובה זו
- 1.אחד שלא יודע 27/08/2023 08:41הגב לתגובה זומגאלומניה מעולם לא הועילה לציבור, כך יהיה עם עובדי שתי החברות אם המיזוג ייתרחש. ברור שיפוטרו רבים מעובדי החברה הממוזגת, בך הכל בשתי החברות מועסקים כ 2,700 עובדים, כמה יפוטרו? שווי החברה המיצרפית יהיה אחרי זמן מסויים קטן מהשווי שחולמים עליו, לא אתפלא אם אחרי המיזוג ואחרי שתירגע ההתלהבות השווי יעמוד על פחות מ 10 מיליארד. יש סיבה לכך שסנטיננל נסחרת בשוויה הנוכחי שגם הוא מופרז לטעמי. הלברה מייצרת הפסדים, משמע היא מוכרת את מוצריה בהפסד כדי לרכוש נתח שוק, נראה שזה נגמר.. גם הגישה הזו וגם ההתרחבות. ודבר נוסף קטן, במצב הנוכחי לא נכון עבור Wiz לפרסם דוחות כספיים, זה מוקדם מדי. יש הבדל בין סיפורי ARR לבין הכנסות ורווחים.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
