למה המניה הזו עולה ביותר מ-60%?
חברת DIGITAL TURBINE עוסקת בפרסום דיגיטלי ולאחר שחרור הדוחות שלה אתמול אחרי המסחר המניה החלה להמריא, עוד בטרום. לפני שנבין מה קרה עם החברה, קודם כל נסתכל על הנתונים הרבעוניים. ההכנסות של החברה עמדו ברבעון האחרון על 174.8 מיליון דולר, כ-1% מעל צפי האנליסטים ו-7% מתחת לרבעון המקביל. החברה דיווחה על רווח נונ גאפ של 0.34 דולר למניה, זאת לעומת צפי האנליסטים ל-0.44 דולר למניה. כמו שניתן לראות החברה הכתה את התחזיות בשורה התחתונה והעליונה אך בסופו של דבר הנתונים לא באמת מרשימים, לפחות לא בכדי לשלוח את המניה לעליה חדה שכזו. מה כן מניע את ההסתערות של המשקיעים על המניה?
החברה מסתמכת על כך שהתוכנה שלה, אשר מותקנת מראש על חלק מהטלפונים היום בשוק, תוביל לכמה שיותר חשיפה לחברות אותן היא מפרסמת. ברבעון האחרון התוכנה של החברה הותקנה על 75 מיליון מכשירים חדשים, צמיחה אשר הגיעה לאחר שהחברה חידשה את החוזה שלה עם ענקית התקשורת Verizon. בנוסף, החברה נמצאת בשת"פ עם גוגל וצופה כי תוכל להשיג עוד שני לקוחות משמעותיים עוד ברבעון הקרוב. המשקיעים רואים כעת את הפוטנציאל הגלום בחברה, בעיקר בשווי של המידע שהיא מחזיקה ותחזיק בעתיד. גוגל וחברות רבות (מטא למשל) תלויות באופן ניכר בהכנסות מפרסומות וכאשר מגיעה חברה שיכולה להניב להן מידע רב ומשמעותי על לקוחות פוטנציאלים, הן מוכנות לשלם על כך הרבה מאוד כסף.
עניין נוסף בדוחות של החברה הוא הצמיחה ברווחיות. החברה רשמה רווח נונ גאפ של 35 מיליון דולר, זאת לאחר שברבעון המקביל החברה הפסידה 45.3 מיליון דולר. כאשר חברה מצליחה לעבור לרווח משמעותי שכזה בשנה כה קשה ומעיקה, כאשר אפילו חברות הטק הגדולות ביותר לא הצליחו לשמור על הרווחים שלהן - זה לא עניין של מה בכך, בעיקר כאשר ההכנסות נמוכות יותר משנה שעברה. החברה מצליחה לצמוח ואפילו להגדיל את הרווחיות והחברה מעריכה כעת כי ברבעון הבא של השנה הרווח למניה (נונ גאפ) יעמוד על בין 0.36 ל-0.39 דולר למניה, צפי האנליסטים עמד רווח של 0.34 דולר למניה.
מנכ"ל החברה ביל סטון אמר: "בזמנים המאקרו כלכליים המאתגרים הללו, שמחתי על כך שהצלחנו להראות את הרווחיות במודל העסקי שלנו ואת היכולת להגדיל של שולי הרווח בסביבה אינפלציונית. הצלחנו להשיג תושאות פיננסיות שעקפו את תחזיות הרווחיות שלנו לרבעון הנוכחי. שולי ה-EBITDA המתואם שלנו הגיעו לשיא כל הזמנים - 28%, מה שמעיד על היעילות היחסית והיכולת ליצר תזרים מזומנים בעזרת המודל העסקי שלנו".
- אואזיס לא הראשונים: עשרת הטורים הגדולים ברוק
- עליות באסיה, החוזים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרץ שנה שעברה החברה הכריזה כי תרכוש את Fyber ההישראלית בתמורה ל-2 מיליארד דולר. לחברה הנרכשת פלטפורמה לפתרונות פרסום דיגיטליים אשר הוקמה על ידי היזמים זיו אלול ועופר יהודאי. זו הייתה הרכישה השלישית של דיגיטל טורביין באותה השנה לאחר שהחברה רכשה את חברת AdColony בסוף פברואר עבור 400 מיליון דולר, ואת Appreciate הישראלית עבור 26 מיליון דולר בתחילת חודש מרץ.
החברה כרגע מדורגת בדירוג של קניה עם מחיר יעד ממוצע של האנליסטים העומד על 27.7 דולר. המניה של החברה הגיעה בספטמבר של שנה שעברה למחיר של 90 דולר ומאז ירדה ביותר מ-80%, כעת היא נסחרת כעת בשער של 17 דולר המייצגים שווי שוק של 1.7 מיליארד דולר.
- 1.דני 10/11/2022 22:43הגב לתגובה זומוגזםירד חזרה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
