לאומי קארד במהלך שיווקי של המרת נקודות לכסף

תשקיע בקמפיין פרסומי להשקה, בכיכובם של יובל סגל וקרן מור, כ-4 מיליון שקל. לקוחות החברה עם יתרת 2,500 נקודות ומעלה יקבלו כרטיס Giftcard אותו יוכלו לטעון בכסף
משה בנימין |

לאומי קארד, חברת כרטיסי האשראי ופתרונות התשלום, משיקה מהלך שיווקי חדשני במסגרתו יוכלו לקוחות החברה להמיר בקלות את הנקודות שברשותם לכסף ולבצע באמצעותם קניות, תחת הקונספט: "ללקוחות לאומי קארד מגיע לקבל כסף תמורת הנקודות".

במסגרת המהלך, יקבלו לביתם כל לקוחות לאומי קארד שלהם יתרה של 2,500 נק' ומעלה כרטיסי Giftcard אותם יוכלו לטעון בכסף. המימוש יתבצע ב-11 רשתות ארציות, בהן פוקס, סטימצקי, איסתא, אופטיקנה, גלי, סולוג, ישרוטל, ללין, ספורט ורטהיימר, קפה ג'ו ואפרודיטה.

לרגל השקת המהלך יוצאת החברה במהלך שיווקי נרחב הכולל קמפיין פרסום בטלוויזיה בערוצים 2 ו-10 שיעלה הערב (יום ד') באמצעות המשרד פובליסיס אריאלי, וכן בעיתונות, קולנוע, דיוורים ובאתרי האינטרנט, החל מיום ראשון הקרוב. ההיקף הכולל של הקמפיין - 4 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בחור במכולת, נוצר באמצעות AIבחור במכולת, נוצר באמצעות AI

הפתעה - "צעירים בארץ עם ידע פיננסי טוב מהמבוגרים"

בניגוד למדינות ה-OECD שבהן המבוגרים בעלי אוריינות פיננסית שעולה על הצעירים, בישראל זה הפוך - כך קובע מחקר של בנק ישראל 

מנדי הניג |

מחקר חדש של בנק ישראל מגלה כי למרות שהממוצע הארצי של אוריינות פיננסית בישראל דומה למדינות ה-OECD, הפערים הפנימיים בין קבוצות האוכלוסייה גדולים משמעותית. בחברה הערבית קיימת בעיה חריפה במיוחד, עם ציון של 54 נקודות בלבד לעומת 67 נקודות בקרב יהודים לא-חרדים - פער של כמעט 13 נקודות שמעיד על חסמים מבניים.

מחקר מקיף שנערך אשתקד במסגרת הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשיתוף עם בנק ישראל, בחן את רמת האוריינות הפיננסית בקרב 4,586 אזרחים בוגרים. התוצאות מצביעות על כך שבעוד המדד הכללי של אוריינות פיננסית בישראל הסתכם ב-64 נקודות - זהה לממוצע מדינות ה-OECD - קיימים פערים מובהקים בתוך החברה הישראלית.

"רמת האוריינות הפיננסית בישראל דומה לממוצע מדינות ה-OECD, ולא נמצאו פערים בין ישראל לממוצע ה-OECD במדד הכולל והן ברכיביו השונים", כותבים החוקרים ספי בכר, מאיה הרן רוזן ורמסיס גרא. עם זאת, הם מזהירים כי "קיימים פערים מובהקים באוריינות הפיננסית בין קבוצות האוכלוסייה בישראל: יהודים לא-חרדים זוכים לציונים הגבוהים ביותר, ואילו בחברה הערבית הציונים נמוכים גם לאחר פיקוח על משתנים שונים".

החברה הערבית: פער שלא נעלם גם אחרי התחשבות בגורמים דמוגרפיים

במדד הכללי של אוריינות פיננסית, האוכלוסייה הערבית קיבלה ציון של 54 נקודות בלבד, לעומת 67 נקודות ביהודים לא-חרדים ו-62 נקודות בחרדים. "בהשוואה בין קבוצות אוכלוסייה נמצא, כי בחברה הערבית קיים פער שלילי ומובהק בשני משתני התוצאה, גם לאחר שליטה על מאפיינים דמוגרפיים ורמת ידיעת השפה העברית", מציין המחקר. "ממצא זה מצביע על קיומם של חסמים נוספים בחברה הערבית, בדומה לממצאים של הצוות הבין-משרדי לגיבוש תוכנית לאומית להגברת ההכלה הפיננסית".

הנתונים מראים כי רק 13% מהאוכלוסייה הערבית עוברים את סף המינימום של 70 נקודות שנקבע על-ידי ה-OECD כציון הנדרש להתנהלות פיננסית מיטבית, לעומת 53% ביהודים לא-חרדים. בידע הפיננסי - הבנת מושגים כמו אינפלציה, ריבית ופיזור סיכונים - הציון של הערבים עמד על 20 נקודות בלבד, לעומת 31 נקודות ביהודים לא-חרדים.