מירי רגב
צילום: יחצ

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"

שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו,  "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"

עוזי גרסטמן | (28)

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.


בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.


בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".

בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 25.
    מה קרה לא תוכלו להיות מונופול ולגנוב את כל עם ישראל (ל"ת)
    ישראל ישראלי 26/08/2025 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    רגב אסון לתחבורה כמו נתניהו למדינה (ל"ת)
    Raffl 26/08/2025 15:56
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    חרטטן 26/08/2025 15:49
    הגב לתגובה זו
    דיילת טסה לניויורק אם אמא שלההאם שילמה 100 דולאר לכרטיס ולא שילמה לבית מלון כך יצא לה 100 דולאר לסוף שבוע בניויורק
  • 22.
    אנונימיחרטטןחרטטטןחרטטטטטטוו 26/08/2025 15:46
    הגב לתגובה זו
    באיזה זכות הועד של חברה פרטית יקבע מי יתחרה בהםעושקים אותנו ולא מוכנים לוותר על הקצפת
  • 21.
    אנונימי 22/08/2025 21:29
    הגב לתגובה זו
    כשחברה מעלה מחירים במלחמה אין לה זכות קיום אשמח ביום שתסגר גם אם זה יגרום לעלית מחירים. אני אל על לא טס
  • 20.
    יוסי 22/08/2025 19:04
    הגב לתגובה זו
    מירי רגב היקרה תוציאי לאל על את המעיים. גנבים ורמאים הגיעה העת להעניש אותם. מצצו לנוסעים את הדם .
  • 19.
    סמיון 22/08/2025 15:50
    הגב לתגובה זו
    אם לא יהיה מקום באל על רגב תוכל לטוס בחברה אחרת
  • 18.
    הגיע הזמן לרסק את אל על. חזירים (ל"ת)
    יוס 22/08/2025 12:10
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    סוף סוף משהו טוב ממירי רגב (ל"ת)
    אריק 21/08/2025 15:10
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    החרדים יטוסו אתכם.. לא לדאוג (ל"ת)
    אנונימי 20/08/2025 22:36
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    אנונימי 12 19/08/2025 17:41
    הגב לתגובה זו
    המחירים של חברות התעופה הישראליות גבוהים ב 100% בחלק נכבד מהטיסות.תורידו מחירים אתם גונבים מהישראלים.
  • 14.
    אולריו שלמה 19/08/2025 14:46
    הגב לתגובה זו
    לפני מספר דקות בדקתי טיסה לבודפשט למספר ימים בעוד חודש . מחירי אלעל וישראייר גבוהים מהחברה ההונגרית משמעותית . הפער הנמוך ביותר הוא 60% יותר ועולה עוד ועוד עד 100% יותר .לא להכנע לגזלנים משלנו . הייתי מוכן לשלם מעט יותר עבור כחול לבן אך לא לגזל הקיים . מירי רגב לא להכנע
  • 13.
    בעלי אל על מקורבים לקיסריה. תגובה ציונית הולמת תגיע (ל"ת)
    אחד שיודע 19/08/2025 13:13
    הגב לתגובה זו
  • א.ש. מהצפון 19/08/2025 14:53
    הגב לתגובה זו
    במידה ובעלי אל על מקורבים לקיסריה הרי יש אינטרס למירי רגב דווקא ללכת עם אל על . לעומת זאת היא דווקא בעד הפחתת מחיר לאזרחים ופועל באומץ רב . שנאה כנראה מגבירה את הטיפשות
  • 12.
    בן 98 19/08/2025 13:12
    הגב לתגובה זו
    בא לי להוריד בתמונות 40 שנה מגילי
  • 11.
    רוני 19/08/2025 12:53
    הגב לתגובה זו
    הרעיון לפי דעתי מצוין וחסל סדר עם חברות ישראליות ששחטו את הנוסעים בישראל מאז הקורונה.בזמן שפל החברות הישראליות מקבלות כספיים מהמדינה ובשנתיים אחרונות עם רווחים עצומים לא משלמת מסים כמעט .הרעיון של השרה רגב יביא לתחרות בזמנים קשים ורגילים והמחירים יהיו נורמלים כמו בכל העם החופשי.כל הכבוד לשרה רגב על היוזמה המבורכת.
  • 10.
    לועד העובדים יש כרטיסים בהנחה גדולה אתם לא קשורים יש לכם משפחות וחברים לא יכפת לכם מחירים מטורפים (ל"ת)
    אביב 19/08/2025 12:31
    הגב לתגובה זו
  • יובי 22/08/2025 19:07
    הגב לתגובה זו
    עובדי אל על נןסעים בחינם עם כל בני המשפחות שלהם. לט הנחה ולא נעליים
  • 9.
    אנונימי 19/08/2025 12:14
    הגב לתגובה זו
    בינתיים מי שריסק את מי זה אתם אותנו הנוסעים במשך המלחמה עם מחירי חזירות ונשך. רק כי יכולתם לתת חנו בראש. הרווחתם יפה מהמלחמה אז ועכשיו אתם באים לבכות רק תחרות ציצן לכם בראש כמו שמגיע לכם. נצלנים שכמוכם
  • 8.
    אל על חייבת להוריד מחיריםאין כמוך רגב (ל"ת)
    אבי 19/08/2025 11:59
    הגב לתגובה זו
  • מדמון 19/08/2025 14:44
    הגב לתגובה זו
    אישה שהיא מדמנה
  • 7.
    אנונימי 19/08/2025 11:56
    הגב לתגובה זו
    חברת התעופה היקרה בעולם by farוהגרועה בעולם עפ סקר עולמי מבקשת לשמר את המונופול שלה. הלוואי שהחברה תתמוטט וכל עובדיה יחתמו בלשכה העיקר שהמחירים כאן יירדו
  • 6.
    כזמן חירום אל על ניצלה את המצב לדפוק את הישראלים (ל"ת)
    אנונימי 19/08/2025 11:56
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 19/08/2025 11:55
    הגב לתגובה זו
    זו תחרות מבורכת שתוביל לירידת מחירים. לא צריך לתת במה לכל הפופוליסטים האלה
  • 4.
    עכשיו הבנתי למה היא טסה להונגריה שוב ושוב (ל"ת)
    פוני קופוני 19/08/2025 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 19/08/2025 11:43
    הגב לתגובה זו
    אל על שודדי מחירים שרות לקוי רמה נמוכה אין לכם זכות להוציא מילה
  • 2.
    אנונימי 19/08/2025 11:38
    הגב לתגובה זו
    תחרות טובה לצרכן הישראלי אלעל חברה טובה והתחרות תביא אותה להיות יותר טובה .מהלך מצויין של השרה
  • 1.
    אנונימי 19/08/2025 11:24
    הגב לתגובה זו
    ניתן להוריד את מחירי הטיסות רק עניין של תחרות אמתית בשוק
ליאור כגן, מנכ״ל הקרנות של מיטבליאור כגן, מנכ״ל הקרנות של מיטב
ראיון

