אייר חיפה תטוס לרודוס: כמה זה יעלה?
אייר חיפה מתרחבת: החברה משיקה קו לרודוס. במקביל, תקבל החברה עוד 2 מטוסים עד סוף השנה; ליאור יבור, מייסד שותף ומשנה למנכ"ל: ״אנחנו פועלים לחיזוק מעמדו של נמל התעופה חיפה כשער בינלאומי משמעותי״
אייר חיפה משיקה קו טיסות חדש לאי היווני רודוס, כחלק מהרחבת פעילותה הבינלאומית. במקביל, מודיעה החברה על הרחבת מצבת הטייסים לקראת הרחבה נוספת של היקפי הפעילות. החל ב-3 ביולי, תפעיל אייר חיפה טיסות מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לרודוס שביוון. הקו החדש יפעל פעמיים בשבוע, בימים ראשון וחמישי, במחיר התחלתי של 149 דולר לכיוון. הטיסות לאי היווני יצטרפו לפעילות הסדירה של החברה מחיפה לאתונה, לרנקה ואילת, המתבצעת בצי מטוסי ATR 72-600.
החברה ממשיכה בתהליך קליטת צוותי האוויר, כאשר בשבוע שעבר הסתיים
בהצלחה קורס הטייסים השלישי של אייר חיפה. את הפעילות הטיסתית מובילים צוותי החברה הישראלים, ובמקביל לכך מקיימת בימים אלו החברה תהליכי קליטה והסמכה לקבוצת קברניטים מנוסים מצרפת, פינלנד, יוון וצ'כיה – כולם בעלי אלפי שעות טיסה וניסיון פיקודי על מטוסי ATR. הקברניטים
האירופאים משתלבים בהפעלת הטיסות במטרה לתמוך בהתרחבות הפעילות באגן הים התיכון, ובכפוף לדרישות רשות התעופה האזרחית של ישראל הם עוברים הסמכה מלאה בפיקוח מפקחי הרשות.
במסגרת תוכנית ההתרחבות של החברה, המטוס הרביעי צפוי להימסר בתחילת
חודש ספטמבר, ולאחריו, במהלך חודש דצמבר, צפויה החברה לקבל את המטוס החמישי. בנוסף, בסוף חודש יוני הנוכחי צפוי להגיע לסיומו פרויקט שיפוץ רחבת המטוסים בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה, כך שמטוסי החברה והנוסעים צפויים לעשות שימוש בתשתית משופרת. בקרוב יוכלו הנוסעים בנמל
התעופה חיפה ליהנות גם מחוויית קנייה בדיוטי פרי, זאת לאחר שרשות שדות התעופה הודיעה על הזכיין שיפעיל את החנות במסגרת המכרז שפורסם בתוך מספר שבועות.
כרטיס טיסה לרודוס עם אייר חיפה בסופ״ש שבין ה-3 ל-6 ביולי יעלה 149 דולר. לשם השוואה, טיסה לרודוס עם ישראייר בתאריכים האלה תעלה לכם 500 דולר, טיסת אל על בתאריכים הללו תעלה כ-335 דולר. השאלה המרכזית שצריך הנוסע לשאול את עצמו היא על מה הוא מוותר כשהוא משלם את המחיר המוזל הזה. לרוב, מדובר בירידה בחווית הטיסה, מה גם שאם אתם לא גרים בצפון, נסיעה לשדה התעופה בחיפה לוקחת רכבת ישראל ואז אוטובוס, או שני אוטובוסים.
- אייר חיפה משיקה קו לפאפוס: כמה תעלה הטיסה?
- אייר חיפה משיקה קו לאתונה: כמה תעלה הטיסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"השקת הטיסות לרודוס היא המשך להרחבת הפעילות שלנו – ביעדים, בצי המטוסים ובצוותי האויר“, אומר ליאור יבור, מייסד שותף ומשנה למנכ"ל אייר חיפה. "אנחנו פועלים לחיזוק מעמדו של
נמל התעופה חיפה כשער בינלאומי משמעותי, עם תשתיות מתקדמות ושירות נגיש לתושבי הצפון."
״כל טיסות החברה כוללות אפשרות לשינוי או ביטול עד 24 שעות לפני ההמראה, תמורת קרדיט לרכישה עתידית. כרטיסי הטיסה כוללים תיק יד ללא תשלום, וניתן להוסיף מזוודה והושבה מראש בתוספת תשלום בהתאם לצורך.הגישה לנמל התעופה בחיפה נוחה ומהירה באמצעות קו 100 של אגד, המקשר בין תחנת מרכזית המפרץ לטרמינל בתדירות של אחת לחצי שעה״.
