גידול של 73.1% ברווחי פקר פלדה ברבעון הראשון
חברת "פקר פלדה" מקבוצת "אפריקה ישראל להשקעות" שבשליטת לב לבייב, סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2007, ברווח נקי של כ- 11.6 מליון ש"ח, לעומת רווח נקי של כ- 6.7 מליון ש"ח, ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 73.1%.
יו"ר מועצת המנהלים של "פקר פלדה" ארז מלצר, מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל להשקעות, אמר כי אפריקה ישראל רואה בפקר פלדה את זרוע ההשקעות התעשייתיות של הקבוצה. "ההחלטה להגדיל את החזקות בפקר פלדה היא פועל יוצא לאסטרטגיה של הקבוצה כולה להרחיב את פעילותה גם בתחומי התעשייה" החזקותיה של קבוצת אפריקה ישראל בפקר פלדה מגיעות כיום ל - 65.48 אחוזים
מנכ"ל קבוצת "פקר פלדה", נדב שחר, מסר כי השיפור הניכר בתוצאות החברה נובע מהיכולת של פקר פלדה לנצל את הגאות במחירי הפלדות בעולם כדי לשפר את רווחיות החברה לצד המשך ההתייעלות, שינויים במבנה והארגון וצמצום בהוצאות התפעול. לדברי שחר החולשה של שער החליפין של השקל לעומת המטבעות הזרים הביאה אמנם לירידה בהוצאות המימון של הקבוצה אך הקטינה את ההכנסות ממכירות המבוצעות בשקלים צמודי דולר. לצד כל אלה המשיכה חברת הבת, נגב קרמיקה, לבסס את מעמדה כחברת הקרמיקה ועיצוב הבית הגדולה בישראל.
מחזור המכירות של "פקר פלדה" ברבעון הראשון לשנת 2007, הסתכם ב- 344.מליון שקל לעומת כ-297 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ- 15.7%. מחזור המכירות בשנת 2006 כולה הסתכם בסך 1.21 מיליארד שקל.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 79.7 מליון שקל (23.2% מהמכירות), לעומת רווח גולמי בסך כ- 60.5 מליון שקל (20.3% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות ברבעון הראשון לשנת 2007, הסתכם בכ- 27.8 מליון ש"ח (%8.1 מהמכירות), לעומת רווח בסך כ- 21.2 מליון ש"ח (%7.1 מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות במאוחד לשנת 2006 הסתכם בסך כ – 100.3 מליון שקל.
הירידה החדה בהוצאות המימון ברבעון הראשון הביאה לכך שאלה הסתכמו בכ-2.4 מליון שקל, לעומת סך כ- 8.6 מליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון לשנת 2006 הסתכמו לסך כ – 24.5 מליון שקל. יש לציין כי הוצאות המימון הנמוכות נגזרות מתיסוף בשער השקל לעומת הדולר והשפעתו על ההתחייבויות הדולריות של החברה, בעיקר במגזר הפלדה. ואולם, מנגד יש לציין כי תיסוף השקל הקטין את הכנסות החברה מאחר ומחירי חלק ממוצרי החברה נקובים בדולר וקיים פער בין שע"ח הקניה לשע"ח המכירה.
קבוצת פקר פלדה פועלת במגזר הפלדה בעיקר באמצעות החזקה בפקר ידפז בע"מ. פקר ידפז והחברות המוחזקות על ידה עוסקות במכירת חומרי גלם לתעשיית המתכת בישראל. החברה פועלת מ-5 מפעלים הממוקמים במקומות גאוגרפיים שונים ברחבי הארץ. פעילות החברה כוללת עיבוד ומכירת מוצרים שטוחים במידות שונות, יצור ומכירת צינורות ופרופילים, עיבוד ומכירת מוטות פלדה ופלדות איכות, גלוון מוצרי מתכת, יצור ושיווק חממות, ופעילויות נוספות בתחום זיווד אלקטרוני ויצור עמודי תאורה. בנוסף לפעילות בישראל לחברה פעילויות ברומניה,בולגריה וחברת סחר בינלאומית למתכות איכות.
מכירות החברה במגזר הפלדה ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכמו ב- 258.5 מיליון שקל לעומת מכירות של 218.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשנת 2006 כולה הסתכמו ב- 868.9 מיליון שקל.
במגזר הקרמיקה המשיכה חברת הבת נגב קרמיקה לבסס את מעמדה כחברה המובילה בישראל, בתחום האריחים לריצוף וחיפוי ומוצרים אחרים לעיצוב הבית.
