וול סטריט עליות מסחר בורסה אור ירוק רמזור
צילום: Istock

Verint תתפצל לשתי חברות עד תחילת 2021

בנוסף, החברה הודיעה על תכנית רכישה עצמית של מניות בכ-300 מיליון דולר, והשקעה של 400 מיליון דולר על ידי קרן אפאקס; הדיווח הקפיץ את המניה ב-9% בוול סטריט
ארז ליבנה | (1)

ורינט (סימול: VRNT), אחת מחברות הסייבר הגדולות בישראל, הודיעה הלילה כי דירקטוריון החברה החליט פה אחד לפצל את החברה לשתי חברות. הסיבה: שתי החטיבות הגדולות של החברה יוכלו להתמקד באסרטגיות ופיתוח עסקי עצמאי. החברה הודיעה על תכנית רכישה עצמית של מניות בכ-300 מיליון דולר ועל השקעה של 400 מיליון דולר על ידי קרן אפאקס.

 

שתי החטיבות הגדולות של החברה הן חטיבת אנגייג'מנט ללקוחות וחטיבת הסייבר, הן חטיבות שונות עם מטרות שונות, כך שיש היגיון רב מאחורי ההחלטה. שתי החברות החדשות ימשיכו להיסחר בוול סטריט. הצפי לפיצול עומד על סוף ינואר 2021, כאשר המערכים יהיו מוכנים לעבור לעבוד באופן עצמאי.

 

"עם חטיבת האנגייג'מנט שלנו שמגיעה להכנסות של מיליארד דולר בשנה וחטיבת הסייבר שלנו שמגיעה ל-500 מיליון דולר בשנה, אנחנו מאמינים ששתי החברות הציבוריות ירוויחו מהפיצול", נכתב בהודעה מטעמו של מנכ"ל החברה, דן בודנר.

 

"הפיצול יאפשר לשתי החברות למצב את עצמן בשוק ולחתור לאסטרטגיות עצמאיות, למצות הזדמנויות להאצת הצמיחה ולהגדיל את מובילות השוק שלהן", הוסיף.

כחלק מתוכנית הפיצול, הודיעה החברה על תוכנית רכישה עצמית (BuyBack) בהיקף של 300 מיליון דולר. בנוסף, חברת אפאקס השקעות (Apax Funds) הסכימה להשקיע כ-400 מיליון דולר בחברות החדשות, בכפוף לאישורים הרגולטוריים.

ההשקעה מצד אפאקס תתבצע בשתי פעימות של 200 מיליון דולר כל אחת. הראשונה עד סוף אפריל 2020, הפעימה השנייה תהיה לאחר הפיצול ותתמקד בחברה החדשה שתעסוק באנגייג'מנט.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יעקב 05/12/2019 10:43
    הגב לתגובה זו
    עובדה שהמניה קפצה 9%..
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.