- 2.מוש מוש 04/06/2025 17:12הגב לתגובה זוכל הכבוד תמשיכו כך. רק תזכרו מה טייסים של יהיו שמאלנים. שלא ידפקו לכם ברז.
- תמשיך למשמש (ל"ת)אופיר 05/06/2025 07:52הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 04/06/2025 11:53הגב לתגובה זושלא הפכו את נמל התעופה חיפה לשדה שני לנתבג.

בנק ישראל פרסם תכנית כוללת להקלות כלכליות לחיילי חובה
האמנה החדשה, שנקראת "אמנת זמינות פיננסית לסיוע לחיילים וחיילות בשירות חובה", תעודד את הבנקים להעניק פתרונות יצירתיים, להקפיא הליכים משפטיים ולשפר את הנגישות הפיננסית של חיילים לאורך השירות ובסיומו
הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל השיק מהלך ראשון מסוגו, שמטרתו להעניק סיוע פיננסי ייעודי לחיילי וחיילות חובה. האמנה החדשה, שאומצה באופן וולונטרי על ידי כלל המערכת הבנקאית, מתיימרת להתמודד עם תופעה שהפכה בשנים האחרונות לנפוצה במיוחד: חיילים בשירות סדיר שמוצאים את עצמם תחת עומס כלכלי מהותי, לעיתים כבר במהלך השירות, ונושאים איתם את נטל החובות גם לאחר השחרור.
היוזמה, הקרויה "אמנת זמינות פיננסית", נבנתה בשיתוף פעולה של שורת גופים ובהם הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, איגוד הבנקים, משרד המשפטים (הסיוע המשפטי), רשות האכיפה והגבייה, ועמותת "נדן". לפי הפיקוח, מטרת האמנה אינה רק הקלה מידית על חיילים הנמצאים בקשיים, אלא גם מניעה, באמצעות כלים לשיפור הידע הפיננסי והנגישות לשירותים.
מרכיב מרכזי באמנה הוא הטיפול בחוב. על פי המתווה, בנקים שיעמדו בהוראות יקפיאו הליכים משפטיים למשך שנה לחוב של עד 15 אלף שקל, וינסו לגבש עם החייל החייב הסדר תשלומים מקל, בהתאם ליכולותיו. ההקפאה תוארך בעוד חודש אם החייל ריצה עונש מאסר של 30 יום ומעלה. מדובר במהלך שיש בו היבט חברתי מובהק, אם כי המבחן המשמעותי יהיה מידת השימוש בו בפועל, ובעיקר מידת שיתוף הפעולה מצד הבנקים עצמם, שיכולים אמנם להעניק הקלות נוספות, אך אינם מחויבים לכך.
כחלק מהשינוי, ימנו הבנקים אנשי קשר ייעודיים לחיילים, שיקבלו הכשרה ממוקדת בהובלת הגופים הרלוונטיים, כולל מפגש עם נציגי צה"ל והסיוע המשפטי, ויוכלו להציע פתרונות בהתאמה אישית. כל חייל יוכל לפנות לאיש הקשר בבנק שבו מתנהל חשבונו, ללא תלות במקום השירות או הסניף. במקביל, תוענק גמישות תפעולית, תעודת חוגר תוכר כאמצעי זיהוי רשמי לפעולות בסיסיות בבנק, חיילים יוכלו לפעול בכל סניף הקרוב אליהם ולא רק בסניף האם, ויונפקו כרטיסי חיוב דיגיטליים זמינים עבור חיילים המשרתים הרחק מהבית.
- סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"
- האם מתפתחת בבנק ישראל "דיקטטורה מחשבתית"?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באשר לאשראי, תצא המלצה להציע מסגרות מותאמות ליכולת הכלכלית של החיילים, תוך הפחתת סיכון להיכנסות למינוס או לחריגות לא מבוקרות. מעניין לראות שהאמנה אינה עוסקת רק בהיבט המיידי אלא גם בתקופות חריגות, כמו מלחמה. ההתייחסות למבצעים כמו "חרבות ברזל" ו-"עם כלביא" מעידה על לקח ברור שלמד הפיקוח: בתקופות לחימה נדרשת רמה גבוהה של גמישות ונכונות מצד המערכת הבנקאית לפעול ברגישות מול חיילים שנפגעו, נפצעו, או נמצאים בזמינות מבצעית אפסית.

