בואינג חוזרת להמריא: המנייה מזנקת בכ-5%
בואינג מודיעה על עסקאות חדשות ותקווה כי מטוס 737 Max יחזור לכשירות בסין ובכך לסיים את סיפור קרקוע המטוס סופית: השוק הסיני צפוי לרכוש מטוסים בהיקף של כ-1.4 טריליון דולר במהלך שני העשורים הבאים: מנית החברה נסחרת בכ-33% מתחת למחיר איתו פתחה את שנת 2020, ובכ-50% מאז השיא באפריל 2019
כאשר חברות התעופה נערכות לקראת הצמיחה שלאחר המגפה, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג BOEING (סימול:BA) מראה סימני התאוששות, והערב מדווחת על הזמנות חדשות. עם זאת, סין עדיין לא אישרה את חזרת מטוסי Max 737 לשירות פעיל. לצד ההודעות החיוביות, מניית החברה נהנת גם ממגמת חזרה של משקיעים אל עבר מניות הערך, מחשש לבועה בשווקים.
המשקיעים של בואינג חווה סיוט במשך השנתיים האחרונות, כאשר החברה נפגע מ-2 אירועים מרכזיים. הראשון, השבתה של מטוסי ה-737 מקס מאז מארס 2019 על רקע 2 התרסקויות טראגיות שגבו את חייהם של כ-346 איש. בעקבות ההתרסקויות, סוגיית הבטיחות של מטוסי החברה עלתה לכותרות, דבר שפגע בצורה אנושה במכירות החברה מאז. במקביל, האירועים סביב הקורונה גרמו לפגיעה חדה בענף התיירות בעולם, דבר שגרר עוד פגיעה בהזמנות המטוסים. במהלך שנת 2020, בואינג דיווחה על צמצום בצבר ההזמנות של יותר מ-1,040 מטוסים, כאשר הזמנות של כ-600 מטוסים נדחו ללא תאריך יעד, ועוד כ-450 בוטלו.
לאחר שינויים בטיחותיים רבים במטרה להחזיר את המטוס לכשירות, וסדרת בדיקות של רשות התעופה בארה"ב (FAA),רשימת ההזמנות של החברה חוזרת לחיים. יונייטד איירליינס (סימול:UAL) מתכננת לרכוש 25 מטוסי בואינג 737 Max, ובכך לעלות את סך ההזמנות של החברה ל-188: 21 מטוסים צפויים לעבור ליונייטד עוד השנה, ועוד כ-40 בשנת 2022.
בדצמבר הודיעה חברת התעופה מאירלנד Ryanair על הזמנה של 75 מטוסים מסדרת מקס, ההזמנה הגדולה ביותר מאז שהמטוס קורקע. חברת התעופה אלסקן איירליינס (סימול:ALK) יצאה בעקבותיה וחתמה על הסכם לרכישת 23 מטוסי 737 מקס נוספים. בינתיים החלו שמועות, כי חברת התעופה מערב הסעודית, Saudia, תרכוש 70 מבואינג ומאיירבוס (סימול:EADSY).
- בואינג מפתיעה את וול סטריט: ההפסד קטן וההכנסות עולות; המניה מטפסת
- הסיבה הרשמית להתרסקות הדרימליינר - ניתוק הדלק למנועים; איך זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות שהרגולטוריים מארה״ב, קנדה, ברזיל והאיחוד האירופי אישור להחזיר את מטוסי בואינג לחיים, הרגולטוריים הסינים אומרים כי ״חששות מפני כשלי בטיחות מהותיים עדיין לא נפתרו במלואם״. סין הייתה הראשונה לקרקע את מטוסי החברה בעקבות אותה התרסקות קטלנית, מה שנתן מכה קשה לכנף- סין היא השוק הגדול בעולם עבור בואינג. החברה צופה כי המדינה תצטרך 8,600 מטוסים חדשים בשווי כולל של 1.4 טריליון דולר במהלך שני העשורים הבאים. הערב הודיע סגן מנהל ראשות התעופה הסינית, כי אלו יתכננו ״טיסות ניסוי, שלב אחר שלב... לאחר שכל ענייני הבטיחות העיקריים יטופלו כראוי״.
ב-BizTV, האנליסט הבכיר בבנק מזרחי, יואש מנדלסון, צפה למנייה אפסייד של יותר מ-30% בזכות החזרה של מטוס 737 מקס לאוויר, וגם מפני שהחזרה לחיים, ובתוכם לטיסות בינלאומיות, היא רק עניין של זמן. דויטשה בנק- ״זה הזמן להיכנס אל חברות התעופה״. האנליסטים שדרגו את כל סקטור התעופה ל-״קנייה״ ואמרו כי המגזר ״חזר למסלולו״ עם הופעת החיסונים והצפי להשתלטות על המגפה.
