שלמור אבנון עמיחי עושים זאת שוב: 'הספק הקטן' מביא פרס נוסף למשרד
משרד הפרסום 'שלמור אבנון עמיחי Y&R' עשה היסטוריה ישראלית כאשר זכה בפרס בפסטיבל לונדון, The Grand LIA . ניתן להגיד שזוהי שנה עתורת פרסים למשרד אשר זכה השנה בכמה פרסים חשובים אשר ביניהם דורג במקום השני בדירוג "סוכנות המדיה של השנה - Cannes Lions 2009. לכתבה: שלמור אבנון עמיחי Y&R במקום השני בדירוג "סוכנות המדיה של השנה - Cannes Lions 2009
את הפרס היוקרתי, על השימוש הטוב ביותר במדיום הרדיו, קיבל המשרד על פרויקט תשדיר הרדיו הסימולטאני למען הוועד למלחמה באיידס, המכונה 'הספק הקטן', אשר התרחש ביום האיידס הבינלאומי, והופק בשיתוף כול תחנות הרדיו בישראל: תחנות קול ישראל, תחנות הרדיו האזורי ותחנות גלי צה"ל וגלגל"צ. זכייה זו מצטרפת להישגים אחרים שגרף הקמפיין, ביניהם אריה בפסטיבל קאן, זכייה ב-One Show ו- 3 מדליות בפסטיבל ניו יורק.
כזכור, התשדיר הציג את דמות 'הספק' אשר מופיעה לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים. הדמות הטרידה את המאזינים וביקשה מהם לנסות להעביר תחנה במטרה להיפטר ממנה, אך לא משנה לאיזו תחנה העבירו, לא הצליחו המאזינים להיפטר מהדמות הטורדנית.
ה- Grand LIA מוענק לעבודות יוצאות הדופן אשר בולטות מעל השאר ומגדירות מחדש את השימוש במדיום הפרסומי. השנה חולקו רק ארבעה Grand LIA מבין 13,117 עבודות שהוגשו לתחרות מ-78 מדינות.
זהו פרס ה-Grand LIA הראשון בו זוכה משרד פרסום ישראלי אי פעם. תחרות ה -London International Awards הינה בין שלושת תחרויות הפרסום הנחשבות בעולם ביחד עם פסטיבל קאן ותחרות ה-Clio.
לדברי יונתן קרני, מנכ"ל הועד למלחמה באיידס, "ההכרה העולמית שלה זכה קמפיין הספק, באה לידי ביטוי לא רק בפרסים הבינלאומיים אלא גם בהערכה העמוקה שרוכשים לנו ארגוני האיידס ואנשי המקצוע שמובילים את תחום המניעה בעולם. יחד עם שלמור אבנון עמיחי, הצלחנו לפצח את הנוסחה לקידום המודעות הציבורית ולעלות באופן חסר תקדים את מספר האנשים בישראל שנוהגים בצורה אחראית ומגיעים להיבדק".
נציין כי חודש דצמבר 2008, היה חודש שיא בפעילותו של הוועד למלחמה באיידס בישראל. על פי גוגל אנליטיקס, נרשם גידול של 56% בכניסות לאתר הוועד. הגידול בשיעור הנבדקים במרכזי הוועד, שבר גם הוא שיא ועמד על 41%. בעקבות הקמפיין הורחבה פעילות מרכז הבדיקות האנונימיות של הוועד וכיום פעיל המרכז שישה ימים בשבוע.
בנוסף לפרס ה-Grand LIA, הוענק לקמפיין גם פסלון זהב ופסלון כסף בשתי קטגוריות שונות במדיום הרדיו. עבודה נוספת של המשרד באינטרנט, מחיקת הטוקבקים שלColgate , זכתה גם היא בפסלון הארד בקטגוריית הדיגיטל. סך הכול זכה המשרד הישראלי בארבעה פסלונים: גרנד, זהב, כסף וארד.
הזכיות בתחרות ממקמות את שלמור אבנון עמיחי Y&R במקום הראשון מבין כל 184 משרדי הרשת של Y&R.
העובדות הנוספות שזכו ב-Grand LIA הגיעו מארצות הברית ואוסטרליה: Burger King's "Whopper Sacrifice קמפיין האינטרנט של קריספין פורטר בוגוסקי, ו- "Best Job in the World." קמפיין האינטגרייטד של משרד הפרסום האוסטרלי ספיינטניטרו, עבור Tourism Queensland.