מגלים מניה בארה"ב: מה הקשר שבין דשנים לחקלאות ומחירי הנפט?

השוק חוזר למגמת עליה ואיתו הזדמנויות הקניה. זה הזמן למחקר טכנו-פונדמנטלי רציני לצורך איתור המניות החמות בגל הקרוב, אלה שיפגיזו בעשרות אחוזים בחודשיים הקרובים.
רובי סלם |

"מי שעוקב ויודע לקרוא בצורה מקצועית מחזורי מסחר של מניות מובילות ומדדים עיקריים יוכל לזהות ניצנים של ביקושים גבוהים מהיצעים. אם הדבר ימשך יובילו הקניות לגל עליות חדש וחזק ביותר. " 04.12.07

בשבוע שעבר הערכנו שהשוק בשל למהלך עליות חדש והתחלנו לנהל מעקב אחר מניות חמות שנראה והן לפני מהלך חד. השבוע האחרון אכן אישר את הניתוח, המדדים בארה"ב אכן מתחזקים, מגלים עוצמה ונראה שהיד עוד נטויה.

המניה אותה נסקור הפעם היא TERRA INDUSTRIES INC (סימול: TRA), חברה העוסקת ביצור ושיווק של כימיקלים לחקלאות כגון ניטרוגן, מאטנול ואוראה.

כימיקלים אלה משמשים לדישון אך הסיבה שהפכו למבוקשים כל כך לאחרונה נעוצה דווקא במחירי הנפט ההולכים ומאמירים. כזכור השיא האחרון של מחיר חבית נפט נקבע באזור ה 96$. על פי הדינאמיקה והתנהגות המחירים פסגה זו אינה האחרונה וסביר ובעתיד הלא רחוק נראה את רמת ה 100$ נפרצת דיי בקלות.

הדבר גורם לביקושים הולכים וגדלים לאנרגיה חלופית כגון ביו-דיזל. ביו-דיזל הוא דלק ביולוגי המיוצר משמנים צמחיים כתחליף לדיזל המחצבי. הוא יכול להיות מופק משמן צמחי (סויה, קנולה, קוקוס, תירס, בוטנים ועוד) או להיות ממוחזר משמן טיגון ואף משומן בעלי חיים. בתהליך ההפקה הגליצרול (גליצרין) מוצא באופן כימי מהשמן.

על מנת להפיק כמויות גדולות של ביו דיזל יש צורך בגידול מאסיבי ומהיר של תירס בעיקר. כאן נכנסת לתמונה TRA המספקת את הביקוש לאותם דשנים שעושים כל כך טוב לגידולים.

ניתוח כלכלי בסיסי

הטבלה מטה, מציגה את קצב גידול הרווח למניה בדולרים משנה לשנה. אין ספק שהחברה בתהליך צמיחה מואץ ומדובר בגידול של מאות אחוזים בין השנים המופסדות למורווחות.

צמיחה כזו חייבת להשתקף במחיר המניה ולמרות שבשנה האחרונה בצע מהלכים מדהימים, נראה שהיד עוד נטויה. המטרה אינה לתפוס את כל המהלך אלה מקטע מהיר וחזק של כמה עשרות אחוזים בטווח זמן קצר יחסית.

בנוסף גם קריאה מעמיקה של שאר הנתונים המופיעים בדוחות כולל הזמנות עתידיות, החזר על ההון העצמי ועוד אי אלו נתונים חשובים נראים מבטיחים להמשך הצמיחה .

אסטרטגית מסחר

מזה כחודש דשדשה המניה בין רמת ה 33-40 דולר ובשבוע שעבר אף פרצה את הגבול העליון.

הדבר מהווה איתות קניה בסיסי ראשון אך אינו מהווה אישור מידי לפעולה ואין לפרשו בצורה שגויה. איתות כשמו כן הוא ומצריך אישורים נוספים לצורך נקיטת פעולה אופרטיבית. במידה והפריצה תתברר אמינה על ידי מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום ניתן יהיה לבצע עסקה.

את הסטופ יש למקם יחסית צמוד למחיר הכניסה לא יותר מ 7% במקרה הנוכחי.

יעד המחיר על פי חישובי הינו ברמת ה- 68 דולר למניה. חשוב לציין שמדובר במהלך שבמידה ויצא לדרך סביר ויהיה מהיר מאוד וחד, טווח זמן של חודשיים.

אז תתחילו להתפלל לעליית מחירי הנפט בקרוב. הסוחרים אשר יפעלו נכון, יוכלו לקצור את היבול המדושן בשמחה וברינה ולהגן על עצמם מעליית מחירי האנרגיה בעולם .

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה

המדינה מטילה מס ייעודי על בעלי קרקעות ש״זכו״ לגור ליד תחנות המטרו העתידיות; הטענה: זה המנגנון שיבטיח את המימון לאחד מפרויקטי התשתית השאפתניים בישראל; בפועל, מי שהכי סובל מהחפירות, הרעש והאבק של השנים הקרובות, יצטרך לקחת על הגב שלו חלק מהעלות של פרויקט שנכפה עליו מההתחלה
מנדי הניג |

צעד נוסף בדרך להקמת פרויקט המטרו בגוש דן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על התקנות המסדירות את אופן הגבייה של "מס השבחת המטרו". מס שיוטל על בעלי מקרקעין בתחומים שהוגדרו בתמ"א 70, אשר צפויים ליהנות מההשבחה בערך הנכסים שלהם בעקבות מיזם הרכבת התחתית. הכנסות המס מיועדות למימון בניית הרכבת התחתית והתשתיות מסביב.

