מטוסי בואינג טיסה נופש
צילום: בואינג

בואינג חוזרת להמריא: המנייה מזנקת בכ-5%

בואינג מודיעה על עסקאות חדשות ותקווה כי מטוס 737 Max יחזור לכשירות בסין ובכך לסיים את סיפור קרקוע המטוס סופית: השוק הסיני צפוי לרכוש מטוסים בהיקף של כ-1.4 טריליון דולר במהלך שני העשורים הבאים: מנית החברה נסחרת בכ-33% מתחת למחיר איתו פתחה את שנת 2020, ובכ-50% מאז השיא באפריל 2019

אור צרפתי | (3)
נושאים בכתבה בואינג

כאשר חברות התעופה נערכות לקראת הצמיחה שלאחר המגפה, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג BOEING (סימול:BA) מראה סימני התאוששות, והערב מדווחת על הזמנות חדשות. עם זאת, סין עדיין לא אישרה את חזרת מטוסי Max 737 לשירות פעיל. לצד ההודעות החיוביות, מניית החברה נהנת גם ממגמת חזרה של משקיעים אל עבר מניות הערך, מחשש לבועה בשווקים. 

המשקיעים של בואינג חווה סיוט במשך השנתיים האחרונות, כאשר החברה נפגע מ-2 אירועים מרכזיים. הראשון, השבתה של מטוסי ה-737 מקס מאז מארס 2019 על רקע 2 התרסקויות טראגיות שגבו את חייהם של כ-346 איש. בעקבות ההתרסקויות, סוגיית הבטיחות של מטוסי החברה עלתה לכותרות, דבר שפגע בצורה אנושה במכירות החברה מאז. במקביל, האירועים סביב הקורונה גרמו לפגיעה חדה בענף התיירות בעולם, דבר שגרר עוד פגיעה בהזמנות המטוסים. במהלך שנת 2020, בואינג דיווחה על צמצום בצבר ההזמנות של יותר מ-1,040 מטוסים, כאשר הזמנות של כ-600 מטוסים נדחו ללא תאריך יעד, ועוד כ-450 בוטלו. 

 

לאחר שינויים בטיחותיים רבים במטרה להחזיר את המטוס לכשירות, וסדרת בדיקות של רשות התעופה בארה"ב (FAA),רשימת ההזמנות של החברה חוזרת לחיים. יונייטד איירליינס (סימול:UAL) מתכננת לרכוש 25 מטוסי בואינג 737 Max, ובכך לעלות את סך ההזמנות של החברה ל-188: 21 מטוסים צפויים לעבור ליונייטד עוד השנה, ועוד כ-40 בשנת 2022. 

 

בדצמבר הודיעה חברת התעופה מאירלנד Ryanair על הזמנה של 75 מטוסים מסדרת מקס, ההזמנה הגדולה ביותר מאז שהמטוס קורקע. חברת התעופה אלסקן איירליינס (סימול:ALK) יצאה בעקבותיה וחתמה על הסכם לרכישת 23 מטוסי 737 מקס נוספים. בינתיים החלו שמועות, כי חברת התעופה מערב הסעודית, Saudia, תרכוש 70 מבואינג ומאיירבוס (סימול:EADSY). 

 

למרות שהרגולטוריים מארה״ב, קנדה, ברזיל והאיחוד האירופי אישור להחזיר את מטוסי בואינג לחיים, הרגולטוריים הסינים אומרים כי ״חששות מפני כשלי בטיחות מהותיים עדיין לא נפתרו במלואם״. סין הייתה הראשונה לקרקע את מטוסי החברה בעקבות אותה התרסקות קטלנית, מה שנתן מכה קשה לכנף- סין היא השוק הגדול בעולם עבור בואינג. החברה צופה כי המדינה תצטרך 8,600 מטוסים חדשים בשווי כולל של 1.4 טריליון דולר במהלך שני העשורים הבאים. הערב הודיע סגן מנהל ראשות התעופה הסינית, כי אלו יתכננו ״טיסות ניסוי, שלב אחר שלב... לאחר שכל ענייני הבטיחות העיקריים יטופלו כראוי״. 

