ניתוח קמפיין: קיקה - המוני ולא מקורי!
לקראת החגים, כרגיל, אנו מוצפים בפרסומות והצעות מטעם כל רשתות הריהוט והעיצוב לבית. ענקית קמעונאות הרהיטים 'קיקה' חדרה לשוק בסערה עם קמפיין יח"צ ופרסום מאסיבי ברדיו, בעיתונות, בשלטי חוצות ובטלוויזיה. האסטרטגיה ברורה: אנחנו גדולים, אנחנו בכל העולם ויש לנו מגוון של הכל, בכל הגדלים והצבעים.
המוני ולא מקורי, אם כי מישהו עלה על gag גראפי חינני: באפקט של פוסט מצליחים השחקנים בסרטון למתוח, לכווץ ולהחליף את הצבע של כל רהיט ורהיט בכל חדר בבית. כפי הנראה, הסרטונים עברו הרבה הגהות עד שמישהו ב'קיקה' היה שבע רצון ממגוון המוצרים וטווח הקומבינציות שהופגנו בהם. באופן כללי מדובר בקמפיין רב יריעה עם מסר צר ושטחי שמבטיח מגוון מאסיבי.
פרסומת לקיקה
בניגוד להשוואה הצפויה ל'איקאה' שעסוקה כעת בליקוק פצעיה מהשריפה בפולג, ושעלתה לא מזמן עם שידור חוזר של סרטון מבצע ישן, ההשוואה תיעשה דווקא למותג שאינו מתחרה 'תאום' לקיקה: 'דיזיין סנטר'.
עוד פרסומת לקיקה
בהשוואה לסרטוני הפוסט המתחכמים של קיקה, עלתה 'דיזיין סנטר' עם 2 סרטונים פשוטים ונעדרי יומרה, שנשענים על תובנה צרכנית אמיתית, יציבה ורלוונטית בתחום עיצוב הבית. זוגיות בסיכון.
כשמרהטים, מעצבים ומשפצים בית, משחרר הדבר את השד הזוגי. כל ויכוח על צבע הקיר או סוג הריצוף מדרדר במדרון תלול והופך להיות מאד אישי ומסוכן ליחסים.
ב'דיזיין סנטר' אומרים דבר פשוט: אנחנו יודעים את זה ואנחנו מסוגלים לעצור את הסכסוך כשהוא עדיין בחיתוליו, כי יש לנו פתרונות שמגשרים על פערי הדעות והטעמים.
פרסומת לדיזיין סנטר
למעשה גם 'דיזיין סנטר' מציעה כמות ומגוון, אבל בשונה מ'קיקה' - היא יוצקת משמעות למגוון. מדוע צריך כל כך הרבה סוגים, צבעים וחמרים. 'דיזיין סנטר' מציעה להציל את הזוגיות, וזה מצחיק וכמובן כמעט מופרך, אבל ההיגיון מאד ברור: מגוון מוצרים עשוי להפוך למגוון פתרונות למריבות.
עוד פרסומת לדיזיין סנטר
הדוגמאות הקונקרטיות מאד שמובאות בפרסומת כגון גרניט פורצלן דמוי פרקט כפתרון לזוג שלא מצליח לקבל החלטה, מסמלות את גודלה, עוצמתה ומגוון האפשרויות של נקודת המכירה. לפעמים, על פי 'דיזיין סנטר', כמות היא גם איכות. מוצרים לבית יפה הם גם פתרונות לשלום בית.
כשהקונספט יושב על רגש אמיתי, הפרסומת פוגעת ב"עצב" הנכון ונוצר אפקט "וואלה". הפרסומת שומרת על אמינות באמצעות נוכחותו המצחיקה והנעימה של אסי עזר שיושב אצלנו במוח על המשבצת של ציניקן עוקצני אבל עם לב טוב.
'דיזיין סנטר' לא עושה over promising ובסופו של יום מתקבל עולם תוכן יותר מרגש מאשר סרטוני ה"אנחנו יכולים הכל" של קיקה. בסופו של דבר, ובתנאי ש'דיזיין סנטר' יתמידו בתפקיד מגשר הסכסוכים, המותג עובר ממותג שצריך למותג שרוצים.
