הבינלאומי לקח סיכונים ועשה מה שהמתחרים לא הצליחו
כדי להבליט את החדשנות של הבינלאומי הראשון, ולהדגיש את האסטרטגיה שלו כבנק שהופך להיות השותף העיסקי שלך - נוצר קו פרסומות פרובוקטיבי עד כדי מטריד, אם כי חכם מבחינה אסטרטגית.
כתגובה להצעת הבנק לפתוח חשבון סטארט אפ, חשבון להשקעות בלבד, הפקה מנייתית - מופיעה ברחבת הכניסה לבנק דמות גאונית של הישראלי המכוער, שלא מסוגל לפרגן.
הישראלי המכוער, בהשראת 'שאולי' מ'ארץ נהדרת' ובכיכובו המושלם של אסי כהן, הוא אדם מזויף ולא ישר, ובעיקר לא מתוחכם, שכל ניסיונותיו לרכב על גל ההצלחה של הבינלאומי לטובתו האישית עולים בתוהו.
הפקה מנייתית
דמות זו מגלמת את החלק בכל אחד מאיתנו שפוחד משינוי וקדמה, מספר לעצמו מעשיות שמצדיקות את כל הבחירות שעשה בחייו, מאדיר את אזורי הנוחות בהם אנו משתכשכים, ובעיקר לא מפרגן להצלחה של אחרים.
זהו אותו חלק ממנו הבינלאומי רוצה להעיר אותנו ולהזהיר אותנו...
הסמל של 'בנק אימפריה', שאינו אלא בסטה שמתחזה לבנק, הוא סמלה של התחרות הרדודה וחסרת היצירתיות העסקית, שלתוכה, על פי השקפת הבינלאומי הראשון, ניתן לדחוף את שאר הבנקים בישראל.
באמצעות הומור חכם שנראה לכאורה harmless, בונה לעצמו הבינלאומי הראשון 'אוקיינוס כחול' שעל פי הגדרתו מושך את זירת התחרות למקום חדש אותו הוא מייסד ומוביל.
חשבון סטארט אפ
הזירה החדשה של הבינלאומי היא זירה של חשבונות ייחודיים וייעודיים מול מטרות ופעילויות בעלות פנים וצורה: השקעות, סטארט אפ, מניות.
למרות שכסף זה כסף זה כסף, הבינלאומי מגדיר מחדש את תפקידו של הבנק בחיי הציבור, וגורס שהבנק כבר מזמן לא מתעסק בכסף כקומודיטי. הבנק, על פי הבינלאומי, הוא חברו הטוב של הלקוח בנתיבי חייו, בין אם מדובר במעורבות בסטארט אפ, השקעות או מניות. כסף מתנהג שונה לא רק במושגי אפיקי השקעה, ריבית ותשואה.
כסף הוא הכלי שלנו לממש מטרות עיסקיות. וכשמדובר בסטארט אפ - עולם התוכן הפיננסי מתנהג אחרת מאשר בקניית בית או בעסק בוגר. הבינלאומי הראשון רוצה להוביל את החזית הזו ולהשאיר מאחור את מושג הבנק כמפלצת ששולטת בכספו של האדם.
כדי להוכיח את כנות כוונותיו של הבנק במיצובו החדש - הוא מציע את שירותיו גם בלי שתצטרך לפתוח בו חשבון. הוא לא רוצה להיות רק זה שסופר לך את הכסף. הוא לא רוצה להיות במקום של האובר דראפט. הוא רוצה לקחת חלק פעיל בשגשוג שלך.
חשבון להשקעות בלבד
הסצנה שמייצר אסי כהן נועדה להעביר את מסר השערורייתיות של חידוש זה. בתוך דמותו של אסי מקופלת סכימת כל התגובות השמרניות, הפרימיטיביות והפרובינציאליות של כל מי שחדשנות עושה לו פריחה במקום לבשר עבורו פריחה כלכלית.
בשפת הגוף, במימיקה ובטקסטים מדוייקים ("אוי-יוי-יוי, של מי השימידן הזה?"), מבטא אסי את הפרנואידיות שלנו, ואת המשיכה להישאר בינוניים, לוזרים, נבערים ופראיירים, אבל בטוחים.
בנק אימפריה פושט את הרגל בדיוק מאותו מקום שהוא נוסד: טיפשות ורוע. משתף הפעולה שלו חושף את 2 הנוכלים שוב ושוב ומותיר את המזימה בעקרותה.
אם נחזור לעולם הפרסומות של הבנקים האחרים, גם המשובחות שבהן לא שוברות את הקונבנציה של בנקאות ולא מערערות את הציפיה שיש לנו מהמוצר הזה הקרוי בנק.
מונופול (טיזר)
הבינלאומי הצליח לעשות את זה גם בעצם המהלך השיווקי החדש שלו וגם באמצעות שפה תקשורתית נועזת ואמיצה, שלוקחת צ'אנס שאחד מתוך עשרה לא יבין למה התכוון המשורר וייחס, בטעות, את העילגות של הישראלי המכוער דווקא לבינלאומי ולא לבנק אימפריה.
- 5.שחף 01/08/2011 10:23הגב לתגובה זובגלל שהוא ההתחלה האמצע והסוף של הקמפיין. במילים אחרות בראשית היה אסי ואז אמרו בואו נבנה סביבו. אכן בנו הייטב!
- עטרה 02/08/2011 00:47הגב לתגובה זושחף תודה על החידוד. ברור שבראשית היה אסי. פרסום לא ממציא. הוא מנצל משאבים. הבינלאומי רצה לבקוע את חומת הבנאליה אז הוא בחר באסי כי הוא, בתפקיד הישראלי הנבער, התאים לזה כמו כפפה.
- 4.ורד מוסנזון 01/08/2011 08:51הגב לתגובה זולא חשבתי על זה ככה. צודקת.
- 3.רפי ברוש 31/07/2011 23:12הגב לתגובה זואחד שמכיר את הסיפור מבפנים
- 2.עידו 31/07/2011 15:41הגב לתגובה זוכלקוח עיסקי זה פשוט בדיחה הבנק הזה, כבר שנתיים שהם לא מסוגלים לשבת איתי ולתת הצעות רציניות מול ההצעות שקיבלתי בפועלים או בלאומי. זה בנק בכאילו!
- שירלי 01/08/2011 10:34הגב לתגובה זווכבר שנתיים אתה מחכה שיישבו איתך? אני מקווה שאת העסק שלך אתה מנהל טוב יותר מאשר את ההתנהלות הבנקאית שלך
- 1.אייל 31/07/2011 14:53הגב לתגובה זואסי כהן ענק. גם מזבל הוא יכול ליצור זהב, כישרון לא יאומן
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
