
בחסות האינפלציה: הכוכבות של משבר הקורונה משלמות מחיר יקר
מניות חברות המסחר המקוון מצאו עצמן בין פטיש עליית המחירים לסדן הרצון של הלקוחות לחזור למרחב הפיזי. זאת בזמן שהקונים להוטים לחזור לחנויות, בעוד האינפלציה מעוררת את החשש של המשקים כי הצרכנים מתעדפים את הוצאותיהם על פריטים חיוניים. שילוב אשר מבשר רעות עבור קמעונאים רבים הפועלים במרחב האלקטרוני.
כך למשל מניית WAYFAIR INC ירדה ביותר מ-21%, תוך שהא רושמת מחיר שפל ב-12 החודשים האחרונים, לאחר שקמעונאית הרהיטים המקוונת דיווחה על הפסדים גדולים מהצפוי ברבעון הראשון, וכם פחות לקוחות פעילים. מנכ"ל החברה, ניראג' שאה, אמר לאחר פרסום הדוחות כי "הדפוס העונתי האופייני של בנייה הדרגתית של ביקוש" לו התרגלה החברה התרחש בצורה "מאופקת" יותר. הוא גם אמר שהוא שם לב שיותר קונים מקדישים חלק גדול יותר מההוצאות שלהם של דברים אחרים, ו"מתעדפים מחדש חוויות כמו נסיעות".
מניית ETSYINC צונחת ב-16%, לאחר שסיפקה תחזיות מאכזבות לרבעון השני של 2022. מניית SHOPIFY INC יורדת בכמעט 14% לאחר שחזתה שהצמיחה בהכנסות תהיה נמוכה יותר במחצית הראשונה של השנה, בשל ההשוואות לתקופות שיא בהתפשטות המגיפה. דוגמא נוספת, היא POSHMARK INC אתר מקוון לקניות יד שנייה, שמניותיו נפלו ב-7.5%, כמו גם המניות של THE REALREAL INC FARFETCH LTD CL A THREDUP PELOTON INTERACTIVE INC REVOLVE GROUP INC שהציגו כולן ירידות משמעותיות במחיר מניותיהן.
בדו"ח שפורסם היום על ידי חברת כרטיסי האשראי מאסטרקארד נכתב, כי סך המכירות הקמעונאיות בארה"ב, ללא מכירות רכב, צמח ב-7.2% מהשנה הקודמת. בתוך כך, עסקאות המסחר האלקטרוני ירדו ב-1.8%, בעוד שהמכירות בחנויות עלו ב-10%.