 

ב-BizTV, האנליסט הבכיר בבנק מזרחי, יואש מנדלסון, צפה למנייה אפסייד של יותר מ-30% בזכות החזרה של מטוס 737 מקס לאוויר, וגם מפני שהחזרה לחיים, ובתוכם לטיסות בינלאומיות, היא רק עניין של זמן. דויטשה בנק- ״זה הזמן להיכנס אל חברות התעופה״. האנליסטים שדרגו את כל סקטור התעופה ל-״קנייה״ ואמרו כי המגזר ״חזר למסלולו״ עם הופעת החיסונים והצפי להשתלטות על המגפה. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    Mon capitan 02/03/2021 13:12
    הגב לתגובה זו
    בואינג החזירה ביבשת אמריקה את דגמי ה max 8 וה max 9
  • 2.
    קדימה בואינג !! (ל"ת)
    רון 02/03/2021 00:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    YL 01/03/2021 22:15
    הגב לתגובה זו
    סופה ש איירבוס תנצח בשוק האזרחי אן היום אדם ש מאמין ל ****תיקון התקלה במטוס הארור*** ש הנהלת בואיינג מודה התיכנון דפוק מיסודו
משקיעים  AIמשקיעים AI

לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?

אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל גבוה וינדנד את הסנטימנט

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.

המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.


הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה

יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.

פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.

בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.

יוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטליוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטל

ניו-מד אנרג'י נערכת לקידוח אקספלורציה בבולגריה; תחילת הפעילות צפויה החודש

השותפות עם או.אם.וי פטרום בים השחור נכנסת לשלב הביצוע, עם קידוח ראשון שיבחן פוטנציאל לגז טבעי

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה ניו מד קידוח גז

ניו-מד אנרג'י ניו-מד אנרג יהש 0.53%  ממשיכה להרחיב את פעילות החיפוש והתכנון שלה מעבר לישראל, ונערכת לפתיחת קידוח אקספלורציה בבולגריה כבר בחודש הקרוב. הקידוח מתבצע במסגרת שותפות עם חברת האנרגיה הרומנית או.אם.וי פטרום, המשמשת כמפעילת הרישיון בבלוק הימי "חאן אספרוח" בים השחור, ומהווה מעבר לשלב הביצוע לאחר שנות הכנות, סקרים סייסמיים ואיסוף נתונים.

הבלוק "חאן אספרוח" משתרע על פני כ-13,700 קמ"ר במים העמוקים של הים השחור, עמוק מצפון לים התיכון, ומתועד כאזור עם פוטנציאל משאבים משמעותי. המטרה בקידוח הנוכחי היא לבחון את קיומם של מאגרי גז טבעי בהיקף שיכול להצדיק פיתוח מסחרי, והשלכותיו על המפה האנרגטית באזור בולגריה ושווקים סמוכים אם יתברר כמצוי.

השותפות בין ניו-מד אנרג'י לאו.אם.וי פטרום מתדרכת לשני קידוחים במסגרת אותו קמפיין, לאחר שחתמה על חוזה לקידוח עם תאגיד נובל קורפוריישן המיועד לשאת על עצמו את העבודות הימיות. על פי ההערכות, ההכנות והצו הנדרש לספינת הקידוח מצביעים על כך שהפרויקט לאחר שלב התכנון והכנת הציוד ומוכן לקראת תחילת הקידוח.


הרחבת הפעילות

ההשקעה בקידוחי חיפוש בבולגריה עומדת כחלק מרכזי באסטרטגיית הצמיחה של ניו-מד אנרג'י, שמנסה לגוון את רישומי הנכסים שלה ולהקטין תלות רק במאגרי הגז במזרח הים התיכון. בהקשרים עסקיים ישראליים קודמים, מנכ"ל החברה יוסי אבו דיבר על כך שהפוטנציאל בשנים הקרובות בהתרחבות לשווקים בולגריים ואירופיים עשוי להשוות חלק מהתרומות הכלכליות הללו למה שנמצא במאגרי הגז המקומיים, אם כי במחירים שונים ביחס לשוק הישראלי.

השוק המקומי העניק לחברה תשואה ניכרת בשנה האחרונה, עם עליות במנייתה שמתחזקות כבר זמן רב ביחס לשוק הרחב, מה שמסמן שוק שומע ומתמחר את הציפיות מהקמפיין הנוכחי לצד פרויקטים אחרים של החברה במזרח הים התיכון.