"כיבוש עזה אינו רק אתגר ביטחוני אלא איום כלכלי חמור על ישראל"
פרופ' צבי אקשטיין, ראש מכון אהרון למדיניות כלכלית: "הסדרה בשילוב רפורמות כלכליות יכולה להחזיר את המשק למסלול של יציבות וצמיחה"
מכון אהרן למדיניות כלכלית באוניברסיטת רייכמן מפרסם ניתוח הבוחן את ההשלכות הכלכליות של שלושה תרחישים ביטחוניים־מדיניים אפשריים הנוגעים לחזית עם עזה: סיום הלחימה והסדרה בינלאומית לניהול אזרחי של רצועת עזה; סיום הלחימה בעזה, ללא הסדרה. כיבוש מלא של רצועת עזה הכולל ניהול אזרחי מתמשך בידי ישראל
הניתוח שנבנה בשיתוף מומחי ביטחון מצביע כי כיבוש עזה כרוך בהוצאות ביטחוניות גבוהות, צפוי לגרור סנקציות כלכליות, ימנע יישום רפורמות תומכות צמיחה ויוביל לפגיעה ברמת החיים של האזרחים וביציבות הפיננסית של המשק. תרחיש כזה יוביל ל"עשור אבוד" – שנים רבות של צמיחה איטית - כפי שקרה לאחר מלחמת יום כיפור. לעומת זאת, בתרחיש הסדרה והעברת הניהול האזרחי של רצועת עזה החל מ-2026 לאחריות בינלאומית תתאפשר חזרת המשק למסלול של צמיחה כלכלית כפי שקרה לאחר האינתיפאדה השנייה.
מכון אהרן מפריד בניתוח הכלכלי בין הטווח הקצר (2027-2025) לטווח הארוך (2035-2028). בכל אחד מהתרחישים הוערכו היקפי המילואים הנדרשים, היקף העובדים שיעדר ממקום העבודה, העלויות הביטחוניות והשפעותיהם על הגרעון, הצמיחה ויחס החוב לתוצר.
כיבוש מלא של רצועת עזה
בתרחיש זה צה"ל נוקט בפעילות צבאית עצימה מאוד ברבעון האחרון של 2025 וכן ב-2026, לרבות גיוס מילואים רחב של כ-100 אלף אנשי מילואים. ישראל, מתוקף החוק הבינלאומי, מחויבת בחלוקת מזון ובשירותים אזרחיים בסיסיים לתושבי עזה. הפעילות הצבאית, יחד עם ההוצאות בגין ניהולה האזרחי של עזה, לרבות חלוקת המזון, מגדילות את ההוצאות הצבאיות ב-2025 וב-2026 אל מעל ל-9% תוצר בשנה, ואת הגרעון בשנים אלו ל-7.6% ו-7.9% בהתאמה. החוקרים מדגישים שבכל התרחישים שנבחנו מתקיימת התאמה תקציבית של 2% תוצר (הפחתת הוצאות או העלאות מיסים) בשנים 2027-2026. צמיחת התוצר בתרחיש זה תיפגע באופן משמעותית: 0.7% ב-2025 ו-1.1% ב-2026. ותוביל לצמיחה שלילית של התוצר לנפש (ירידה של 1.1% ב-2025, ושל 0.7% ב-2026). תוצאות אלו הן סכנה של ממש ליציבות הפיננסית של ישראל – יחס החוב לתוצר צפוי לעלות ל-75.9% בסוף 2026 ול-78.8% ב-2027. רמות אלו של יחס חוב לתוצר צפויות להוביל להפחתה משמעותית של דירוג החוב של ישראל, לזינוק בפרמיית הסיכון ולעלייה בעלויות מימון ומחזור החוב של הממשלה. החוקרים מניחים כי תחת תרחיש כיבוש עזה לא יהיה ניתן ליישם רפורמות תומכות צמיחה כלכלית כגון השקעה בהון האנושי, בתעסוקה, בתשתיות ובעיקר תשתיות תחבורה ותשתיות דיגיטציה של המשק.
- כולם מדברים על עלייה לארץ - הוא מדבר על הגירה מהארץ; הכלכלן שמספק תחזית פסימית לשנה הבאה
- מאות כלכלנים במכתב: "עדיין לא מאוחר לעצור את הרכבת לפני התהום"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תרחיש זה טומן בחובו סיכונים גדולים לכלכלה הישראלים וליציבות המשק: ראשית, תנאים אלו לא יאפשרו מימון מלא של דרישות מערכת הביטחון צפויה פגיעה משמעותית בשירותי האזרחיים, בעיקר בריאות, חינוך והשקעות בתחבורה. בנוסף, תרחיש כזה יחריף את מצבה המתדרדר של ישראל בזירה הבינלאומית הצפויה להטיל סנקציות כלכליות שיפגעו בחברות יצוא, בעיקר יצוא הייטק, ובייצור מקומי בשל קושי ביבוא מוצרי גלם וביניים.