העליות בכי"ל נגמרו? "החברה צפויה לדווח על רבעון שיא נוסף"

כך טוען אבירן רביבו מכלל פיננסים. גלעד אלפרט מאקסלס מביע זהירות: "מחירי הסחורות עלולים להמשיך לרדת וליצור לחץ על הדשנים"
שהם לוי |

חברת כימיקלים לישראל צפויה לדווח על תוצאותיה ב-20 לאוגוסט. החברה רשמה בחודש האחרון ירידה של יותר מ-18% על רקע חולשה יחסית במניות הדשנים בעולם, זאת נבעה מאי הודאות השוררת לגבי מחירי הסחורות החקלאיות.

האנליסט אבירן רביבו מכלל פיננסים אומר היום שהמחירים הגבוהים של הסחורות מעניקים רוח גבית לחברות הדשנים, אלה מנצלות את הגאות בענף לעליות מחירים רצופות. מעבר לכך אומר רביבו כי התוצאות הכספיות לרבעון השני יתנו ביטוי חלקי בלבד למציאות זו.

רביבו מדגיש: "גם ברבעון הנוכחי הדשנים שוב יתנו את הטון. למרות הירידות האחרונות במחיר המניה עדיין איננו מזהים סימני חולשה בשווקים הריאלים של מגזר האגרו-כימיה. החברה תמשיך ליהנות מסביבה עסקית חזקה גם בהמשך השנה".

מנגד האנליסט גלעד אלפרט מאקסלנס מעט פסימי על כיל: "מניות הדשנים עלו בערך 3% אתמול על רקע של שוק שלילי. נראה כי הסיבה לעליות היא בעיות בהספקת אשלג מחברת Silvinit (בערך 10% נתח שוק עולמי). לפחות כפי שזה נראה עכשיו, התקלה כנראה תתוקן בכמה שבועות.

אלפרט מוסיף: "מבחינת מחירי הסחורות החקלאיות, לעומת זאת – הירידה נמשכת: מחיר התירס ירד בשיקגו בערך ב-4% וסגר מתחת לממוצע הנע של המחירים ב-50 הימים האחרונים – הפעם הראשונה מאז המיני-מפולת במרץ השנה. החיטה והסויה ירדו גם כן (בערך ב-2%)".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.


בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.