לא רק רייטינג, עלייה של 142% בייבוא טלוויזיות בזמן המונדיאל
בחצי שנה האחרונה נרשם גידול ביבוא מוצרי אלקטרוניקה בידורית לצד יבוא גבוה במיוחד של כלי רכב היברידיים יקרים נוכח העלאת מס היוקרה
שידורי המונדיאל שרשמו שיאי רייטינג מאז החל הטורניר ב-14 לחודש יוני האחרון, גם תרמו לגידול משמעותי בייבוא טלוויזיות בחודש זה. רשות המיסים מדווחת היום (ב') על עלייה בשיעור של 142.7% ביוני 2018 בהשוואה לאותו חודש אשתקד.
עוד נמצא כי בחודשים ינואר-יוני 2018 לעומת התקופה המקבילה אשתקד עלה יבוא מוצרי אלקטרוניקה בידורית כאשר יבוא טלוויזיות עלה בשיעור של 74.3% ויבוא DVD (הכולל גם DVD לרכב) עלה ב-23.2%.
בזמן המונדיאל: שידורי HOT קרסו למשך יומיים
סך ערך כלל היבוא בחודש יוני 2018 הסתכם בכ-6 מיליארד דולר, גידול של 18% לעומת ערך היבוא ביוני 2017. הגידול מוסבר בחלקו, על ידי יבוא גבוה במיוחד של כלי רכב היברידיים יקרים בחודש זה.
יבוא כלי רכב בחודש יוני 2018 נרשם יבוא בהיקף של 21,504 כלי רכב פרטיים לעומת 17,567 אשתקד, עליה בשיעור של 22.4% (כ-4,000 כל רכב) אשר נובעת בחלקה מיבוא גבוה במיוחד של כלי רכב היברידיים יקרים ערב העלאת מס יוקרה על כלי רכב אלה. יבוא רכב מסחרי הסתכם ב-688 כלי רכב בהשוואה ל-1,151 כלי רכב ביוני 2017, ירידה בשיעור של 40.2%.
- עד 20 אלף שקל לכרטיס - מחירי הכרטיסים לגמר היורו
- בית"ר י-ם תשלם פיצויים בסך 1.5 מיליון שקל לשישה משחקניה לעבר
בין החודשים ינואר עד יוני 2018 יבוא כלי רכב נוסעים הסתכם ב-148,769 כלי רכב, עליה של 51% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה הגבוהה מוסברת על ידי יבוא נמוך בתחילת שנת 2017 עקב הקדמת היבוא לדצמבר 2016 ועל ידי יבוא גבוה של כלי רכב נוסעים לאורך שלושת החודשים הראשונים בשנת 2018.