אייר חיפה תטוס לרודוס: כמה זה יעלה?
אייר חיפה מתרחבת: החברה משיקה קו לרודוס. במקביל, תקבל החברה עוד 2 מטוסים עד סוף השנה; ליאור יבור, מייסד שותף ומשנה למנכ"ל: ״אנחנו פועלים לחיזוק מעמדו של נמל התעופה חיפה כשער בינלאומי משמעותי״
אייר חיפה משיקה קו טיסות חדש לאי היווני רודוס, כחלק מהרחבת פעילותה הבינלאומית. במקביל, מודיעה החברה על הרחבת מצבת הטייסים לקראת הרחבה נוספת של היקפי הפעילות. החל ב-3 ביולי, תפעיל אייר חיפה טיסות מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לרודוס שביוון. הקו החדש יפעל פעמיים בשבוע, בימים ראשון וחמישי, במחיר התחלתי של 149 דולר לכיוון. הטיסות לאי היווני יצטרפו לפעילות הסדירה של החברה מחיפה לאתונה, לרנקה ואילת, המתבצעת בצי מטוסי ATR 72-600.
החברה ממשיכה בתהליך קליטת צוותי האוויר, כאשר בשבוע שעבר הסתיים
בהצלחה קורס הטייסים השלישי של אייר חיפה. את הפעילות הטיסתית מובילים צוותי החברה הישראלים, ובמקביל לכך מקיימת בימים אלו החברה תהליכי קליטה והסמכה לקבוצת קברניטים מנוסים מצרפת, פינלנד, יוון וצ'כיה – כולם בעלי אלפי שעות טיסה וניסיון פיקודי על מטוסי ATR. הקברניטים
האירופאים משתלבים בהפעלת הטיסות במטרה לתמוך בהתרחבות הפעילות באגן הים התיכון, ובכפוף לדרישות רשות התעופה האזרחית של ישראל הם עוברים הסמכה מלאה בפיקוח מפקחי הרשות.
במסגרת תוכנית ההתרחבות של החברה, המטוס הרביעי צפוי להימסר בתחילת
חודש ספטמבר, ולאחריו, במהלך חודש דצמבר, צפויה החברה לקבל את המטוס החמישי. בנוסף, בסוף חודש יוני הנוכחי צפוי להגיע לסיומו פרויקט שיפוץ רחבת המטוסים בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה, כך שמטוסי החברה והנוסעים צפויים לעשות שימוש בתשתית משופרת. בקרוב יוכלו הנוסעים בנמל
התעופה חיפה ליהנות גם מחוויית קנייה בדיוטי פרי, זאת לאחר שרשות שדות התעופה הודיעה על הזכיין שיפעיל את החנות במסגרת המכרז שפורסם בתוך מספר שבועות.
כרטיס טיסה לרודוס עם אייר חיפה בסופ״ש שבין ה-3 ל-6 ביולי יעלה 149 דולר. לשם השוואה, טיסה לרודוס עם ישראייר בתאריכים האלה תעלה לכם 500 דולר, טיסת אל על בתאריכים הללו תעלה כ-335 דולר. השאלה המרכזית שצריך הנוסע לשאול את עצמו היא על מה הוא מוותר כשהוא משלם את המחיר המוזל הזה. לרוב, מדובר בירידה בחווית הטיסה, מה גם שאם אתם לא גרים בצפון, נסיעה לשדה התעופה בחיפה לוקחת רכבת ישראל ואז אוטובוס, או שני אוטובוסים.
- שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל
- אייר חיפה משיקה קו לפאפוס: כמה תעלה הטיסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"השקת הטיסות לרודוס היא המשך להרחבת הפעילות שלנו – ביעדים, בצי המטוסים ובצוותי האויר“, אומר ליאור יבור, מייסד שותף ומשנה למנכ"ל אייר חיפה. "אנחנו פועלים לחיזוק מעמדו של
נמל התעופה חיפה כשער בינלאומי משמעותי, עם תשתיות מתקדמות ושירות נגיש לתושבי הצפון."
״כל טיסות החברה כוללות אפשרות לשינוי או ביטול עד 24 שעות לפני ההמראה, תמורת קרדיט לרכישה עתידית. כרטיסי הטיסה כוללים תיק יד ללא תשלום, וניתן להוסיף מזוודה והושבה מראש בתוספת תשלום בהתאם לצורך.הגישה לנמל התעופה בחיפה נוחה ומהירה באמצעות קו 100 של אגד, המקשר בין תחנת מרכזית המפרץ לטרמינל בתדירות של אחת לחצי שעה״.
- 2.מוש מוש 04/06/2025 17:12הגב לתגובה זוכל הכבוד תמשיכו כך. רק תזכרו מה טייסים של יהיו שמאלנים. שלא ידפקו לכם ברז.
- תמשיך למשמש (ל"ת)אופיר 05/06/2025 07:52הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 04/06/2025 11:53הגב לתגובה זושלא הפכו את נמל התעופה חיפה לשדה שני לנתבג.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
