המועצה לצרכנות: חברות תעופה מנצלות את המצב ומעלות מחירים
אחרי שהתברר כי חלק מהרשתות הקמעונאיות העלו מחירים בימים האחרונים, מיד לאחר ההמלצה של פיקוד העורף להצטייד במוצרים מסוימים, במועצה לצרכנות מזהים מגמה. מוקד החירום של המועצה לצרכנות קיבל בימים האחרונים תלונות רבות של צרכנים המבקשים לבטל טיסה או לדחותה, ונתקלים בסירוב או בדרישה לדמי ביטול מלאים. לדברי המועצה, מתקבלות תלונות קרובי משפחה של צרכנים שמבקשים לחזור לארץ ונדרשים למחירים גבוהים במיוחד. "המועצה מביעה דאגה העמוקה בנוגע להסלמה במחירי הטיסות ו/או השייט בצל המצב הביטחוני. מחירי הטיסות ו/או השייט לכיוון אחד הביתה, האמירו למחירי כרטיסי 'הלוך חזור'. לעמדתנו עלייה משמעותית במחירי הכרטיסים מחייבת התייחסות מיידית", לשון ההודעה. "המועצה מבינה כי ביטול טיסה/שייט ברגע האחרון לא עומד בתנאי החוק, וכי כוחות השוק ממלאים תפקיד בקביעת מחירי הכרטיסים, אולם, במצב של שגרה לצרכן יש את יכולת הבחירה", המשיכו. "בתקופות משבר כמו השבר העמוק בו המדינה מצויה, במקרה בו חברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן לישראל, וצרכנים מבקשים לקצר את הטיול ולחזור מיידית לישראל להתגייס או להתאחד עם משפחתם, מצופה מחברות התעבורה הבין יבשתיות (טיסות ושיט), במיוחד אלו הישראליות - שלא לנצל את מעמדם בפני ציבור צרכנים הנקראים לשרת את מדינתם ורוצים לחזק את משפחתם, ולגבות מחיר רגיל בטנה שלא מדובר בחילוץ". במועצה לצרכנות מניחים כי בתום המלחמה יוקצו פיצויים לחברות הישראליות שנפגעו בשל המצב הביטחוני. "פיצויים אלה יסייעו לחברות ולפיכך אין כל הצדקה לניצול המצוקה וגביית הסכומים הגבוהים מציבור הצרכנים", סיכמו. בפניה למשרד התחבורה כתבה המועצה: "אנו עדים למספר רב של מעשי צדקה ויוזמות פרטיות, המועצה אינה דורשת כי חברות אלה יזמו או יממנו בעצמן נסיעות חינם עבור ציבור הצרכנים, אלא שהמחיר הנדרש יהיה הוגן, ויכלול תום לב מצד חברות אלה". המועצה דורשת כעת כי משרד התחבורה "יאותת" לחברות התעבורה הבין יבשתיות שלא לעלות את מחירי הכרטיסים למי שמבקש לשוב לביתו הן לשירות מילואים, הן לניחום אבלים, והן להיות עם העם בימים קשים אלה.
בעקבות הכתבה, בחברת אל על ציינו כי החליטו לאחרונה שלאור המצב הביטחוני, תהיה מדיניות מקלה המאפשרת גמישות בשינוי ובביטול, וכן מחירון מיוחד ובו מחירים קבועים: ביעדים עד לשעתיים טיסה - עד 299 דולר לכיוון; ביעדים מעל שעתיים טיסה ועד לשש שעות טיסה - עד 499 דולר לכיוון; ביעדים מעל שש שעות טיסה - עד 899 דולר לכיוון.
- 4.אחד! וגם אחד! 13/10/2023 11:27הגב לתגובה זובושה!
- 3.אנונימוס 12/10/2023 12:44הגב לתגובה זואיפה המועצה לצרכנות לגבי העלאות המחירים ברשתות המזון
- 2.שוקי מהשוק 12/10/2023 11:56הגב לתגובה זוהרי למועצה יש את כל המחירים באתר המערכת היתה אמורה להתריע על העלאת המחירים בזמן אמת ולא לחכות שהאזרחים יתלוננו על זה ואז הם יתנו את האישור . בשביל זה לא צריך אתכם . תתחילו להיות מובילים ולא מובלים . אין מחירים בשווקים . בסופר חצי יש וחצי אין . האתר לא מעודכן העיקר קיבלו תקציבים ואת העיקר לא עושים למען הציבור חבל שכך .
- 1.ניקו 12/10/2023 10:37הגב לתגובה זובושה שחברות ישראליות מנצלות את המצב. פח אשפה של התמהלות ואפס ערבות הדדית. ל
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
