מגלים מניה בארה"ב: סקירת מניות השורט שלנו

חודש מהיום עוד יתחילו לקרוא לילד בשמו "מפולת". ודווקא זה הזמן לכסף הגדול כי הפחד חזק מהתקווה וירידות מהירות מעליות
רובי סלם |

את הסקירה הנוכחית אתחיל ביישור קו, ניהול הפוזיציות והמעקב אחר המניות אותן סקרנו בשבועות האחרונים. להזכיר שבכתבות האחרונות החלפנו כיוון והמלצנו על אסטרטגיות מכירה בחסר בכדי להרוויח מהירידות הצפויות.

אציין שמכירה בחסר (המכונה גם "שורט", מאנגלית: Selling Short) הינה שיטה לעשיית רווחים כשהמניה נמצאת בירידה. בשיטה זו נמכרות מניות שאינם בבעלות המוכר במטרה לגרוף רווחים בעתיד, אם ערכן אכן ירד.

Home depot (סימול HD)

"טכנית התמונה נראית מבטיחה לבצוע מכירות בחסר. כיום נסחרת המניה ברמת 29.80 דולר. המגמה הראשית מוגדרת ירידה, וכמו כן המשנית והמינורית." 06.11.07.

אתמול ירדה המניה 5.04% וכעת נסחרת ברמת ה 27.49 דולר למניה. להזכיר שיעד המחירים על פי ניתוחי עומד על רמת ה 20 דולר כך שהמהלך סביר ורק בתחילתו.

הוראה לבלימת הפסד צריכה להיות ממוקמת קרוב מאוד לשוק ברמת ה 28.90 דולר. זאת לצורך שמירה על כספנו במידה וטעינו בשיקול הדעת והמניה תשנה כיוון באופן בלתי צפוי.

WAL-MART STORES INC (סימול WMT)

"איתות מכירה בסיסי וראשון יתקבל אך ורק בפריצת רמת ה-42 דולר למניה אשר משמשת רמת תמיכה ראשית משמעותית." 13.11.07.

כיום נסחרת ברמת ה 45 דולר ועדין לא אותתה מכירה. המניה תישאר בינתיים במעקב ועד שרמת 42 הדולר לא תיפרץ לא כדאי לבצע שום פעולה. אנו נתריע במידה ויהיו התפתחויות.

WALT DISNEY CO (סימול: DIS)

"איתות מכירה בסיסי וראשון יתקבל אך ורק בפריצת רמת ה 31 דולר למניה." 20.11.07.

בשבוע שעבר ירדה לשפל של 31.02 דולר וכמעט פרצה את רמת ה 31 דולר. מאז קפצה בחזרה לרמת 32 הדולר ואז חטפה מהלומה נוספת.לכן המניה חייבת להיות במעקב חם.

במידה והרמה אכן תיפרץ פריצה אמינה שתגובה באישורים נוספים ניתן לבצע מכירה בחסר עם סטופ לוס ברמת ה 32.45 דולר. שוב גם כאן במידה והשוק ישנה כיוון ואיתו המניה עדיף לספוג הפסד קטן בכיס ובאגו מאשר משבר "סאב פריים" בחשבוננו הפרטי.

את החלק הנוכחי של הסקירה אקדיש לאסטרטגיית מכירה בחסר של עוד אחת ממניות מדד הדאו גונס אשר עשויה להיפגע באופן ישיר מהמשבר המתפתח בצורה קשה ולהגיב בירידות חדות.

המניה אותה נסקור הפעם היא JP MORGAN CHASE CO, סימול: JPM.

את הבנק הגדול בארה"ב אין צורך להציג. מדובר ב "מפלצת" פיננסית הפרוסה בכל רחבי המעצמה הגדולה בעולם, מעסיקה קרוב ל 180,000 עובדים במשרה מלאה ומספקת שרותי בנקאות, יעוץ השקעות ועוד.

אולם במקרה הנוכחי הגודל עשוי לשמש עקב אכילס. הקרבה המדאיגה לשוק המשכנתאות אשר עובר משבר גורם לבנקים הגדולים הפסדים עצומים וקשה לראות התאוששות בתקופה הקרובה.

ניתוח טכני

טכנית התמונה נראית מבטיחה לבצוע מכירות בחסר. כיום נסחרת המניה ברמת 40.46 דולר ונשענת על רמת תמיכה משמעותית שבמידה ותיפרץ סביר ותוביל להמשך הירידות.

איתות מכירה בסיסי וראשון יתקבל אך ורק בפריצת רמת ה 40דולר למניה,לא לפני.

אולם הדבר אינו מהווה אישור מידי לפעולה ואין לפרשו בצורה שגויה. איתות כשמו כן הוא ומצריך אישורים נוספים לצורך נקיטת פעולה אופרטיבית. במידה והרמה אכן תיפרץ והשוק, מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום יאשרו את הפריצה, ניתן יהיה לבצע עסקה ( הדבר נכון גם לאיתותי קניה).

את הסטופ יש למקם ברמת ה 42.10 דולר מהסיבות שהזכרתי בעבר -"לקטוע הפסדים בעודם קטנים ולתת לרווחים לרוץ."

יעד המחיר על פי חישובי הינו ברמת ה- 33 דולר למניה. חשוב לציין שמדובר במהלך שבמידה ויצא לדרך סביר ויהיה מהיר מאוד וחד, טווח זמן של מספר שבועות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה

רן קידר |

פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.  

זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה. 

שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.

החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.

על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

מירי רגב
צילום: יחצ

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"

שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו,  "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"

עוזי גרסטמן |

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.


בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.


בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".

בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".