- 3.Mon capitan 02/03/2021 13:12הגב לתגובה זובואינג החזירה ביבשת אמריקה את דגמי ה max 8 וה max 9
- 2.קדימה בואינג !! (ל"ת)רון 02/03/2021 00:16הגב לתגובה זו
- 1.YL 01/03/2021 22:15הגב לתגובה זוסופה ש איירבוס תנצח בשוק האזרחי אן היום אדם ש מאמין ל ****תיקון התקלה במטוס הארור*** ש הנהלת בואיינג מודה התיכנון דפוק מיסודו

דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
זו אינה עוד רשימה. כל מקום ב-100 השורות בטבלת הדירוג משקלל עשרות פרמטרים וקובע מי תזכה להיכלל ברשימה, והסעיף המשפיע ביותר הוא ההכנסה בפועל מהפעילות הבטחונית. המגזין מתבסס על הדיווחים של החברות הצבאיות ובנוסף, מעסיק סוללת אנליסטים שסוקרים כל חברה בצורה פרטנית וקובעים את המיקום שלה ביחס לאחרות.
אבל מעבר ל-״יוקרה״ של החברות שנכללות במדד, לדירוג של Defense News יש השפעה אמיתית על התעשייה עצמה, ועם השנים הפך לכלי מדידה שלא רק נותן ׳חותמת איכות׳, אלא גם נותן יתרון תחרותי. מי שמדורגת גבוה יכולה למנף את זה. היא משפרת את הסיכויים למשוך חוזים מול ממשלות, זוכה באמון של שותפים עסקיים, והשוק בכללותו הרבה יותר מתחשב במובנים רבים, מדובר במדד לא־רשמי של "מעמד" בתעשייה הצבאית העולמית, כזה שמייצר תגובת שרשרת של עניין, מימון ושיתופי פעולה.
בנוסף, הדירוג הזה לא רק מספק הצצה לרשימת השחקנים החזקים ביותר בענף. הוא גם משקף את המגמות בכל השוק: מעבר ממערכות נשק כבדות וקלאסיות לטכנולוגיות מתקדמות, זריזות וקטלניות, תוך הדגשה מחודשת של הממד הדיגיטלי בשדה הקרב.
שלוש חברות ישראליות נכללו בדירוג - אלביט מערכות אלביט הדמיה -2.89% (מקום 21 לעומת 22 בשנה שעברה), התעשייה האווירית (28, שמרה על הדירוג) ורפאל (31, לעומת 33 בשנה שעברה) Rafael Holdings 10.14% ,
והן אינן ברשימה בגלל ערך נוסטלגי, אלא היות וכל אחת מהן צמחה בצורה מובהקת בהכנסות הביטחוניות שלה בשנת 2024. אלביט, למשל, עם זינוק ל-6.8 מיליארד דולר, נהנית מביקוש גבוה למערכות דיוק, כטמ"מים ופתרונות מבוססי בינה מלאכותית. רפאל, שביצעה קפיצה של שני מקומות בדירוג,
ממשיכה למצב את עצמה כמרכז פיתוח מתקדם, לא רק בזכות כיפת ברזל, אלא גם עם פתרונות הגנה רב־שכבתיים, טילים טקטיים ומערכות שליטה ובקרה. התמונה המתקבלת היא של שלוש זרועות משלימות של אקו־סיסטם ביטחוני שמצליח לייצר פתרונות מלאים מקצה לקצה: תחמושת חכמה, מערכות יבשת
ושילוב חיישנים, מערכות אוויריות לוחמות והגנה אווירית רב שכבתית.
- קינטיקה: קרן דיפנס־טק חדשה קמה בישראל
- החברות מגייסות מאות מיליונים - אבל מה יקרה לדיפנס טק כשיבוא שלום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל מעבר לזווית המקומית, בעולם כולו הוקצרו מעל 2.7 טריליון דולר להוצאות ביטחוניות במהלך 2024, גידול של כמעט 10 אחוזים לעומת השנה הקודמת, והעלייה החדה ביותר מאז סיום המלחמה הקרה. יותר מכל, מדובר בתגובה ישירה לרצף של זעזועים גאו־פוליטיים: המלחמה בעזה, העימותים בלבנון, הפלישה הרוסית לאוקראינה והתחזקות סין ככוח צבאי גלובלי.