שיכון עובדים תקים שדרת קניות בבאר שבע ב-160 מ' ש'

לשם תכנון השדרה שכרה שיכון עובדים את שירותיו של יועץ אקלימי מוביל מארה"ב, שהגה את פתרון מגדלי הקירור בכיכרות, שידאגו לצינון האוויר בשדרה באמצעות טכנולוגיה ייחודית
סיון איזסקו |

שיכון עובדים מקבוצת שיכון ובינוי אחזקות תקים בבאר שבע שדרת קניות פתוחה וייחודית בהשקעה כוללת של 160 מיליון שקל. פרויקט "השדרה השביעית" ישתרע על כ-17 אלף מ"ר ויכלול שטחי מסחר ופנאי, מרכול, מגוון דוכנים ו- 700 מקומות חניה, שימוקמו מחוץ לשדרה. הפרויקט ימוקם בסמוך למרכז BIG ובקרבת דרכי הגישה העיקריות לעיר וכן בקרבת שכונת מגורים עתידית, המתוכננת אף היא על ידי שיכון עובדים ותמנה כ-1000 יחידות דיור.

השדרה השביעית תכלול שלושה פתחי כניסה ובאורך של 250 מטר, מציעה סביבה ירוקה באוויר הפתוח עם ספסלים, שטחים ירוקים, וכיכרות. הכיכר המרכזית בשדרה תכיל Food Court ותהיה מקורה ממוזגת לנוחות קהל הצרכנים.

שלב א' של הקמת השדרה הושלם והוא כולל את חנות טיב טעם כחנות עוגן, הפרוסה על שטח של כ-5,100 מ"ר. שלב ב' של הבניה צפוי להתחיל ביוני 2007 וסיום תהליך ההקמה צפוי בסוף 2008.

יגאל גל, מחברת שיכון עובדים מסר כי מבדיקות שערכה שיכון עובדים עלה כי הקונספט של קניון סגור הגיע לרוויה והמגמה הרווחת כיום היא להחזיר את הקונה הישראלי לרחוב. לדברי גל, פרויקט "השדרה השביעית", שנוצר על פי מודלים מצליחים בחו"ל, הינו בעל קונספט ייחודי, אשר ייבנה בהקפדה ובדגש על קניון מתוחכם שמתוכנן תכנון סביבתי לנוחיות הקונים ולכן בנוסף ליועץ האקלימי נשכרו לאחרונה גם שירותי יועץ סביבתי. ה"שדרה השביעית" יהיה פרויקט אחר עם אווירה מיוחדת ויהיה למעשה הדבר הבא במרכזי הקניות בישראל.

דוגמאות מובהקות לקונספט האמור ניתן למצוא בקליפורניה הדומה באקלימה לישראל. גל הוסיף כי שיכון עובדים רואה באזור הדרום פוטנציאל צרכני אדיר כאשר התחזיות צופות כי בשנת 2020 תכפיל אוכלוסיית באר שבע את מספרה.

בשיכון עובדים מציינים כי 50% משטחי המסחר כבר שווקו למגוון רשתות מובילות כגון רולדין, אופטיקנה, הבורסה לתכשיטים, מק'דונלדס, קפה ג'ו, ארומה, נרות בשנקין, אפרודיטה ועוד. דמי השכירות עומדים על 38 דולר למ"ר או אחוזים מפידיון לפי הגבוה ובתוספת דמי ניהול משוערים של כ- 6 דולר למ"ר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.