בחירות, אירווזיון ודודו פארוק – מה הכי עניין את הישראלים ב-2019
המצב הפוליטי הבלתי אפשרי שתפס את ישראל בגרון מאז אפריל השנה, לא פסח על הישראלים. אם מישהו חשב שהישראלים אדישים לפוליטיקה, אז דווקא בגוגל, מראים שלא כך הם פני הדברים. לראייה, החיפוש המוביל של השנה היה "בחירות" – כשנראה שחיפוש זה ימשיך להיות רלוונטי לפחות עד סוף הרבעון הראשון של 2020.
באופן די מפתיע, את המקום השני תפסה סדרת הטלוויזיה 'הכלה מאיסטנבול', שעניינה את הישראלים יותר מאשר האירוויזיון שנערך בארץ. 'האח הגדול' הגיע למקום הרביעי, כשאחריו תוכנית הריאליטי '2025', במקום ה-5. במקום השישי הייתה אפליקציית 'חמ"ל', היחידה מבין האפליקציות שנכנסה לעשירייה הראשונה.
במקום ה-7 אלי כהן, לאור הסדרה של נטפליקס בכיכובו של סאשה ברון-כהן. אחריו מגיע תורו של דודו פארוק במקום ה-8, מי שהיה אחד מהתופעות המשמעותיות של תרבות המוזיקה המקומית. את המקום ה-9 לוקח מפלס הכנרת ומי שסוגר את העשירייה זו המרוץ למיליון.
מה קורה בעולם?
בעולם, עשרת החיפושים השכיחים ביותר דווקא מגיעים מעולם הקריקט, כששני מפגשים, האחד בין הודו לדרום אפריקה ומשחק בין הודו לבנגלדש, תפסו את המקום ה-1 וה-4 בהתאמה, כשאת המקום העשירי תופסת אליפות העולם בקריקט.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את המקום השני תפס קמרון בויס, שחקן ומדובב ממוצא יהודי, שמת כתוצאה מהתקף אפילפטי. את המקום השלישי תפס הקופה אמריקה, אייפון (5), משחקי הכס (6), סרט האוונג'רס: סוף המשחק (7), הסרט ג'וקר (8), השריפה בכנסיית נוטרדאם (9).
רשימת החיפושים המובילים בארץ ובעולם
בישראל
עשרת הגדולים 2019
1. בחירות
2. הכלה מאיסטנבול
3. אירוויזיון
4. האח הגדול
5. 2025
6. חמל
7. אלי כהן
8. דודו פארוק
9. מפלס הכנרת
10. המירוץ למיליון
בחדשות
1. בחירות
2. אפי נווה
3. סרי לנקה
4. כרמל מעודה
5. מיכל סלה
6. אורי אנסבכר
7. מושב משמרת
8. מחוז ירושלים
9. נעמה יששכר
10. הרב פירר
אנשים
1. דודו פארוק
2. לוסי איוב
3. מדונה
4. אושרת קוטלר
5. קובי מרימי
6. אפי נווה
7. תמיר סטיינמן
8. שפיטה
9. עמית סגל
10. מייקל לואיס
ריאליטי
1. האח הגדול
2. 2025
3. המירוץ למיליון
4. חתונה ממבט ראשון
5. הישרדות
6. מאסטר שף
7. דה וויס
8. מה אתם הייתם עושים
9. גולסטאר
10. رامز في الشلال
סדרות טלוויזיה
1. הכלה מאיסטנבול
2. אלי כהן
3. משחקי הכס
4. ביום שהאדמה רעדה
5. צ'רנוביל
6. الهيبة الحصاد
7. בית הנייר
8. פוראבר
9. סיפורה של שפחה
10. מצולמים
סרטים
1. מלך האריות
2. היו זמנים בהוליווד
3. הספר הירוק
4. הנוקמים סוף המשחק
5. הג'וקר
6. רפסודיה בוהמית
7. captain marvel
8. המוסד
9. כאב ותהילה
10. ימים נוראים
איך....?
1. איך מצביעים בבחירות
2. איך ממלאים לוטו
3. איך מכינים פנקייק
4. איך מחשבים אחוזים
5. איך בוחרים בקלפי
6. איך מכינים בורגול
7. איך להירדם מהר
8. איך לצייר חד קרן
9. איך מתקשרים מחסוי
10. איך לעשות כסף
בעולם
Searches
1 India vs South Africa
2 Cameron Boyce
3 Copa America
4 Bangladesh vs India
5 iPhone 11
6 Game of Thrones
7 Avengers: Endgame
8 Joker
9 Notre Dame
10 ICC Cricket World Cup
People
1 Antonio Brown
2 Neymar
3 James Charles
4 Jussie Smollett
5 Kevin Hart
6 Billie Eilish
7 Greta Thunberg
8 R. Kelly
9 Joaquin Phoenix
10 Jordyn Woods
Global News
1 Copa America
2 Notre Dame
3 ICC Cricket World Cup
4 Hurricane Dorian
5 Rugby World Cup
6 Sri Lanka
7 Area 51
8 India election results
9 台風 19 号
10 Fall of Berlin Wall
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
