איתן עצטה רכש השליטה ב"טרגט מרקט" ממנפאואר
מנכ"ל קבוצת טרגט-מרקט, איתן עצטה, רוכש את חלקה של מנפאואר בקבוצה, 60 אחוז מהמניות, לפי שווי קבוצה של 6 מיליון דולר. חלוקת המניות החדשה בקבוצה תהיה: עצטה - 60%; מירי סיני, ששימשה עד כה כמשנה למנכ"ל תשמש כמנכ"ל משותף ותחזיק ב-30%; ונדב שרעבי, מנכ"ל חברת-הבת "טרגט פוינט", יחזיק ב-10% ממניות החברה. טרגט מרקט הוקמה לפני כ-14 שנה על ידי עצטה וחברת כח האדם "מנפאואר". במהלך השנים השתנה המבנה הארגוני של החברה לקבוצה עם חברות-בנות: "טרגט פוינט" - לתחום הקמעונאות; "טרגט דיירקט" - שיווק ישיר; "טרגט איוונט" - הפקות אירועים; ו"טרגט דיגיטל" - שיווק באינטרנט.
כיום, עומד היקף הפעילות של הקבוצה על 90 מיליון שקל בשנה. בין לקוחות החברה: יוניליוור, חוגלה-קימברלי, פלאפון, שטראוס, סימילאק, מוטורולה, בנק לאומי, מבשלות בירה ישראל ועוד. לדברי עצטה: "בסופו של דבר, בדיוק כמו נישואין, לא ניתן להחזיק שותפות בכוח. הסיטואציה הגבילה אותי וחסמה אפשרות לקחת הצעות שונות להתפתחות עתידית. אני שמח שמצאנו את הדרך להמשיך קדימה, עם שותפים חדשים שמאמינים בחזון". עצטה אומר כי היו הצעות בעבר - הן מגופים בינלאומיים והן מגופים בארץ. כיום, אין לדבריו הצעה ’על השולחן’, אבל ניסיון העבר מלמד שאלו תגענה. תחום השיווק הישיר והקד"מ נשלט כיום על-ידי חברת פרומרקט, וטרגט-מרקט מדביקה את הפער בצעדים גדולים. התחום כולו צמח בשנים האחרונות במידה ניכרת, לדעתו של עצטה - לא כלי השיווק השתנו, אלא הצרכן. "התחלנו בחברה עם שם לא מפרגן של ’קד"מ’, וכעת כולם יודעים שאנו עושים כלי שיווק. הצרכן התבגר והחכים". עצטה, בוגר תחום הפרסום בעצמו, לא מתאפק לעקוץ את התחום המקביל - ולעיתים המתחרה: "לעולם שלנו יש הרבה יותר מה להציע מפרסום", הוא אומר, "השיווק השתנה, הצרכן השתנה והשוק גם צריך להשתחרר מתפיסות מיושנות, ולשווק בכלים החדשים שיש כיום". לאתר ICE