לא מתאים להם: הבריטים מאכזבים בגדול בהשקה של טרמינל 5 בהית'רו

לא להאמין אבל לראשונה בחיינו אנחנו יכולים להגיד לבריטים שילמדו מאתנו איך משיקים טרמינל חדש
משה בנימין |

כל מי שלא שפר מזלו לבקר בלונדון בתקופה האחרונה והעביר את הזמן מול המחשב בעבודה יכול דווקא להיות רגוע, כי מה שקורה כרגע בטרמינל 5 בהית'רו לונדון תחת בריטיש איירוויס הוא ההפך הגמור מהסדר המופתי הבריטי המוכר לכולנו, אם כבר יותר מזכיר את הארגון הישראלי, אבל אנחנו כמו שכבר ציינו עשינו את זה דווקא כמו שצריך בכל הקשור לנתב"ג.

חברת בריטיש איירווייס שעד עתה המריאה ונחתה בהית'רו דרך 3 מתוך 4 הטרמינלים בשדה עבדה בשנים האחרונות על פתיחת טרמינל 5 שדרכו ורק דרכו ינחתו וימריאו כל הטיסות של החברה, אלו באירופה ואלו הרחוקות יותר, דהיינו ישראל. בתאריך 27/3/2008 היה אמור להיפתח ברוב הוד והדר טרמינל 5 המדובר של בריטיש - אותו טרמינל ששבועיים לפני כן הכריזה מלכת אנגליה מול כל העולם באירוע השקה מכובד שיהיה "Glorious" ויביא כבוד לאומה הבריטית - שבועיים לאחר מכן רצתה בטח המלכה לקבור את עצמה (ואת בריטיש גם) לנוכח הבושה שהסבה פתיחת הטרמינל.

להתקע שלושה ימים בהית'רו בלי מזוודה ובלי כוס קפה

הפתיחה כאמור, נכשלה ובגדול. הכישלון בא לידי ביטוי בדבר הבסיסי ביותר, בשירות ובנוסף בבעיות טכניות. הכל התחיל בכך שעובדי השירות (הסבלים) שהיו אמורים לטפל במזוודות הנוסעים לא הצליחו להיכנס למסופי העבודה וכך נאגרו עשרות אלפי מזוודות של לקוחות שנתקעו במסועים ולא הגיעו ללקוחות שהמתינו יום, יומיים ולעיתים 3 ימים.

בנוסף, הבריטים התלוננו על העובדה שמעבר להעלמותן של אלפי המזוודות אפילו כוס קפה לרפואה לא הייתה באזור והם לא יכלו לקנות לעצמם משהו כדי לפצות על הציפייה הארוכה. החברה הודיעה ששאר הטיסות שהיו אמורות להיכנס לטרמינל יידחו עקב עומס המזוודות וכך דבר גרר דבר וכדור השלג צבר תאוצה.

הניתוח הצליח אך החולה מת

הבריטים מצדם עשו הכל כדי לפתוח בתאריך עליו הכריזו רק שנוצרה סיטואציה שבה "הניתוח הצליח אך החולה מת". במשך כמה ימים כאשר הבעיות היו בעיצומן ביטלה בריטיש כ- 15% מהטיסות, מה שכמובן הסב לה הפסדים כספיים עצומים מעבר לדימוי השלילי ממנו החברה סובלת בקרב הציבור הבריטי וכל כלי תקשורת אפשרי בממלכה.

בתאריך ה- 30/4 אמורה הייתה החברה לפתוח את שערי טרמינל 5 עבור טיסות ארוכות טווח ובינהן ישראל. היום (א') מודיעה החברה על דחייה נוספת והמשך העברת טיסות אלו לטרמינל 4. הדחייה האחרונה של החברה מדברת על אמצע יוני במקום סוף אפריל.

הבריטים מנסים להרגיע אבל לא מתנערים מהאשמה

ווילי וולש, מנכ"ל בריטיש איירווייס, אמר: "החלטה זו התקבלה לטובת לקוחותינו. טרמינל 5 פועל היטב כעת, אולם אנחנו צריכים לספק את הביטחון להמשך אספקת שירות טוב גם כאשר הטרמינל יטפל במספר גדול יותר של נוסעים. אך טבעי הוא שנוודא כי טרמינל 5 עובד היטב בעקביות לפני תחילת השלב השני של המעבר".

קולין מת'יוז, מנכ"ל ה-BAA, אמר: "רשות שדות התעופה הבריטית מצטערת על הדחיה הזו, ואנו מודעים על השפעתה על חברות תעופה אחרות. אולם אנו סבורים כי זה אמצעי זהירות נבון שנועד להבטיח כי לנוסעים יהיה מקסימום בטחון בעת ביצוע המעבר. אנו מכירים בכך שחנוכתו של טרמינל 5 לא היתה חלקה כפי שאנו ובריטיש איירווייס ציפינו. בימים האחרונים ראו הנוסעים שיפור ניכר ומטרתנו היא להשלים את התהליך במהירות האפשרית בטרם נמשיך לשלב הבא של שינוי יתר אזורי שדה התעופה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה