2008 תהיה טובה לפרסום בסלולר בעולם: ההכנסות יעלו על 2.7 מיליארד דולר
בשנת 2008 היקף הפרסום הסלולרי ברחבי העולם יעלה על 2.7 מיליארד דולרים, בהשוואה ל-1.7 מיליארד דולרים בשנת 2007, אך השוק התפתח בקצב איטי ועדיין נותרו מכשולים, כך על פי גרטנר חברת הייעוץ והמחקר המובילה בעולם לטכנולוגיית מידע ותקשורת.
קלות השימוש והרלוונטיות לצרכנים הם שני גורמים חשובים שחייבים להתמודד עמם על מנת לצבור תנופה בשוק הפרסום הסלולרי.
"את השוק יקדמו פיתוחים חדשניים, שמאפשרים, לדוגמה, להגיע למידע במספר קטן יותר של הקשות, להיעזר במצלמה של הטלפון כדי לשפר את חוויית השימוש הכוללת ולהציג פרסומות שקשורות לתוכן או למקום בו עורכים קניות" אמר טולה הארט, מנהל המחקר בגרטנר.
"כדי לעודד את המשתמשים לקבל פרסומות, חייבים המפרסמים לשפר את האופן בו מנוהלות תוצאות החיפוש במכשירי הטלפון, על מנת שמשתמשי הקצה ייהנו מחוויית שימוש נעימה ומתגמלת יותר".
הבנקים שוב ירוויחו
"מספר שחקנים ייצאו נשכרים מהתקדמות השוק של הפרסום הסלולרי, ובכלל זה מותגים, סוחרים, חברות טלקום ובנקים", אמר אנדרו פרנק, סגן נשיא למחקר בגרטנר. "הרלוונטיות תהיה אחד הגורמים החשובים בפרסום הסלולרי, משום שהצרכנים רואים בטלפון מכשיר אישי ביותר. השוק והצרכנים יגיבו לתכנים ומסרים פרסומיים שייתפסו כרלוונטיים".
השוק של הפרסום הסלולרי זוכה לתשומת לב רבה, ממגוון סיבות: מספר המכשירים, היכולות של הטלפונים והחדירה לשוק של פורטלים גדולים באינטרנט. אולם, התעשייה עדיין חייבת להתגבר על מספר בעיות כדי שהתקדמות השוק אכן תושג בפועל. המכשולים שניצבים בפני הצמיחה כוללים, בין השאר, את הקצב האיטי של אימוץ המולטימדיה, היעדר אימוץ בקרב הלקוחות, היעדר מדדים שקופים, חוסר בשלות של תקנים, המגוון הרחב של הפלטפורמות, בעיות של מבנה ותצורה, סדרי עדיפויות בין מדיות והמורכבות של שרשרת האספקה, היצע התכנים, הפרטיות, החינוך וקלות הגישה לתכנים.
תדע יותר - תפרסם יותר
"רבות מהבעיות ייפתרו בשנתיים הקרובות, אך בכל הקשור לפרסום הסלולרי, השאלה של להיות או לחדול היא: האם יאמצו הצרכנים את הפרסום, וכיצד יכולים המותגים והמפרסמים להגדיל את ההכנסות מהפרסום הסלולרי?" הוסיף הארט.
למרות שמיקוד יעיל יכול לשפר במידה משמעותית את שיעורי התגובה לפרסומות, הרי שאנליסטים של גרטנר ציינו כי לשם כך יש צורך בידע קיים על המאפיינים הדמוגראפיים של הלקוחות, אפשרות להיכנס לפרסומות של המותג, רגישות למיקום או הקשר רלוונטי לתוכן המסופק.
"מאחר ולעתים קרובות עלול הפרסום להיתפס כדואר זבל או פגיעה בפרטיות, על המפרסמים לעשות שימוש זהיר בשיטות מיקוד כאלה" אמר פרנק. "עם זאת, מתן חסות לתכנים הוכיח את עצמו במדיות אחרות. מספר חברות שוקדות על אספקה של תכנים סלולריים שמשולבים בפרסומות. כמו כן, מזה זמן רב נחשב המיקום כתורם לרלוונטיות, אך לפי שעה, הדיוק מוגבל משום שהיכולות והעלות של מקלטי GPS היו גבוהות מדי, יחד עם שיעור חדירה נמוך של מכשירי טלפון עם מקלטי GPS".
למרות האתגרים בשוק, לתעשייה עדיין צפויה צמיחה אחידה. בסוף שנת 2011 צפוי היקף ההכנסות מפרסום סלולרי ברחבי העולם לעלות על 12.8 מיליארד דולרים.