"המניות בתל אביב לא זולות, אבל זו לא בועה; השוק נתמך באופטימיות גבוהה"

ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, אומר כי "כשהרגש מוביל את השוק, האלוקציה קובעת את התוצאה"; לדבריו, בטווח הקצר המסחר מונע מפחד לפספס את הראלי, בטווח הארוך השיקולים נטולי-רגש; מי פועל בשוק עכשיו, מי קונה ומי מוכר ואיזה סקטורים יכולים הכי ליהנות מהסביבה החדשה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מיטב

השוק רותח, המדדים שוברים שיאים, והמשקיעים מתקשים להישאר על הגדר. מדד ת"א־35 פרץ בשבועות האחרונים שוב את השיא ההיסטורי שלו, בפעם ה־40 מתחילת השנה, על רקע שילוב של אופטימיות סביב תכנית טראמפ ותחושה כללית ש"מי שלא בפנים - מפספס".

אבל מאחורי הכותרות והראלי עומדים דפוסים מורכבים יותר. בשיחה עם ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, עולה תמונה שמבחינה היטב בין מסחר קצר־טווח, פסיכולוגי, לבין ניהול השקעות שמבוסס על החלטות לטווח ארוך. לדבריו, הסנטימנט הציבורי מתחלף במהירות, אבל אצל השחקנים הגדולים - המוסדיים והזרים - הדברים נמדדים אחרת לגמרי.

מחקר מעניין: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך 

כתבה מעוררת מחשבה: רמז עבה לסיום העליות בבורסה

"בטווח הקצר זה פחד לפספס, בטווח הארוך זה שיקול דעת"

“צריך להבחין בין מה שקורה ביומיום לבין מה שקורה באמת בטווח הארוך,” אומר כגן. “המסחר הקצר־טווח, כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים, מונע מ־FOMO - פחד לפספס את הראלי. כל מי שמנהל כסף נמדד מול התעשייה ומול התחרות שלו, וכולם מפחדים להישאר בחוץ. זה מסחר רגשי, של חדשות, של מומנטום.”

ליאור כגן, מנכ״ל הקרנות של מיטבליאור כגן, מנכ״ל הקרנות של מיטב
ראיון

"המניות בתל אביב לא זולות, אבל זו לא בועה; השוק נתמך באופטימיות גבוהה"

ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, אומר כי "כשהרגש מוביל את השוק, האלוקציה קובעת את התוצאה"; לדבריו, בטווח הקצר המסחר מונע מפחד לפספס את הראלי, בטווח הארוך השיקולים נטולי-רגש; מי פועל בשוק עכשיו, מי קונה ומי מוכר ואיזה סקטורים יכולים הכי ליהנות מהסביבה החדשה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מיטב

השוק רותח, המדדים שוברים שיאים, והמשקיעים מתקשים להישאר על הגדר. מדד ת"א־35 פרץ בשבועות האחרונים שוב את השיא ההיסטורי שלו, בפעם ה־40 מתחילת השנה, על רקע שילוב של אופטימיות סביב תכנית טראמפ ותחושה כללית ש"מי שלא בפנים - מפספס".

אבל מאחורי הכותרות והראלי עומדים דפוסים מורכבים יותר. בשיחה עם ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, עולה תמונה שמבחינה היטב בין מסחר קצר־טווח, פסיכולוגי, לבין ניהול השקעות שמבוסס על החלטות לטווח ארוך. לדבריו, הסנטימנט הציבורי מתחלף במהירות, אבל אצל השחקנים הגדולים - המוסדיים והזרים - הדברים נמדדים אחרת לגמרי.

מחקר מעניין: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך 

כתבה מעוררת מחשבה: רמז עבה לסיום העליות בבורסה

"בטווח הקצר זה פחד לפספס, בטווח הארוך זה שיקול דעת"

“צריך להבחין בין מה שקורה ביומיום לבין מה שקורה באמת בטווח הארוך,” אומר כגן. “המסחר הקצר־טווח, כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים, מונע מ־FOMO - פחד לפספס את הראלי. כל מי שמנהל כסף נמדד מול התעשייה ומול התחרות שלו, וכולם מפחדים להישאר בחוץ. זה מסחר רגשי, של חדשות, של מומנטום.”