סין
צילום: גיא בן סימון

באידו: הכפילה את הרווח למניה ונכנסת לתחום שירותי הווידאו הצומח

״גוגל הסינית״ מכה את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי ומודיעה על רכישת חברת הסטרימינג Joyy עבור 3.6 מיליארד דולר; רובין לי, מייסד ומנכ"ל באידו: "בנינו בסיס חזק, המאפשר לנו להתפתח גם אל מחוץ לעסקי הפרסום"
אור צרפתי |

באידו BAIDU.COM (סימול:BIDU) הסינית שמספקת מגוון מוצרים אינטרנטיים כשבראשם מנוע החיפוש בסינית, היא בעצם גוגל של המזרח. החברה דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי, עם הכנסות של 4.16 מיליארד דולר ורווח מתואם של 3 דולרים למניה - לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 4.14 מיליארד דולר ולרווח מתואם של כ-2 דולרים למניה. במקביל, החברה מדווחת על רכישת חברת ה״לייב סטרימינג״ - Joyy הסינית תמורת כ-3.6 מיליארד דולר, ובעצם נכנסת לתחום הצומח במהירות של שירותי הווידאו.

הכנסות הרבעון השלישי לשנת 2020 הסתכמו ב-28.23 מיליארד יואן או 4.16 מיליארד דולר, צמיחה של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, קטנה אבל חיובית. החברה עקפה את תחזיות הרווח שעמדו בין 3.7 מיליארד דולר לבין 4.1 מיליארד דולר, ואף ניפצה את צפי האנליסטים שהעריכו הכנסות של 4.14 מיליארד דולר. 

ההכנסות מעסקי הליבה של באידו הסתכמו ב-21.4 מיליארד יואן או 3.15 מיליארד דולר, צמיחה של 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות השיווק המקוון הסתכמו ב-18.4 מיליארד יואן או 2.72 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה. הכנסות השיווק הלא מקוונות הסתכמו ב-2.9 מיליארד יואן או 434 מיליון דולר, זינוק של 14% בעיקר בזכות הצמיחה בשירותי הענן.

בשורה התחתונה, החברה דיווחה על רווח נקי של 13.7 מיליארד יואן או 2 מיליארד דולר, לצורך השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד דיווחה באידו על הפסד נקי של 6.4 מיליארד יואן. החברה הציגה רווח מתואם מרשים של 3 דולר למניה, זינוק של 104% לעומת 1.47 דולר בתקופה המקבילה, בעוד צפי האנליסטים עמד על 2.05 דולר למניה בלבד. 

תחזיות לרבעון הרביעי

ברבעון הרביעי לשנת 2020, באידו צופה שההכנסות ינועו בין 28.6 מיליארד יואן או 4.2 מיליארד דולר, לבין 31.3 מיליארד יואן או 4.6 מיליארד דולר, המהווים קצב צמיחה של מינוס 1% עד פלוס 8% משנה לשנה. החברה מעריכה כי עסקי הליבה יצמחו בין מינוס 1% ל-10% משנה לשנה.

מספר המשתמשים הפעילים היומיים (DAU) הסתכם ב-206 מיליון, ומספר המשתמשים הפעילים החודשיים (MAU) הגיע ל-544 מיליון בחודש ספטמבר 2020. מנויי iQIYI, שירותי הוידאו של החברה, הגיעו בספטמבר 2020 ל -104.8 מיליון, והכנסות החברות עלו ב-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

באידו הציגה מספר שיתופי פעולה להרחבת מעגל פתרונות AI מבוסס ענן, אותו היא רואה כמנוע צמיחה. החברה שחתמה על שיתוף פעולה מול בנק הדואר הסיני (PSBC) ואל מול אזור הפיתוח הכלכלי והטכנולוגי בגויאנג, בוא תספק את הטכנולוגיה לרשת של מעל ל-400 ארגונים. שירותי התרגום של החברה עובדים על כ-200 שפות ומעבדים מעל 100 מיליארד מילים ביום.

