גידול של 73.1% ברווחי פקר פלדה ברבעון הראשון

יו"ר דירקטוריון פקר פלדה ארז מלצר: אפריקה ישראל רואה בחברה את זרוע ההשקעות התעשייתיות של הקבוצה. נפעל כדי להרחיב את בסיס הפעילות שלה
סיון איזסקו |

חברת "פקר פלדה" מקבוצת "אפריקה ישראל להשקעות" שבשליטת לב לבייב, סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2007, ברווח נקי של כ- 11.6 מליון ש"ח, לעומת רווח נקי של כ- 6.7 מליון ש"ח, ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 73.1%.

יו"ר מועצת המנהלים של "פקר פלדה" ארז מלצר, מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל להשקעות, אמר כי אפריקה ישראל רואה בפקר פלדה את זרוע ההשקעות התעשייתיות של הקבוצה. "ההחלטה להגדיל את החזקות בפקר פלדה היא פועל יוצא לאסטרטגיה של הקבוצה כולה להרחיב את פעילותה גם בתחומי התעשייה" החזקותיה של קבוצת אפריקה ישראל בפקר פלדה מגיעות כיום ל - 65.48 אחוזים

מנכ"ל קבוצת "פקר פלדה", נדב שחר, מסר כי השיפור הניכר בתוצאות החברה נובע מהיכולת של פקר פלדה לנצל את הגאות במחירי הפלדות בעולם כדי לשפר את רווחיות החברה לצד המשך ההתייעלות, שינויים במבנה והארגון וצמצום בהוצאות התפעול. לדברי שחר החולשה של שער החליפין של השקל לעומת המטבעות הזרים הביאה אמנם לירידה בהוצאות המימון של הקבוצה אך הקטינה את ההכנסות ממכירות המבוצעות בשקלים צמודי דולר. לצד כל אלה המשיכה חברת הבת, נגב קרמיקה, לבסס את מעמדה כחברת הקרמיקה ועיצוב הבית הגדולה בישראל.

מחזור המכירות של "פקר פלדה" ברבעון הראשון לשנת 2007, הסתכם ב- 344.מליון שקל לעומת כ-297 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ- 15.7%. מחזור המכירות בשנת 2006 כולה הסתכם בסך 1.21 מיליארד שקל.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 79.7 מליון שקל (23.2% מהמכירות), לעומת רווח גולמי בסך כ- 60.5 מליון שקל (20.3% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות ברבעון הראשון לשנת 2007, הסתכם בכ- 27.8 מליון ש"ח (%8.1 מהמכירות), לעומת רווח בסך כ- 21.2 מליון ש"ח (%7.1 מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות במאוחד לשנת 2006 הסתכם בסך כ – 100.3 מליון שקל.

הירידה החדה בהוצאות המימון ברבעון הראשון הביאה לכך שאלה הסתכמו בכ-2.4 מליון שקל, לעומת סך כ- 8.6 מליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון לשנת 2006 הסתכמו לסך כ – 24.5 מליון שקל. יש לציין כי הוצאות המימון הנמוכות נגזרות מתיסוף בשער השקל לעומת הדולר והשפעתו על ההתחייבויות הדולריות של החברה, בעיקר במגזר הפלדה. ואולם, מנגד יש לציין כי תיסוף השקל הקטין את הכנסות החברה מאחר ומחירי חלק ממוצרי החברה נקובים בדולר וקיים פער בין שע"ח הקניה לשע"ח המכירה.

קבוצת פקר פלדה פועלת במגזר הפלדה בעיקר באמצעות החזקה בפקר ידפז בע"מ. פקר ידפז והחברות המוחזקות על ידה עוסקות במכירת חומרי גלם לתעשיית המתכת בישראל. החברה פועלת מ-5 מפעלים הממוקמים במקומות גאוגרפיים שונים ברחבי הארץ. פעילות החברה כוללת עיבוד ומכירת מוצרים שטוחים במידות שונות, יצור ומכירת צינורות ופרופילים, עיבוד ומכירת מוטות פלדה ופלדות איכות, גלוון מוצרי מתכת, יצור ושיווק חממות, ופעילויות נוספות בתחום זיווד אלקטרוני ויצור עמודי תאורה. בנוסף לפעילות בישראל לחברה פעילויות ברומניה,בולגריה וחברת סחר בינלאומית למתכות איכות.

מכירות החברה במגזר הפלדה ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכמו ב- 258.5 מיליון שקל לעומת מכירות של 218.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשנת 2006 כולה הסתכמו ב- 868.9 מיליון שקל.

במגזר הקרמיקה המשיכה חברת הבת נגב קרמיקה לבסס את מעמדה כחברה המובילה בישראל, בתחום האריחים לריצוף וחיפוי ומוצרים אחרים לעיצוב הבית.

נגב קרמיקה מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרי גמר בניה, ביו היתר, משווקת נגב קרמיקה מוצרי קרמיקה וגרניט פורצלן מיובאים, שיש, פרקט, כלים סניטריים, ברזים, אביזרי אמבט, וחומרי עזר המשלימים את סל המוצרים שלה.

מחזור המכירות של נגב קרמיקה ברבעון הראשון לשנת 2007, הסתכם בכ- 85.4 מליון שקל לעומת כ- 78.3 מליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת מכירות בסך כ – 338.3 מליון ש"ח בשנת 2006 כולה. הגידול בפעילות נובע ברובו מהרחבת הפעילות הקמעונאית של החברה.

הרווח הנקי במגזר הקרמיקה ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכם ב-2.6 מיליון שקל לעומת כ- 2.3 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת 10.5 מיליון שקל בשנת 2006 כולה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה