
יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".
- 25.מה קרה לא תוכלו להיות מונופול ולגנוב את כל עם ישראל (ל"ת)ישראל ישראלי 26/08/2025 16:44הגב לתגובה זו
- 24.רגב אסון לתחבורה כמו נתניהו למדינה (ל"ת)Raffl 26/08/2025 15:56הגב לתגובה זו
- 23.חרטטן 26/08/2025 15:49הגב לתגובה זודיילת טסה לניויורק אם אמא שלההאם שילמה 100 דולאר לכרטיס ולא שילמה לבית מלון כך יצא לה 100 דולאר לסוף שבוע בניויורק
- 22.אנונימיחרטטןחרטטטןחרטטטטטטוו 26/08/2025 15:46הגב לתגובה זובאיזה זכות הועד של חברה פרטית יקבע מי יתחרה בהםעושקים אותנו ולא מוכנים לוותר על הקצפת
- 21.אנונימי 22/08/2025 21:29הגב לתגובה זוכשחברה מעלה מחירים במלחמה אין לה זכות קיום אשמח ביום שתסגר גם אם זה יגרום לעלית מחירים. אני אל על לא טס
- 20.יוסי 22/08/2025 19:04הגב לתגובה זומירי רגב היקרה תוציאי לאל על את המעיים. גנבים ורמאים הגיעה העת להעניש אותם. מצצו לנוסעים את הדם .
- 19.סמיון 22/08/2025 15:50הגב לתגובה זואם לא יהיה מקום באל על רגב תוכל לטוס בחברה אחרת
- 18.הגיע הזמן לרסק את אל על. חזירים (ל"ת)יוס 22/08/2025 12:10הגב לתגובה זו
- 17.סוף סוף משהו טוב ממירי רגב (ל"ת)אריק 21/08/2025 15:10הגב לתגובה זו
- 16.החרדים יטוסו אתכם.. לא לדאוג (ל"ת)אנונימי 20/08/2025 22:36הגב לתגובה זו
- 15.אנונימי 12 19/08/2025 17:41הגב לתגובה זוהמחירים של חברות התעופה הישראליות גבוהים ב 100% בחלק נכבד מהטיסות.תורידו מחירים אתם גונבים מהישראלים.
- 14.אולריו שלמה 19/08/2025 14:46הגב לתגובה זולפני מספר דקות בדקתי טיסה לבודפשט למספר ימים בעוד חודש . מחירי אלעל וישראייר גבוהים מהחברה ההונגרית משמעותית . הפער הנמוך ביותר הוא 60% יותר ועולה עוד ועוד עד 100% יותר .לא להכנע לגזלנים משלנו . הייתי מוכן לשלם מעט יותר עבור כחול לבן אך לא לגזל הקיים . מירי רגב לא להכנע
- 13.בעלי אל על מקורבים לקיסריה. תגובה ציונית הולמת תגיע (ל"ת)אחד שיודע 19/08/2025 13:13הגב לתגובה זו
- א.ש. מהצפון 19/08/2025 14:53הגב לתגובה זובמידה ובעלי אל על מקורבים לקיסריה הרי יש אינטרס למירי רגב דווקא ללכת עם אל על . לעומת זאת היא דווקא בעד הפחתת מחיר לאזרחים ופועל באומץ רב . שנאה כנראה מגבירה את הטיפשות
- 12.בן 98 19/08/2025 13:12הגב לתגובה זובא לי להוריד בתמונות 40 שנה מגילי
- 11.רוני 19/08/2025 12:53הגב לתגובה זוהרעיון לפי דעתי מצוין וחסל סדר עם חברות ישראליות ששחטו את הנוסעים בישראל מאז הקורונה.בזמן שפל החברות הישראליות מקבלות כספיים מהמדינה ובשנתיים אחרונות עם רווחים עצומים לא משלמת מסים כמעט .הרעיון של השרה רגב יביא לתחרות בזמנים קשים ורגילים והמחירים יהיו נורמלים כמו בכל העם החופשי.כל הכבוד לשרה רגב על היוזמה המבורכת.
- 10.לועד העובדים יש כרטיסים בהנחה גדולה אתם לא קשורים יש לכם משפחות וחברים לא יכפת לכם מחירים מטורפים (ל"ת)אביב 19/08/2025 12:31הגב לתגובה זו
- יובי 22/08/2025 19:07הגב לתגובה זועובדי אל על נןסעים בחינם עם כל בני המשפחות שלהם. לט הנחה ולא נעליים
- 9.אנונימי 19/08/2025 12:14הגב לתגובה זובינתיים מי שריסק את מי זה אתם אותנו הנוסעים במשך המלחמה עם מחירי חזירות ונשך. רק כי יכולתם לתת חנו בראש. הרווחתם יפה מהמלחמה אז ועכשיו אתם באים לבכות רק תחרות ציצן לכם בראש כמו שמגיע לכם. נצלנים שכמוכם
- 8.אל על חייבת להוריד מחיריםאין כמוך רגב (ל"ת)אבי 19/08/2025 11:59הגב לתגובה זו
- מדמון 19/08/2025 14:44הגב לתגובה זואישה שהיא מדמנה
- 7.אנונימי 19/08/2025 11:56הגב לתגובה זוחברת התעופה היקרה בעולם by farוהגרועה בעולם עפ סקר עולמי מבקשת לשמר את המונופול שלה. הלוואי שהחברה תתמוטט וכל עובדיה יחתמו בלשכה העיקר שהמחירים כאן יירדו
- 6.כזמן חירום אל על ניצלה את המצב לדפוק את הישראלים (ל"ת)אנונימי 19/08/2025 11:56הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 19/08/2025 11:55הגב לתגובה זוזו תחרות מבורכת שתוביל לירידת מחירים. לא צריך לתת במה לכל הפופוליסטים האלה
- 4.עכשיו הבנתי למה היא טסה להונגריה שוב ושוב (ל"ת)פוני קופוני 19/08/2025 11:44הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 19/08/2025 11:43הגב לתגובה זואל על שודדי מחירים שרות לקוי רמה נמוכה אין לכם זכות להוציא מילה
- 2.אנונימי 19/08/2025 11:38הגב לתגובה זותחרות טובה לצרכן הישראלי אלעל חברה טובה והתחרות תביא אותה להיות יותר טובה .מהלך מצויין של השרה
- 1.אנונימי 19/08/2025 11:24הגב לתגובה זוניתן להוריד את מחירי הטיסות רק עניין של תחרות אמתית בשוק
משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת
החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10%
מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה
מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה.
לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא
גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.
לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם.
עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל. שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- מינוי חדש במשרד התקשורת: לילך וינשטוק מונתה למשנה למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.
משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת
החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10%
מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה
מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה.
לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא
גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.
לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם.
עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל. שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- מינוי חדש במשרד התקשורת: לילך וינשטוק מונתה למשנה למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.
