וואלה! זונחת את מנוע החיפוש ובוחנת שת"פ עם גוגל
וואלה!, הפורטל השני בגודלו בארץ, נמצאת במגעים עם גוגל בתחום מנוע החיפוש. זאת, לאחר שוואלה! ניסתה את כוחה בהשקת מנוע חיפוש משלה לפני חצי שנה בלבד.
בבחינת השת"פ עם גוגל ישנה מעין הודאה מצד וואלה! כי לא עמדה ביעדים שהציבה עבור מנוע החיפוש שלה והחבירה לגוגל תאפשר לפורטל גישה גם למערכת הפרסום הצמודה למנוע החיפוש של גוגל, אולם וואלה! לא תהיה בעלת השליטה במערכת הכנסת הפרסומות.
פיתוח מנוע חיפוש עצמאי ל-וואלה! החל לפני כ-3 שנים בהשקעה של מילוני שקלים, כאשר ההשקה, כאמור, לפני חצי שנה, הוגדרה כ"השקה שקטה". לצד השקת מנוע החיפוש, הושקה גם מערכת הפרסום advantage, הדומה להפליא למערכת adwords של גוגל
לבורסה הודיעה אתמול (ג') וואלה! כי היא מנהלת מגעים עם כמה גורמים לשיתוף פעולה אסטרטגי ובהם גוגל.
גוגל מחזיקה כיום ב-90% משוק הפרסום במנועי חיפוש ופרסום תלוי תוכן בישראל, ונחשב לאתר הנצפה ביותר בישראל, עם למעלה מ-80% חשיפה.