נגב קרמיקה מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרי גמר בניה, ביו היתר, משווקת נגב קרמיקה מוצרי קרמיקה וגרניט פורצלן מיובאים, שיש, פרקט, כלים סניטריים, ברזים, אביזרי אמבט, וחומרי עזר המשלימים את סל המוצרים שלה.
מחזור המכירות של נגב קרמיקה ברבעון הראשון לשנת 2007, הסתכם בכ- 85.4 מליון שקל לעומת כ- 78.3 מליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת מכירות בסך כ – 338.3 מליון ש"ח בשנת 2006 כולה. הגידול בפעילות נובע ברובו מהרחבת הפעילות הקמעונאית של החברה.
הרווח הנקי במגזר הקרמיקה ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכם ב-2.6 מיליון שקל לעומת כ- 2.3 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת 10.5 מיליון שקל בשנת 2006 כולה.

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.

הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו.
וכך מגיע היום הנגיד, פרופ' אמיר ירון לכנס על תמורות בשוק האשראי הקמעונאי ומסביר על הפעולות של הבנק, ההצלחות, הכיוון קדימה. אפשר להתרשם, וננסה להיות עדינים שהנגיד לא ממש מבין את הסיטואציה או מנסה לייצר נרטיב שגוי בעם. האמת היא שהאחריות עליו והוא לא שינה את יחסי הכוחות בין הבנקים לציבור - אפילו ההיפך. בתקופתו הבנקים הפכו לחזקים עוד יותר. הוא זה שאשם במצב לצד צמרת בנק ישראל שהמוני ישראלים לא מקבלים ריבית על העו"ש וזו רק דוגמה. מאות סעיפים של עמלות מיותרות ויקרות לצד ניצול ועושק של ציבור הדיוט, מטשטשים את היכולת לבדוק ולהבין על מה הציבור משלם. בנק ישראל יכול בלחיצת כפתור לפתור את הבעיה. הוא מדבר גבוה על הרצון לשמור על עצמאיות הבנקים - אם בעולם המערבי עושים כך, גם אצלנו אפשר, כשנזכיר לנגיד שאצלנו השוק לא תחרותי ולכן רגולטור יכול וצריך להתערב.
אבל זה לא האינטרס של הנגיד. הוא רוצה ללכת לישון כל לילה כשהוא רגוע לחלוטין שאין שום סכנה ליציבות הבנקים והדרך לעשות זאת היא לפטם אותם ברווחים. הנגיד הוא המנכ"ל על של הבנקים. הוא קובע את הרווחים שלהם דרך המרווחים על הבנקים, דרך עמלות, דרך קביעת התחרות, דרך קביעת מבנה השוק המקומי, השחקנים בו ותעריפי העמלות והריביות. כשהוא רואה שהריבית היא אפס, והוא מדבר על כך שהוא משנה את יחסי הכוחות בין הבנקים לבין הציבור, מצופה שיורה על ריבית על העו"ש. הבנקים ירוויחו במקום 16% על ההון "רק" 14% (הם בתשואות שיא על ההון). מספיק שהבנקים ישלמו כ-2.5%-3% על העו"ש כדי לשנות משמעותית לובה את המאזן כוחות בין בנקים לציבור - הוא בוחר לא לעשות זאת. למה לריב עם החברים שלך? 10 מיליון איש הם אנונימיים בלי שמות, אבל את עשרות הבכירים במערכת הבנקאית הוא מכיר אישית.
אז הנה דברי הנגיד, איכשהו הם לא ממש מתחברים למציאות - "הצעדים השונים שאנו נוקטים מהווים מהלך סדור שמטרתו לייצר שוק אשראי תחרותי, מגוון וחדשני בו הכוח עובר לצד של הצרכן וכושר המיקוח שלו מול ספקי האשראי השונים, מתעצם. אנחנו פועלים כדי להעביר את הכוח מספקי האשראי והבנקים לציבור הלווים. הדרך לכך נשענת על שני צירים מרכזיים.
- בנק ישראל רומז שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה?
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הציר הראשון עוסק בהעצמת כוחו של הצרכן ביחס למידע הפיננסי שלו. בעידן המודרני, מידע הוא אחד הנכסים החשובים ביותר. הוא מאפשר לגופים פיננסיים להבין את צורכי הלקוח, להעריך סיכונים בצורה מיטבית, להציע מוצרים מותאמים ולפעול בסביבה תחרותית והוגנת יותר.
