טסלה מכה את התחזיות ומזנקת 20%
טסלה (סימול:TSLA) של היזם אלון מאסק, מדווחת על הכנסות של 6.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי - בתחתית רף ציפיות האנליסטים. אבל בשורה התחתונה היא מציגה הפתעה מרשימה - רווח של 340 מיליון דולר - 1.9 דולר למניה, לעומת הפסד חזוי של כ-75-80 מיליון דולר (45-50 סנט למניה).
ההפתעה הזו מזניקה את מניית טסלה ב-20% (במסחר שלאחר הסגירה). עם זאת, בשלב זה נשמעים בוול סטריט ספקות לגבי מעבר קבוע של החברה לרווח. האנליסטים ציפו לרווח רק באמצע שנה הבאה, והמעבר המוקדם שנובע משיפור ברווחיות הגולמית, עדיין לא ברור להם - נראה שבשיחת הוועידה שתתקיים היום בין החברה לאנליסטים והמשקיעים, יוסבר השיפור ויובן האם מדובר בשיפור קבוע.
- 7.עומר 25/10/2019 11:38הגב לתגובה זוועוד יותר לא מאמין במכונית הזאת, כל המכונית הזאת לא נועדה לשרת את ציבור הלקוחות כי אף אחד לא עומד בתור לרכוש כזה עב"ם... המכונית הזאת נועדה לייצר כסף לבעלי המניות של החברה.
- 6.ישראלי 24/10/2019 17:13הגב לתגובה זואם יביאו אותה לארץ ,תהפוך ללהיט
- 5.נייר של נוכל 24/10/2019 09:42הגב לתגובה זוהחברה ,לא עמדה ביעד המכירות (פיקששה ב 300 מיליון).ופתאום עברה לרווח ???הבנאדם גאון אבל נוכל מסוכן.
- 4.נייר של נוכל 24/10/2019 09:42הגב לתגובה זוהחברה ,לא עמדה ביעד המכירות (פיקששה ב 300 מיליון).ופתאום עברה לרווח ???הבנאדם גאון אבל נוכל מסוכן.
- 3.עושה חשבון 24/10/2019 09:27הגב לתגובה זו6.3 מיליארד לחלק 97000 מכוניות ... יוצא שמחיר מכונית 65,000 דולא ...היתכן ? מכונית בנזין כזו עולה בארהב 20,000 דולר ?
- 2.דוח בהזמנה 24/10/2019 07:20הגב לתגובה זואחרי ששני הקודמים עזבו את טסלה כי לא היו מוכנים לבשל נתונים כספיים לפי דרישה, עכשיו סוף סוף יש להם מישהו שכן משתף פעולה
- 1.צפעלול סוהר 24/10/2019 07:18הגב לתגובה זוהמניה קפצה אתמול, תוך סגירת יתרות שורט בעשרות מיליוני דולר. מי שחכם ופחדן, כמוני, מכר אתמול את כל האחזקה, וירכוש היום במקום ב 306, ב 280. מי שחכם ואמיץ, יכל למכור אתמול ( שורט) ב 306, ולעשות היום קופה בטוחה.
- הנביא 25/10/2019 08:42הגב לתגובה זואני מעריך שיש לך בקושי 100 אלף שח (או אפילו 10 אלף). כדי להשקיע זמן למניות במשרה מלאה כפרנסה עיקרית (סוחריי שורטים) ברווח של כמה אלפי שקלים, אם בכלל, בחודש - תמצא עבודה ב50,000 שח בחודש ותן לכסף לעשות את שלו, אלא אם אתה פנסיונר שלא ממש ידע לחסוך.... אל תסחרו - תשקיעו. המניה הזו תגיע לפי 10 משוויה כעת. כל סכום השקעה רלוונטי
- הנביא 25/10/2019 08:36הגב לתגובה זוותעבור אותו בהרבה. אם השיא בסביבות 380 ותתחיל מומנטום של עליות, תוכל להגיע תוך פחות משנה לשער 700.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
