מטוסי ה-737 מקס בדרך חזרה לפעילות? בואינג קופצת
מניית ענקית התעופה האמריקנית בואינג (סימול:BA) בולטת עם עליות של קרוב ל-11.5% ברקע לאישור של רשות התעופה הפדרלית (FAA) כי תתחיל החל מהיום בסדר ניסויים במטרה לבחון את בטיחות מטוסי ה-737 מקס של החברה.
מדובר במבחנים שצפויים להערך ב-3 הימים הקרובים, כאשר הם קריטיים בהכרעה בנוגע לעתיד המטוסים. כזכור, המשבר בבואינג החל במארס 2019, כאשר 2 התרסקויות טראגיות של מטוסי ה-737 מקס של החברה הובילו לקרקוע של המטוסים וכתוצאה מכך גם ירידה חדה בהזמנות. האירועים בחודשים האחרונים סביב נגיף הקורונה רק החריפו את המשבר בחברה.
במהלך השנה וחצי האחרונות נאלצו בבואינג לבצע לא מעט שינויים במטוס, כאשר השינוי העיקרי היה במערכת ההיגוי של המטוס (MCAS), שהייתה אחראית על 2 ההתרסקויות בשנה שעברה. מדובר במערכת שתכליתה למנוע מהחרטום להתרומם יתר על המידה ולשפר את יציבות המטוס.
הדוחות האחרונים של החברה מצביעים על ירידה עקבית ומשמעותית בפעילות בעקבות ההשבתה של הייצור. ברבעון האחרון דיווח החברה על הכנסות של 16.9 מיליארד דולר, ירידה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הנמוך מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 17.28 מיליארד דולר. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי ברבעון האחרון ברמה של 4.3 מיליארד דולר, לעומת תזרים של 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ברבעון האחרון ב-1.3 מיליארד דולר, לעומת רווח של 2.3 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד של 641 מיליון דולר או 1.1 דולר למניה, לעומת רווח של 2.1 מיליארד דולר או 3.75 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 10.דירה=קורת גג 19/08/2020 21:43הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 9.נדב 10/07/2020 16:57הגב לתגובה זוכל כך שקוף....אין בכלל טיסות והם מריצים מניה על סמך אישור הזוי לטיסות ניסוי הזויות . אלוהים...זה כל כך קרוב. יאללה כבר...אני מת לראות את צוואר הבקבוק כשכולם ירצו למכור דרך חור של קש...אךךך....מה הולך לקרות. ה י ס ט ו ר י ה. לא הייתי ב 1929 ואני מת לחזות בזה כבר
- זיו כוסיכבך 24/08/2020 21:16הגב לתגובה זוגם אני רוצה
- העיקר שאתה נהנה מרפורמת הקנאביס (ל"ת)טייס חלל 12/08/2020 09:05הגב לתגובה זו
- 8.עדית מנור 30/06/2020 10:12הגב לתגובה זוThe FAA calculated that Boeing's 737 Max could crash a total of 15 times, killing more than 3,000 people, if it wasn't grounded and fixed
- 7.אופטימי 30/06/2020 09:31הגב לתגובה זואת מי מעניין המקס בתקופה הנוכחית?
- 6.נראה שדווקא הקורוננ 30/06/2020 01:02הגב לתגובה זוחברות התעופה לא הפסידו כתוצאה מהשבתת המטוסים. ולבואינג היה זמן לפתור את התקלה
- 5.חיפאי 29/06/2020 19:43הגב לתגובה זויודעת שהם ימשיכו להתרסק...
- בקרוב כרטיסי חינם ל בדיקת אמינות המטוס (ל"ת)YL 30/06/2020 09:31הגב לתגובה זו
- 4.אזרח 29/06/2020 18:51הגב לתגובה זולא יתקנו כלום אלא ישימו תוכנה חדשה עם באה חדש
- YL 03/10/2020 21:06הגב לתגובה זותוכנות הודיות חדשות
- 3.שרון 29/06/2020 16:23הגב לתגובה זואת התעופה צריך לשקם מאסון ההידבקויות בקורונה. התיירות תצתמצם משמעותית. מטוס בעייתי עם קבלות יקרקע מי שישתמש בו. חבל.
- 2.אלוהים ישמור את הנוסעים. (ל"ת)אני 29/06/2020 16:01הגב לתגובה זו
- 1.YL 29/06/2020 15:46הגב לתגובה זואל מלא רחמים קשה להאמין ש אנשים גם בחינם היו מוכנים לטוס בו

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -1.75% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.

יותר מ־900 מתקנים: קנה המידה האמיתי של AWS נחשף
מסמכים שנחשפו מגלים פריסה של מאות מתקנים בבעלות ובשכירות, בזמן שאמזון מתכננת להשקיע עוד 50 מיליארד דולר בהרחבת יכולות הענן
לפי מסמכים שנחשפו, אמזון Amazon.com Inc. 2.61% לא מסתפקת במתחמי הענק המוכרים שלה, אלא מפעילה תשתית כמעט בלתי נתפסת של יותר מ־900 מתקנים הפרוסים בלמעלה מ־50 מדינות.
לצד מאות האתרים האלה, AWS מפעילה גם יותר מ־220 נקודות Edge - תחנות גישה קטנות שמפחיתות זמני תגובה ומקרבות את הרשת ללקוחות. עבור חברות ענן, החיבור המהיר חשוב כמעט כמו כוח המחשוב, ואמזון משקיעה בנקודות האלה בקצב שמבהיר עד כמה השוק הפך תחרותי. בחברה מגדירים את זה כ"שילוב של בעלות וגמישות". אמזון רוצה שליטה מלאה במרכזי הנתונים הגדולים, אבל לא מוכנה לוותר על האפשרות להתרחב במהירות למקומות שלא מצדיקים בנייה מסיבית. זה מודל שמאפשר לה להיכנס למדינות חדשות בתוך שבועות ולא שנים.
היקף הרשת נחשף גם דרך התקלה לאחרונה, כאשר שירות בסיס נתונים מרכזי קרס למשך שעות וקטע את הגישה לאתרים רבים בעולם. המשבר הציף את התלות העצומה בשירותים של AWS ואת העובדה שהם נשענים על שילוב מורכב של תשתיות בבעלותה ותשתיות שכורות.
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- נדחתה בקשת אמזון: ייצוגית של צרכנים תתברר בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנוע הרווחים העיקרי
עיקר ההכנסות של אמזון מגיע עדיין מהקמעונאות, אבל AWS היא מנוע הרווחים העיקרי: 33 מיליארד דולר הכנסות ברבעון ו־11.4 מיליארד דולר רווח תפעולי. וזו בדיוק הסיבה שהמספרים החדשים על רשת הנתונים שלה מעניינים את המשקיעים. עד היום, ניסו לאמוד את היקף התשתית לפי הערכות חיצוניות עם 300 מתקנים למיקרוסופט, פחות מזה לגוגל. עכשיו מתברר שאמזון פועלת בקנה מידה אחר לחלוטין.