קיראו עוד ב"גלובל"

״הראנו צמיחה חיובית בהכנסות, כאשר ההכנסות משיווק שינו מגמה, והציבו את באידו במצב טוב יותר כדי להינות מהתאוששות בכלכלה הסינית. המערכת המגוונת שבנתה באידו בשנים האחרונות, יוצרת בסיס חזק, המאפשר לנו להתפתח גם אל מחוץ לעסקי הפרסום״, אמר רובין לי, מייסד ומנכ"ל באידו. ״הפעילות החדשה שלנו בתחום הבינה המלאכותית הניבה צמיחה בריאה, במיוחד בענן, שם אנו נבדלים באמצעות פתרונות AI״, הוסיף. 

החברות הסיניות לא עוצרות 

החברה הודיעה כי תרכוש את חברת Joyy הסינית, אשר עוסקת ב-״לייב סטרימינג״, עסקה המסמנת את הפלישה של באידו אל התחום הצומח במהירות של שירותי וידאו. החברה תשלם כ-3.6 מיליארד דולר במזומן עבור Joyy’s YY Live, על פי הצהרת החברה. 

החברה אשר מחפשת אפיקי השקעה אחרים, מלבד מנוע החיפוש, מנסה להתאים את עסקיה לעידן המובייל, בו היא מאבדת אחיזה ליריבות כמו טיק-טוק. ההשתלטות על חברת ג׳וי צפויה להכניס לחברה כ-1.8 מיליארד דולר, ותוספת של כ-4 מיליון משתמשים משלמים, אשר צומחים בקצב מהיר. ג׳וי תשמור על פעילותה העסקית מחוץ לסין. 

הממשל הסיני נגד מונופולים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גוגל אלפאבית רשתות חברתיותגוגל אלפאבית רשתות חברתיות

אלפאבית רוכשת חברת תשתיות ב־4.75 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה מרחיבה את שליטתה בתשתיות חשמל ומרכזי נתונים כחלק מהיערכות לגידול בביקוש למחשוב ולבינה מלאכותית, על רקע מגבלות רשת החשמל בארה״ב

אדיר בן עמי |

אלפאבית Alphabet 0.85%  הודיעה כי תרכוש את חברת התשתיות Intersect Power בעסקת מזומן בהיקף של 4.75 מיליארד דולר, בתוספת חוב קיים. המהלך משתלב בגל השקעות רחב של ענקיות הטכנולוגיה, המבקשות להרחיב במהירות את קיבולת מרכזי הנתונים והאנרגיה הנדרשת להפעלתם, על רקע העלייה החדה בביקוש למחשוב עבור יישומי בינה מלאכותית.


Intersect עוסקת בפיתוח תשתיות אנרגיה ומרכזי נתונים, ולפי הודעת אלפאבית מחזיקה בצבר פרויקטים בהיקף של מספר ג’יגוואטים, הנמצאים בשלבי פיתוח או הקמה. רכישת החברה צפויה להעניק לגוגל גישה ישירה למקורות חשמל נוספים, בתקופה שבה רשתות החשמל בארה״ב מתקשות לעמוד בקצב הביקוש הגובר. העסקה מגיעה לאחר שגוגל כבר יצרה קשרים עסקיים עם Intersect בשנה שעברה, אז נכנסה להשקעה מיעוט והחלה בשיתוף פעולה לפיתוח מתקני ייצור חשמל בסמוך לקמפוסים של מרכזי נתונים. כעת, אלפאבית מבקשת להעמיק את השליטה בשרשרת האספקה האנרגטית הנדרשת לפעילותה.


לדברי אלפאבית, Intersect תמשיך לפעול כיחידה נפרדת תחת המותג הקיים, ולא תשולב באופן מלא בפעילות גוגל. הנהלת החברה תישאר על כנה, ובראשה המנכ״ל שלדון קימבר. נכסים פעילים של Intersect בטקסס, וכן נכסים פעילים ומתוכננים בקליפורניה, לא ייכללו בעסקה.


