מטוסי ה-737 מקס בדרך חזרה לפעילות? בואינג קופצת
מניית ענקית התעופה האמריקנית בואינג (סימול:BA) בולטת עם עליות של קרוב ל-11.5% ברקע לאישור של רשות התעופה הפדרלית (FAA) כי תתחיל החל מהיום בסדר ניסויים במטרה לבחון את בטיחות מטוסי ה-737 מקס של החברה.
מדובר במבחנים שצפויים להערך ב-3 הימים הקרובים, כאשר הם קריטיים בהכרעה בנוגע לעתיד המטוסים. כזכור, המשבר בבואינג החל במארס 2019, כאשר 2 התרסקויות טראגיות של מטוסי ה-737 מקס של החברה הובילו לקרקוע של המטוסים וכתוצאה מכך גם ירידה חדה בהזמנות. האירועים בחודשים האחרונים סביב נגיף הקורונה רק החריפו את המשבר בחברה.
במהלך השנה וחצי האחרונות נאלצו בבואינג לבצע לא מעט שינויים במטוס, כאשר השינוי העיקרי היה במערכת ההיגוי של המטוס (MCAS), שהייתה אחראית על 2 ההתרסקויות בשנה שעברה. מדובר במערכת שתכליתה למנוע מהחרטום להתרומם יתר על המידה ולשפר את יציבות המטוס.
הדוחות האחרונים של החברה מצביעים על ירידה עקבית ומשמעותית בפעילות בעקבות ההשבתה של הייצור. ברבעון האחרון דיווח החברה על הכנסות של 16.9 מיליארד דולר, ירידה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הנמוך מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 17.28 מיליארד דולר. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי ברבעון האחרון ברמה של 4.3 מיליארד דולר, לעומת תזרים של 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ברבעון האחרון ב-1.3 מיליארד דולר, לעומת רווח של 2.3 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד של 641 מיליון דולר או 1.1 דולר למניה, לעומת רווח של 2.1 מיליארד דולר או 3.75 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 10.דירה=קורת גג 19/08/2020 21:43הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 9.נדב 10/07/2020 16:57הגב לתגובה זוכל כך שקוף....אין בכלל טיסות והם מריצים מניה על סמך אישור הזוי לטיסות ניסוי הזויות . אלוהים...זה כל כך קרוב. יאללה כבר...אני מת לראות את צוואר הבקבוק כשכולם ירצו למכור דרך חור של קש...אךךך....מה הולך לקרות. ה י ס ט ו ר י ה. לא הייתי ב 1929 ואני מת לחזות בזה כבר
- זיו כוסיכבך 24/08/2020 21:16הגב לתגובה זוגם אני רוצה
- העיקר שאתה נהנה מרפורמת הקנאביס (ל"ת)טייס חלל 12/08/2020 09:05הגב לתגובה זו
- 8.עדית מנור 30/06/2020 10:12הגב לתגובה זוThe FAA calculated that Boeing's 737 Max could crash a total of 15 times, killing more than 3,000 people, if it wasn't grounded and fixed
- 7.אופטימי 30/06/2020 09:31הגב לתגובה זואת מי מעניין המקס בתקופה הנוכחית?
- 6.נראה שדווקא הקורוננ 30/06/2020 01:02הגב לתגובה זוחברות התעופה לא הפסידו כתוצאה מהשבתת המטוסים. ולבואינג היה זמן לפתור את התקלה
- 5.חיפאי 29/06/2020 19:43הגב לתגובה זויודעת שהם ימשיכו להתרסק...
- בקרוב כרטיסי חינם ל בדיקת אמינות המטוס (ל"ת)YL 30/06/2020 09:31הגב לתגובה זו
- 4.אזרח 29/06/2020 18:51הגב לתגובה זולא יתקנו כלום אלא ישימו תוכנה חדשה עם באה חדש
- YL 03/10/2020 21:06הגב לתגובה זותוכנות הודיות חדשות
- 3.שרון 29/06/2020 16:23הגב לתגובה זואת התעופה צריך לשקם מאסון ההידבקויות בקורונה. התיירות תצתמצם משמעותית. מטוס בעייתי עם קבלות יקרקע מי שישתמש בו. חבל.
- 2.אלוהים ישמור את הנוסעים. (ל"ת)אני 29/06/2020 16:01הגב לתגובה זו
- 1.YL 29/06/2020 15:46הגב לתגובה זואל מלא רחמים קשה להאמין ש אנשים גם בחינם היו מוכנים לטוס בו
ירידות שווקים (דאל אי)אינדיקטור באפט בשיא של 223%: אזהרה לשוק המניות האמריקאי
המדד המפורסם של וורן באפט מצביע על הערכת יתר קיצונית בוול סטריט היסטוריה מלמדת שמה שקורה אחר כך לא תמיד נעים, אבל זה לא אומר שהעליות לא יכולות להמשיך
שוק המניות האמריקאי זינק קרוב ל-40% מאז אפריל. השיאים נשברים, מניות הטכנולוגיה מובילות, מניות ה-AI מזנקות על רקע מהפכה שצפויה לשפר את הרווחים של הארגונים. אך מנגד יש כבר "קולות של בועה". חזרנו לבסיס - לוורן באפט. לבאפט יש אינדיקטור על שמו: "אינדיקטור באפט" שקל לחישוב ומלמד אם השוק יקר או לא. על פי האינדיקטור השוק היום מתומחר ביתר, הוא יקר. אפילו מאוד יקר. מצב מאוזן הוא 1005, והשוק מתמחר ב-223%.
