למה המניה הזו עולה ביותר מ-60%?
חברת DIGITAL TURBINE עוסקת בפרסום דיגיטלי ולאחר שחרור הדוחות שלה אתמול אחרי המסחר המניה החלה להמריא, עוד בטרום. לפני שנבין מה קרה עם החברה, קודם כל נסתכל על הנתונים הרבעוניים. ההכנסות של החברה עמדו ברבעון האחרון על 174.8 מיליון דולר, כ-1% מעל צפי האנליסטים ו-7% מתחת לרבעון המקביל. החברה דיווחה על רווח נונ גאפ של 0.34 דולר למניה, זאת לעומת צפי האנליסטים ל-0.44 דולר למניה. כמו שניתן לראות החברה הכתה את התחזיות בשורה התחתונה והעליונה אך בסופו של דבר הנתונים לא באמת מרשימים, לפחות לא בכדי לשלוח את המניה לעליה חדה שכזו. מה כן מניע את ההסתערות של המשקיעים על המניה?
החברה מסתמכת על כך שהתוכנה שלה, אשר מותקנת מראש על חלק מהטלפונים היום בשוק, תוביל לכמה שיותר חשיפה לחברות אותן היא מפרסמת. ברבעון האחרון התוכנה של החברה הותקנה על 75 מיליון מכשירים חדשים, צמיחה אשר הגיעה לאחר שהחברה חידשה את החוזה שלה עם ענקית התקשורת Verizon. בנוסף, החברה נמצאת בשת"פ עם גוגל וצופה כי תוכל להשיג עוד שני לקוחות משמעותיים עוד ברבעון הקרוב. המשקיעים רואים כעת את הפוטנציאל הגלום בחברה, בעיקר בשווי של המידע שהיא מחזיקה ותחזיק בעתיד. גוגל וחברות רבות (מטא למשל) תלויות באופן ניכר בהכנסות מפרסומות וכאשר מגיעה חברה שיכולה להניב להן מידע רב ומשמעותי על לקוחות פוטנציאלים, הן מוכנות לשלם על כך הרבה מאוד כסף.
עניין נוסף בדוחות של החברה הוא הצמיחה ברווחיות. החברה רשמה רווח נונ גאפ של 35 מיליון דולר, זאת לאחר שברבעון המקביל החברה הפסידה 45.3 מיליון דולר. כאשר חברה מצליחה לעבור לרווח משמעותי שכזה בשנה כה קשה ומעיקה, כאשר אפילו חברות הטק הגדולות ביותר לא הצליחו לשמור על הרווחים שלהן - זה לא עניין של מה בכך, בעיקר כאשר ההכנסות נמוכות יותר משנה שעברה. החברה מצליחה לצמוח ואפילו להגדיל את הרווחיות והחברה מעריכה כעת כי ברבעון הבא של השנה הרווח למניה (נונ גאפ) יעמוד על בין 0.36 ל-0.39 דולר למניה, צפי האנליסטים עמד רווח של 0.34 דולר למניה.
מנכ"ל החברה ביל סטון אמר: "בזמנים המאקרו כלכליים המאתגרים הללו, שמחתי על כך שהצלחנו להראות את הרווחיות במודל העסקי שלנו ואת היכולת להגדיל של שולי הרווח בסביבה אינפלציונית. הצלחנו להשיג תושאות פיננסיות שעקפו את תחזיות הרווחיות שלנו לרבעון הנוכחי. שולי ה-EBITDA המתואם שלנו הגיעו לשיא כל הזמנים - 28%, מה שמעיד על היעילות היחסית והיכולת ליצר תזרים מזומנים בעזרת המודל העסקי שלנו".
- אואזיס לא הראשונים: עשרת הטורים הגדולים ברוק
- עליות באסיה, החוזים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרץ שנה שעברה החברה הכריזה כי תרכוש את Fyber ההישראלית בתמורה ל-2 מיליארד דולר. לחברה הנרכשת פלטפורמה לפתרונות פרסום דיגיטליים אשר הוקמה על ידי היזמים זיו אלול ועופר יהודאי. זו הייתה הרכישה השלישית של דיגיטל טורביין באותה השנה לאחר שהחברה רכשה את חברת AdColony בסוף פברואר עבור 400 מיליון דולר, ואת Appreciate הישראלית עבור 26 מיליון דולר בתחילת חודש מרץ.
החברה כרגע מדורגת בדירוג של קניה עם מחיר יעד ממוצע של האנליסטים העומד על 27.7 דולר. המניה של החברה הגיעה בספטמבר של שנה שעברה למחיר של 90 דולר ומאז ירדה ביותר מ-80%, כעת היא נסחרת כעת בשער של 17 דולר המייצגים שווי שוק של 1.7 מיליארד דולר.
- 1.דני 10/11/2022 22:43הגב לתגובה זומוגזםירד חזרה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית
ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור
שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.
הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ
קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.
ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".
המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- שר האנרגיה של אבו דאבי יכהן גם כמנכ"ל זרוע ההשקעות הבינלאומית של אדנוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלפי מקומות עבודה חדשים
האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים
הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.
