איי.טי.אל רשמה הפסד של 84 א' ד': השקענו במו"פ

מנכ"ל ITL OPTRONICS, עמיחי רוב, מציין כי ההפסד שנרשם ברבעון הראשון הוא תוצאה של השקעה רחבה שעשתה החברה בפעילויות מו"פ. ההכנסות של החברה גדלו ב-47% ל-7.5 מ' ד'
חזי שטרנליכט |

חברת ITL OPTRONICS רשמה ברבעון הראשון של 2005 גידול של כ-47% בהיקף המכירות אשר הסתכמו בכ-7.5 מיליון דולר לעומת כ-5.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר במכירות שיא לחברה ברבעון זה. בשנת 2004 מכירות החברה עמדו על כ-26 מליון דולר. בחברה צופים ששנת 2005 תציג שיא במכירות.

עם זאת, בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2005 אשר הסתכם בסך של כ-84 אלף דולר לעומת רווח בסך של כ-120 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל ITL OPTRONICS, עמיחי רוב, מציין כי ההפסד שנרשם ברבעון הראשון הוא תוצאה של השקעה רחבה שעשתה החברה בפעילויות מו"פ בחברות הבנות ובעיקר בחברת הבת "לייזר דיטקט סיסטמס" שבבעלותה המלאה. בחברה צופים שעם סיומו המוצלח של תהליך גיוס הכספים, תממן "לייזר דיטקט סיסטמס" את פעילויותיה באופן עצמאי החל מהרבעון הקרוב.

עוד צופים בחברה, שהזמנות שיסופקו על ידי החברות הבנות ברבעונים הקרובים ינטרלו את הגידול בהוצאות התפעוליות הגבוהות.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכם בסך של כ-367 אלפי דולר, לעומת רווח תפעולי של כ-493 אלפי דולר בתקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות המאוחד של החברה ל-31 במרץ 2005 עמד על כ-23.2 מליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.