6 חברות רכשו את טפסי המכרז למדידת רייטינג באינטרנט
המכרז למדידת הרייטינג באינטרנט, ביוזמת איגוד חברות הפרסום, נמצא בשלבים מתקדמים. מועד ההגשה של טפסי המכרז הוארך בעקבות בקשה של החברות המגישות ונקבע ל-15 ביולי. עד כה רכשו 6 חברות את טפסי המכרז לבחירת מפעיל למדידת הרייטינג ברשת, והן: טל-גאל TNS ישראל, פאנלס, הייטק מערכות, אינטרסייט, gemius ונילסן נטרייטינג.
לדברי יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום: "אנו מרוצים מאוד מכמות ואיכות החברות שבחרו להשתתף במכרז. ועדת המדרוג לאינטרנט, הכוללת את כל משרדי הפרסום וכמעט כל אתרי האינטרנט הגדולים והמובילים בישראל, תבחר את ההצעה הטובה מביניהם, כך שעד סוף השנה נעמיד מערכת מדידת רייטינג מקצועית שתקדם ותחזק את הפרסום באינטרנט".
המכרז לניהול פעילות מדידת הרייטינג באינטרנט הישראלי יצא לדרך לאחר בחינה ותמיכה של משרדי הפרסום האינטראקטיביים ואתרים מובילים באינטרנט הישראלי, ביניהם MSN, נענע, תפוז, NRG, הארץ, TheMarker, גלובס ו-ONE.
אולם, עדיין נותר אתר חדשותי גדול - YNET אשר לא הביע נכונות להשתתף במדידה ואינו תומך, בשלב זה, במכרז. בעבר, הסתייג גם פורטל וואלה! מתמיכה בתהליך המכרז, אך נאות להשתתף בדיונים בנושא ולבחון את תנאיו עד לקבלת החלטה סופית, שטרם התקבלה. התנגדות שכזו של אתרים מובילים משבשת למעשה את הרצון של ענף הפרסום האינטראקטיבי להפוך את האינטרנט למדיום מדיד.