אלון מאסק
אלון מאסק

טסלה מכה את התחזיות ומזנקת 20%

יצרנית הרכבים החשמליים אמנם עמדה בקושי בשורת ההכנסות, אבל עברה לרווח מפתיע של 340 מיליון דולר 
מערכת Bizportal | (9)

טסלה (סימול:TSLA) של היזם אלון מאסק, מדווחת על הכנסות של 6.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי - בתחתית רף ציפיות האנליסטים. אבל בשורה התחתונה היא מציגה הפתעה מרשימה - רווח של 340 מיליון דולר - 1.9 דולר למניה, לעומת הפסד חזוי של כ-75-80 מיליון דולר (45-50 סנט למניה).

ההפתעה הזו מזניקה את מניית טסלה ב-20% (במסחר שלאחר הסגירה). עם זאת, בשלב זה נשמעים בוול סטריט ספקות לגבי מעבר קבוע של החברה לרווח. האנליסטים ציפו לרווח רק באמצע שנה הבאה, והמעבר המוקדם שנובע משיפור ברווחיות הגולמית, עדיין לא ברור להם - נראה שבשיחת הוועידה שתתקיים היום בין החברה לאנליסטים והמשקיעים, יוסבר השיפור ויובן האם מדובר בשיפור קבוע.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עומר 25/10/2019 11:38
    הגב לתגובה זו
    ועוד יותר לא מאמין במכונית הזאת, כל המכונית הזאת לא נועדה לשרת את ציבור הלקוחות כי אף אחד לא עומד בתור לרכוש כזה עב"ם... המכונית הזאת נועדה לייצר כסף לבעלי המניות של החברה.
  • 6.
    ישראלי 24/10/2019 17:13
    הגב לתגובה זו
    אם יביאו אותה לארץ ,תהפוך ללהיט
  • 5.
    נייר של נוכל 24/10/2019 09:42
    הגב לתגובה זו
    החברה ,לא עמדה ביעד המכירות (פיקששה ב 300 מיליון).ופתאום עברה לרווח ???הבנאדם גאון אבל נוכל מסוכן.
  • 4.
    נייר של נוכל 24/10/2019 09:42
    הגב לתגובה זו
    החברה ,לא עמדה ביעד המכירות (פיקששה ב 300 מיליון).ופתאום עברה לרווח ???הבנאדם גאון אבל נוכל מסוכן.
  • 3.
    עושה חשבון 24/10/2019 09:27
    הגב לתגובה זו
    6.3 מיליארד לחלק 97000 מכוניות ... יוצא שמחיר מכונית 65,000 דולא ...היתכן ? מכונית בנזין כזו עולה בארהב 20,000 דולר ?
  • 2.
    דוח בהזמנה 24/10/2019 07:20
    הגב לתגובה זו
    אחרי ששני הקודמים עזבו את טסלה כי לא היו מוכנים לבשל נתונים כספיים לפי דרישה, עכשיו סוף סוף יש להם מישהו שכן משתף פעולה
  • 1.
    צפעלול סוהר 24/10/2019 07:18
    הגב לתגובה זו
    המניה קפצה אתמול, תוך סגירת יתרות שורט בעשרות מיליוני דולר. מי שחכם ופחדן, כמוני, מכר אתמול את כל האחזקה, וירכוש היום במקום ב 306, ב 280. מי שחכם ואמיץ, יכל למכור אתמול ( שורט) ב 306, ולעשות היום קופה בטוחה.
  • הנביא 25/10/2019 08:42
    הגב לתגובה זו
    אני מעריך שיש לך בקושי 100 אלף שח (או אפילו 10 אלף). כדי להשקיע זמן למניות במשרה מלאה כפרנסה עיקרית (סוחריי שורטים) ברווח של כמה אלפי שקלים, אם בכלל, בחודש - תמצא עבודה ב50,000 שח בחודש ותן לכסף לעשות את שלו, אלא אם אתה פנסיונר שלא ממש ידע לחסוך.... אל תסחרו - תשקיעו. המניה הזו תגיע לפי 10 משוויה כעת. כל סכום השקעה רלוונטי
  • הנביא 25/10/2019 08:36
    הגב לתגובה זו
    ותעבור אותו בהרבה. אם השיא בסביבות 380 ותתחיל מומנטום של עליות, תוכל להגיע תוך פחות משנה לשער 700.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.

התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.

במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.


אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI


מאקרו

הטור של זיו סגל: בתוך הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?