אלפאבית תרכוש את פלטפורמת פיתוח האנרגיה של Intersect ואת צוות העובדים העוסק בפרויקטים שכבר הוקצו לגוגל. מדובר בנכסים שנועדו לתמוך ישירות בהרחבת פעילות מרכזי הנתונים של החברה בארה״ב.


ענקיות הטכנולוגיה רוצות חשמל

העסקה משקפת מגמה רחבה יותר בענף, שבה חברות טכנולוגיה גדולות מחפשות חיבור ישיר לייצור חשמל. הביקוש למרכזי נתונים גדולים, המונעים על ידי מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית, הפך את סוגיית האנרגיה לאחד מצווארי הבקבוק המרכזיים של הענף.במקביל, גם שחקנים נוספים בוחנים רכישות בתחום. קבוצת סופטבנק בוחנת יעדים אפשריים בענף מרכזי הנתונים, וחברות השקעה פרטיות פועלות לרכישת ספקיות תשתית ורשתות חשמל, במטרה ליהנות מהגידול בביקוש.


אווטר דיסני
צילום: פוקס

״אווטאר אש ואפר״ מוביל בעולם, ובוול סטריט בוחנים את דיסני דרך הדוחות

345 מיליון דולר בסופ״ש הראשון שמים את דיסני בראש גלובלית, אבל 88 מיליון דולר בצפון אמריקה פותחים פער מול הציפיות בדיוק כששנת הקופות נכנסת ליישורת האחרונה

ליאור דנקנר |

ברקע לסוף השבוע הזה, דיסני The Walt Disney Co 1.02%   פותחת עוד שבוע מסחר כשהמניה לא מדביקה את קצב מדד ה-S&P, ובשוק ההון בוחנים כל נתון דרך הדוחות הרבעוניים והשיפור ברווחיות לאורך 2026. בתוך זה, ״אווטאר״ הוא לא רק מותג קולנועי, אלא עוד מנוע שמזיז הכנסות בין רבעונים ומחבר בין אולמות, סטרימינג, פארקים ומרצ׳נדייז.

סרט ההמשך ״אווטאר אש ואפר״ של וולט דיסני ואולפני ״המאה ה-20״ נפתח במקום הראשון בקופות בעולם עם הכנסות מוערכות של 345 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון. מחוץ לארה״ב וקנדה נרשמות הכנסות של 257 מיליון דולר עד יום ראשון, נתון שממשיך את הדפוס של המותג שבו רוב הכסף מגיע משווקים בינלאומיים.

בצפון אמריקה התמונה פחות חלקה. הסרט מכניס 88 מיליון דולר על פני 3,800 אולמות בארה״ב וקנדה, בעוד הציפיות בשוק נעו סביב 110 עד 135 מיליון דולר לסוף שבוע פתיחה. הפער הזה מגיע בדיוק בתקופה שבה האולפנים צריכים דחיפה חזקה לסיום הרבעון הרביעי ולהתקרבות ליעד שנתי של 9 מיליארד דולר בקופות.


הרבעון הרביעי תחת לחץ והפער מהיעד נשאר גדול

במצטבר עד יום ראשון, ההכנסות בקופות בצפון אמריקה עומדות על כ-8.4 מיליארד דולר, עלייה של 1% לעומת אותה נקודה בשנה שעברה. לפי הספירה הזו נשארים עוד 10 ימים לשנת הקופות, והמרחק מ-9 מיליארד דולר הוא בערך 600 מיליון דולר, כשהלוח צפוף במיוחד עם הרבה סרטים חדשים וכמה כותרות חזקות שממשיכות לרוץ.

במקביל, ההערכות בשוק לרבעון הרביעי הופכות זהירות יותר. לפי חישובים שמסתובבים בענף, הרבעון בדרך לסיים בירידה של לפחות כמה אחוזים בודדים לעומת שנה שעברה. כדי להגיע להערכה של כ-2.5 מיליארד דולר ברבעון, נדרש זינוק של יותר מ-965 מיליון דולר בשבועיים האחרונים של השנה, קצב שמשתמע ממנו צמיחה שנתית של 59% בתקופה קצרה מאוד.