המשביר לצרכן: הפסד נקי של 3.7 מיליון ש' במחצית הראשונה של 2009 בשל מכירת ג'אמפ
קבוצת המשביר לצרכן מדווחת על תוצאותיה הכספיים לרבעון השני של שנת 2009 ולסיכום ששת החודשים הראשונים של השנה בהם רשמה הפסד בשל מכירת ג'אמפ.
ברבעון השני של שנת 2009 צמחו ההכנסות בכ-7% ל-566.8 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של כ-529.1 מיליון שקל ברבעון השני בשנת 2008. בהקשר זה יצוין כי הגידול במכירות הושג למרות שחלק מהמכירות בגין חג הפסח יוחסו השנה לרבעון הראשון בעוד שב-2008 כל מכירות החג יוחסו לרבעון השני בלבד.
בסיכום חצי שנתי, הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של שנת 2009 צמחו בכ-13.5% והסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל, לעומת כ-945.3 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקרו מהעלייה במכירות של מגזר בתי הכלבו ומגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס, המהווים את פעילות הליבה של הקבוצה.
בשורה התחתונה, ברבעון השני עלה הרווח הנקי מפעילות נמשכת לכ-2.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1.3 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. החברה מציינת כי הרווח הנקי מפעילות מופסקת אינו כולל, את תוצאות ג'אמפ שעקרונית נמכרה לרשת מתאים לי.
בהתחשב בתוצאות ג'אמפ, רשמה המשביר הפסד נקי של 3.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009, לעומת רווח נקי בסך של כ-3.6 מיליון שקל אשתקד. ההפסד בגין הפעילות המופסקת, ג'אמפ, הסתכם לכ-18 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009 לעומת כ-2.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, אמר היום בתגובה לדו"ח הכספי כי "ההתייעלות ברשת ניו-פארם הביאה לשיפור במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס, שרשם גידול בהכנסות והרווח התפעולי של המגזר הוכפל. הפסקת פעילות ג'אמפ במשביר, והשלמת מכירתה לרשת מתאים לי, במסגרת הקפאת ההליכים, הינה בשלביה האחרונים, כך שלאחריה - נוכל להמשיך להתמקד ולהתקדם בתחומי הפעילות הקיימים".
בתוך כך, הרווח הגולמי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-159.9 מיליון שקל, לעומת כ-152 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ממאזן המשביר לצרכן עולה כי הונה העצמי של הקבוצה, המיוחס לבעלי המניות של המשביר לצרכן, בסוף יוני 2009 עמד על כ-86.4 מיליון שקל, לאחר חלוקת דיווידנד בסך של כ-7 מיליון שקל.