- 9.מיכל 14/09/2011 20:31הגב לתגובה זומישהו חייב להגיד שהמלך ערום...קדמי זרק את שלמור בשביל מה בדיוק? שפה מקושקשת ומטופשת. הצרה שכולכם, מלחכי פינכה, מחכים שיזרוק לכם עצם. אבל אין. הכל ילך לאשתו
- 8.נדב 14/09/2011 17:59הגב לתגובה זומענין ש2 החברות פונות לזוגות צעירים, בעוד שסביר כי בישראל הפריים צריך להיות זוגות עם ילדים (דבר המצריך מגוון, שינוי ויצרתיות), אולי על ידי מיקוד טוב יותר ניתן היה להגיע לפרסומת המשלבת צורך אמיתי בעזרת רגש
- 7.אורית 12/09/2011 08:56הגב לתגובה זואיך הפרסומת הזאת שונה מזאת – http://www.youtube.com/watch?v=obZo5aamYus ומזאת – http://www.youtube.com/watch?v=vlelFKTDfCg&feature=relmfu ועוד עשרות פרסומות שכאלה… בידול? ייחוד? משהו ישראלי? או סתם זכיר בצורה יוצאת דופן / בולט / ועשוי בטכניקה שעוד לא ראינו?
- 6.חיים גנוט 11/09/2011 17:46הגב לתגובה זוהרהיטים בפרסומת לא נמתחים באפקט של פוסט, הם באמת עשו את זה: http://www.youtube.com/watch?v=U9ii7St_Gkc
- עטרה בילר 11/09/2011 22:56הגב לתגובה זותודה על ההארה. הפקה עוצרת נשימה.
- 5.מקלוהן 11/09/2011 16:56הגב לתגובה זואז יש לקיקה פרסומת קקה,נו אז מה? בעצם איזה מזל. תארו לעצמכם מה היה קורה שם אם הפרסומת הייתה טובה,הרי אנשים היו נרמסים (אהה,אנשים נרמסו.נו טוף). לעיתים הרי לא חשובה לא האסטרטגי ולא הטקטיקה וזו בעצם האסטרטגיה.
- 4.סמי בלי סוסו 11/09/2011 16:25הגב לתגובה זומסכים שהפיצוח היה יכול להיות יותר טוב, וגם אני לא בדיוק הבנתי מה עושה שם אסי עזר. באשר לקיקה, מילא הסרטון אבל מודעות הפרינט שלהם זה אחד הדברים היותר מזעזעים שיצא לי לראות. פשוט תת רמה
- 3.מדהים. צביה בילר 11/09/2011 14:49הגב לתגובה זומדהים. צביה בילר
- 2.יובל 11/09/2011 14:12הגב לתגובה זופסקה אחרונה חמה וביתית ולא חמה וביתי. הטקסט יפה, אבל מה לעשות? בדיזיין סנטר עדיין לא דרכו אנשים אחד על השני כדי לקבל 100 ש"ח הנחה, כך שכל הניתוחים הפרסומיים לא עומדים במבחן המציאות
- 1.בילר הנער 11/09/2011 13:47הגב לתגובה זוהבסיס לקמפיין חייב להיות אסטרטגיה טובה וזו של דיזיין סנטר אכן טובה וחדה. הבעיה היא בקריאייטיב של דיזיין סנטר שלא לקח את האסטרטגיה למקום מעניין מספיק. הסרטים לא כתובים מספיק טוב, אני לא חושב שמוצר ביניים שמפשר בין שני מוצרים אחרים הוא תמיד הפתרון הכי טוב ובעיקר אסי עזר מיותר והכניסו אותו כי הם לא היו בטוחים שהפתרון שלהם מספיק טוב ובולט. קיקה לעומת זאת בחרו בפתרון ארטי - יפה יפה כמו שאומרים אצלנו. אז אין חשיבה ואין ממש רעיון אבל הסרטון נראה טוב והמגוון עובר. לא אידיאלי אבל לפעמים עושה את העבודה.