בהתאם לחוק המטרו, בעל קרקעות ונכסים בתחומים אלו יידרשו לשלם את המס כתנאי למימוש זכויות עתידיות, בין אם מדובר בקבלת היתר בנייה, שינוי ברישום בטאבו או כל פעולה אחרת שמחייבת אישור תכנוני. גובה המס נקבע בהתאם לשומת ההשבחה שמבצעת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והוא מחויב בהעברה לקופת המדינה. בעצם המס הזה נועל במקום את מצב הנכסים והקרקעות של התושבים. עכשיו כל אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא ימכור או יבנה כי לעלויות הבסיסיות של בניה ואישורים יצטרפו גם מיסים כבדים לקופת המדינה. 

הרכבת התחתית אמורה לשנות מן היסוד את מפת התחבורה בישראל, להפוך את גוש דן לנגיש יותר ולחבר בין ערים ושכונות בקצב שלא הכרנו. אבל לצד ההבטחה הגדולה הזו, יש גם מחיר יומיומי כבד שמוטל על התושבים. אלפי אנשים מוצאים את עצמם חיים בתוך אתר בנייה מתמשך: חפירות מתחת לבתים, מדרכות חסומות, פקקי ענק ורעש בלתי פוסק של מכונות קידוח. עבור רבים זו כבר שגרה מתישה שנמשכת שנים, ולפני כולם עוד לפחות חמש שנות עבודות נוספות. כעת, כשהמדינה מוסיפה גם תו מחיר בדמות מס ההשבחה, התחושה מתחדדת – אותם אנשים שנאלצים לסבול את החפירות, האבק והעיכובים בחיי היומיום, מתבקשים גם לממן מכיסם את המיזם. השילוב הזה יוצר תחושת כעס ותסכול עמוק בקרב תושבים ובעלי נכסים, שנקלעו בעל כורחם למרכזו של פרויקט לאומי שמהווה עבורם לא רק חזון עתידי אלא גם פגיעה ממשית בהווה.

התקנות החדשות מגדירות כי רשות המסים תהיה הגוף המוסמך לאשר תשלום המס. ללא אישור רשמי מהרשות, בעל הנכס לא יוכל לבצע פעולות מהותיות בנכס, לרבות שינוי בעלות או קבלת היתר. בנוסף, השר חתם על נוסח ההודעה הרשמית שתישלח מטעם הרשויות המקומיות אל בעלי הנכסים החייבים. במסגרת יישום המהלך, רשות המסים צפויה להפעיל מערכת דיגיטלית ייעודית באתר האינטרנט שלה, שתאפשר תשלום ישיר של המס והפקת אישורי תשלום. הודעה רשמית על פתיחת המערכת תפורסם בתקופה הקרובה.

השבחנו לך את הנכס - אתה חייב לשלם

מס ההשבחה הפך לאחת הסוגיות השנויות במחלוקת סביב פרויקט המטרו. בעלי נכסים באזורים המוגדרים טוענים כי מדובר בנטל כבד שנכפה עליהם, גם אם אינם מתכוונים למכור את הנכס או ליהנות ישירות מההשבחה. לטענתם, המס פוגע בעיקר באוכלוסיות ותיקות שגרות שנים בסמוך לתוואי המיועד, ושאין להן את היכולת הכלכלית לשלם את החיוב הגבוה.

רובוט לוחם (גרוק)רובוט לוחם (גרוק)

עתיד בלי חללים בקרב - ישראל חותרת לטכנולוגיות שיחליפו לוחמים

איך יראה שדה הקרב העתידי, ואיפה נמצא איום גדול על ישראל?

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה רובוט שדה קרב


הטכנולוגיה המתקדמת עוזרת בשדה הקרב וישראל חייבת לחתור לבניית רובוטים, רחפנים ואמל"ח משוכלל בהרבה מהקיים היום, באופן שיחליף לוחמים אנושיים בלחימה פיזית ממש ובכך נחסוך בדם חיילינו ונצמצם את הצרכים הקשורים בימי מילואים רבים. ההייטק הישראלי מצוי בעמדה מצוינת להשתלב ומשרד הביטחון חייב לראות בכך מטרה עתידית עליונה.

זוכרים את הסרטון בו נראה יחיא סינוואר הפצוע מנסה ברגעיו האחרונים להכות עם מקל, רחפן צה"לי שחג סביבו? הפער העצום בין מה שהיה לו ומה שיש לעזתים מול הטכנולוגיה הצה"לית - את הפער הזה צריך לטפח ולהעצים מול כל אויבינו ולחתור לתוצאה עתידית בה טכנולוגיות שלנו תייתרנה לוחמים אנושיים ותחסוכנה לנו בדם. הרבה דם. ותחסוכנה גם ים של ימי מילואים.

חלק מהעמים סביבנו מקדשים את המוות בעוד אנו מקדשים את החיים. ראוי שכל צד יקבל את אשר הוא מבקש. אלו מביניהם שירצו בכך יקבלו מאיתנו מוות בעוד אנו נשמור על עצמנו בחיים.

 

ה-AI מביא להאצה בעולם הרובוטיקה

יש לנו כבר כעת דחפורים אוטונומיים מסוג D9 לפילוס מרחבים ממולכדים, כלי סיור אוטונומיים המסוגלים גם לירות, מערכת "רואה יורה" (שהייתה עושה את עבודתה ב-7 לאוקטובר אם היו מגינים עליה מפני רחפנים – ראשו של מישהו צריך לעוף על זה), רחפני נפץ ועוד.