פתקית: חוזה מחברה בינלאומית ב-4.6 מיליון שקל

ההיקף המינימלי של ההזמנה עומד על 1.8 מיליון שקל והיא התקבלה באמצעות חברה בת שלה סקיו-סיסטם. פיתקית תספק ללקוח מוצרים בטחוניים למניעת זיופים עד מרס 2006
חזי שטרנליכט |

פיתקית מפעלי הדפסה תספק בשנה הנוכחית ללקוח באירופה מדבקות בגלילים על פי טכנולוגיה מיוחדת שבה מתמחה החברה. המדובר בהיקף שיגיע לכ-1 מיליון דולר או 4.6 מיליון שקל (כולל חומרי גלם). מדובר בשיטת דפוס באמצעות הבלטה ע"ג אלומיניום המייצרת אשליה של הולוגרמה. ההיקף המינימלי של ההזמנה עומד על 1.8 מיליון שקל, והיא התקבלה באמצעות חברה בת שלה סקיו-סיסטם.

פיתקית התחייבה לספק לאותו לקוח, מוצרים בטחוניים למניעת זיופים עד מרס 2006. מניותיה של חברת פתקית עולות ב-1.85% במחזור של 30 אלף שקל. המניות ריכזו מחזור אפסי של 4,000 שקל בממוצע מדי יום בשנה החולפת, אך הן הניבו תשואה של 35% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של פתקית עומד על כ-12.2 מיליון דולר, ובקופתה נמצאים 26.2 מיליון שקלים לפי הרבעון שחלף.

גדעון פישמן, מנכ"ל החברה מוסר כי פיתקית הינה החברה היחידה בעולם שעושה מדבקות כאלה בגלילים. הלקוח החליט להפוך את פיתקית לספק בלעדי של המוצר המסופק לו כאמור בגלילים והוא עדיין זול מאלטרנטיבה אחרת גם לאחר ההובלה מישראל לאירופה.

עוד מציין פישמן כי החברה קבלה החלטה אסטרטגית להגדיל באופן משמעותי את מאמצי היצוא שלה באמצעות הרחבת הפעילות בחו"ל. "בשנת 2004 הסתכם הייצוא בכ-1.5 מיליון דולר והוא צפוי לגדול ב-100% בשנת 2005 הודות לפעילויות שכבר נעשו והזמנות נוספות וחדשות שנקבל בקרוב" מסכם פישמן ואומר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".