הכתבה הבאה תתמקד בפרמטר זה בלבד, תסביר את מנגנונו, תסקור את היסטוריתו ותנתח את משמעותו בהקשר הנוכחי, תוך שמירה על ניתוח אובייקטיבי וממוקד.
מהו אינדיקטור באפט?
אינדיקטור באפט, הידוע גם כיחס שווי שוק לתוצר מקומי גולמי, הוא כלי הערכה בסיסי שמאפשר למשקיעים להעריך את רמת התמחור הכוללת של שוק המניות ביחס לכלכלה האמיתית. בפשטות, הוא מחושב על ידי חלוקת שווי השוק הכולל של כל המניות הנסחרות בארצות הברית, כפי שמשוקף במדדים בתוצר המקומי הגולמי (GDP) השנתי.
התוצאה מוצגת כאחוזים: אם היחס עומד על 100%, שווי השוק שווה בדיוק לגודל הכלכלה. רמות נמוכות מצביעות על הזדמנויות קנייה, שכן השוק נראה זול יחסית לייצור הכלכלי. לעומת זאת, רמות גבוהות מעידות על ניפוח, שבו מחירי המניות מתנתקים מהבסיס הכלכלי ומסתכנים בירידה.
- באפט מגייס חוב במטבע היפני - רמז להגדלת פוזיציה במניות?
- באפט ממשיך לממש מניות; מחזיק מזומנים בסך 380 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדד אינו מדויק כמו כלים מתקדמים יותר, שכן הוא מתעלם מגורמים כמו ריביות, אינפלציה או השפעות גלובליות והוא גם לא לוקח בחשבון שהמניות הנסחרות בוול סטריט הן גלובליות, כלומר אין בהכרח קשר ישיר בין התוצר האמריקאי לשווי החברות.
נשיא קזחסטן, קאסים-ז'ומארט טוקאייב (יוטיוב)הכלכלה של קזחסטן - המדינה שהצטרפה להסכמי אברהם
קזחסטן מצטרפת להסכמי אברהם. בפועל יש כבר עשרות שנים הסכמים עם קזחסטן, צפוי שההצטרפות תרחיב את שיתופי הפעולה בכמה מישורים. אבל מיהי בעצם קזחסטן? ועל מה מבוססת הכלכלה שלה?
קזחסטן היא אחת הכלכלות הצומחות באירואסיה, עם מיקום גאוגרפי שממצב אותה כגשר בין סין לאירופה ובין רוסיה למזרח התיכון. שטחה הוא כ- 2.72 מיליון קמ"ר, והיא התשיעית בגודלה בעולם. אין לה מוצא לים פתוח\ יש לה גבולות ארוכים שהופכים אותה לצומת דרכים חשוב בסחר העולמי.
היקף. אוכלוסייה 20.6 מיליון תושבים. זו מדינה עם אוכלוסייה צעירה יחסית שמספקת כוח עבודה זול ואיכותי. הנשיא הוא קאסים-ז'ומארט טוקאייב זה שש שנים. קזחסטן היא רפובליקה נשיאותית: ראש המדינה הוא נשיא הנבחר ולו סמכויות רבות, לרבות כמפקד עליון של הכוחות המזוינים. קיים ריכוז של כוח בידי הנשיא וההנהגה.
התמ"ג הנומינלי מתקרב ל-300 מיליארד דולר בסוף 2025, בעוד במונחי PPP הוא חוצה את ה-900 מיליארד. התמ"ג לנפש במונחי PPP עומד על כ-36,000 דולר, רמה דומה לטורקיה, אך נמוכה במקצת מרוסיה. המעבר ממשק מבוסס מחצבים בלבד למשק מגוון יותר נמצא בעיצומו, עם דגש על לוגיסטיקה, דיגיטל ותעשייה קלה.
צמיחה של 6%
כלכלת המדינה מבוססת על נפט. ברבעונים הראשונים של השנה נרשמה צמיחה שנתית של 6.1%-6.3%, כאשר התחזיות השנתיות נעות בין 5.5% מהבנק העולמי ל-5.9% מקרן המטבע. הגורם המרכזי: הרחבת שדה טנגיז, שהושקה רשמית בינואר 2025 והוסיפה 260 אלף חביות ליום בתפוקה מלאה. תפוקת הנפט הכוללת עברה את ה-100 מיליון טון בשנה, שיא היסטורי עם 75.7 מיליון טון בינואר-ספטמבר ו-8 מיליון טון באוקטובר לבדו. טנגיז לבדו תורם כשליש, עם תפוקה יומית שהגיעה ל-953 אלף חביות ביוני.