בנק ישראל פרסם תכנית כוללת להקלות כלכליות לחיילי חובה
האמנה החדשה, שנקראת "אמנת זמינות פיננסית לסיוע לחיילים וחיילות בשירות חובה", תעודד את הבנקים להעניק פתרונות יצירתיים, להקפיא הליכים משפטיים ולשפר את הנגישות הפיננסית של חיילים לאורך השירות ובסיומו
הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל השיק מהלך ראשון מסוגו, שמטרתו להעניק סיוע פיננסי ייעודי לחיילי וחיילות חובה. האמנה החדשה, שאומצה באופן וולונטרי על ידי כלל המערכת הבנקאית, מתיימרת להתמודד עם תופעה שהפכה בשנים האחרונות לנפוצה במיוחד: חיילים בשירות סדיר שמוצאים את עצמם תחת עומס כלכלי מהותי, לעיתים כבר במהלך השירות, ונושאים איתם את נטל החובות גם לאחר השחרור.
היוזמה, הקרויה "אמנת זמינות פיננסית", נבנתה בשיתוף פעולה של שורת גופים ובהם הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, איגוד הבנקים, משרד המשפטים (הסיוע המשפטי), רשות האכיפה והגבייה, ועמותת "נדן". לפי הפיקוח, מטרת האמנה אינה רק הקלה מידית על חיילים הנמצאים בקשיים, אלא גם מניעה, באמצעות כלים לשיפור הידע הפיננסי והנגישות לשירותים.
מרכיב מרכזי באמנה הוא הטיפול בחוב. על פי המתווה, בנקים שיעמדו בהוראות יקפיאו הליכים משפטיים למשך שנה לחוב של עד 15 אלף שקל, וינסו לגבש עם החייל החייב הסדר תשלומים מקל, בהתאם ליכולותיו. ההקפאה תוארך בעוד חודש אם החייל ריצה עונש מאסר של 30 יום ומעלה. מדובר במהלך שיש בו היבט חברתי מובהק, אם כי המבחן המשמעותי יהיה מידת השימוש בו בפועל, ובעיקר מידת שיתוף הפעולה מצד הבנקים עצמם, שיכולים אמנם להעניק הקלות נוספות, אך אינם מחויבים לכך.
כחלק מהשינוי, ימנו הבנקים אנשי קשר ייעודיים לחיילים, שיקבלו הכשרה ממוקדת בהובלת הגופים הרלוונטיים, כולל מפגש עם נציגי צה"ל והסיוע המשפטי, ויוכלו להציע פתרונות בהתאמה אישית. כל חייל יוכל לפנות לאיש הקשר בבנק שבו מתנהל חשבונו, ללא תלות במקום השירות או הסניף. במקביל, תוענק גמישות תפעולית, תעודת חוגר תוכר כאמצעי זיהוי רשמי לפעולות בסיסיות בבנק, חיילים יוכלו לפעול בכל סניף הקרוב אליהם ולא רק בסניף האם, ויונפקו כרטיסי חיוב דיגיטליים זמינים עבור חיילים המשרתים הרחק מהבית.
- סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"
- האם מתפתחת בבנק ישראל "דיקטטורה מחשבתית"?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באשר לאשראי, תצא המלצה להציע מסגרות מותאמות ליכולת הכלכלית של החיילים, תוך הפחתת סיכון להיכנסות למינוס או לחריגות לא מבוקרות. מעניין לראות שהאמנה אינה עוסקת רק בהיבט המיידי אלא גם בתקופות חריגות, כמו מלחמה. ההתייחסות למבצעים כמו "חרבות ברזל" ו-"עם כלביא" מעידה על לקח ברור שלמד הפיקוח: בתקופות לחימה נדרשת רמה גבוהה של גמישות ונכונות מצד המערכת הבנקאית לפעול ברגישות מול חיילים שנפגעו, נפצעו, או נמצאים בזמינות מבצעית אפסית.

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה
רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור
חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם.
המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם.
לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.
בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- תעשייה אווירית, רפאל, אלביט מערכות - מי קיבלה יותר פרסים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים
קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית,
נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.