אלקטרה נדל"ן: 55% מבנין בטורונטו - השווי 197 מ' ש'
אלקטרה נדל"ן מאיצה את קצב ההשקעות שלה. עשרה ימים לאחר שדיווחה על רכישת בניין משרדים בעיר וייניפג שבקנדה, וארבעה ימים לאחר שהודיעה על חתימת מזכר הבנות בנוגע לעיסקה ראשונה בשוק ההודי, מדווחת על אלקטרה נדל"ן על עיסקה נוספת בקנדה.
החברה חתמה על הסכם לרכישת 55% מבניין משרדים במרכז העיר טורונטו שבקנדה לפי שווי של כ-190 מיליון שקל (כ-52.6 מיליון דולר קנדי), מתוכם כ-5.8 מיליון שקל הוצאות נלוות הנוגעות לעיסקה. בנוסף, רכשה החברה גם חטיבת קרקע, הסמוכה לבניין המשרדים, ועליה ניתן להקים כ-10,500 מ"ר של משרדים או מגורים.
הבניין הנרכש הינו בן 7 קומות וממוקם בלב העיר טורונטו. הבניין הוא בן שטח כולל של כ-24,600 מ"ר וכולל גם 500 מקומות חנייה, כאשר הוא מתאפיין בשוכרים מאיכות גבוהה במיוחד. הנכס, המושכר בשיעור תפוסה של 99%, מושכר ברובו לממשלת קנדה, חברת המזון היינץ (Heinz), חברת התוכנה האמריקנית EDS וענקית האנרגיה של (Shell).
הבניין מושכר תמורת דמי שכירות שנתיים נטו בסך של כ-14.4 מיליון שקל (כ-4 מיליון דולר קנדי), המשקפים תשואה של כ-7.8% על ההשקעה בנכס.
לצורך העיסקה, ייקחו אלקטרה נדל"ן ושותפיה הלוואת נון-ריקורס בסך כולל של כ-133.2 מיליון שקל (כ-37 מיליון דולר קנדי) לתקופה של 5 שנים, שתישא ריבית קבועה בשיעור של 5.1%.
שלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, אמר היום: "אנו מצויים בתנופה רבה בכל הנוגע לפעילותנו בכלל, ולפעילותנו בצפון אמריקה בפרט. הבניין הנוכחי מצטרף לבניין שרכשנו לפני כשבועיים בעיר וויניפג שבקנדה, וגם הוא מתאפיין בשוכרים מהאיכות הגבוהה ביותר ובמיקום אטרקטיבי במרכז העיר טורונטו. העיסקה הנוכחית כוללת גם מרכיב יזמי של רכישת קרקע לפיתוח, שעשוי לשפר עבורנו את התשואה על ההשקעה בנכס. אנו בוחנים בימים אלה עיסקאות נוספות בקנדה ובארה"ב בהיקפים משמעותיים, שיצטרפו לעיסקאות גדולות שלהערכתי נבצע בתקופה הקרובה גם באסיה ובאירופה".
כאמור, העיסקה הנוכחית מגיעה כעשרה ימים לאחר שאלקטרה נדל"ן דיווחה על עיסקה נוספת בקנדה, במסגרתה רכשה 75% מבניין משרדים בעיר וייניפג, המושכר המושכר לענקית התקשורת הקנדית MTS Allstream, לפי שווי של כ-191 מיליון שקל.
כמה ימים קודם לכן, דיווחה אלקטרה נדל"ן, כי היא מנהלת מו"מ מתקדם להצטרפותה לעיסקת הענק לרכישת 47 בתי מלון של רשת מריוט בבריטניה. בכוונת אלקטרה נדל"ן להצטרף בשיעור של 10% לעיסקת הענק, שהיקפה הכולל נאמד ב-8.6 מיליארד שקל.
בתחילת השבוע, דיווחה אלקטרה נדל"ן על עיסקה ראשונה בשוק ההודי. אלקטרה נדל"ן, באמצעות החברה המשותפת לה ולחברת נכסים הבניין, חתמה על מיזכר הבנות לרכישת 90% מקרקע בת 140 דונם בעיר היידראבאד שבהודו. הקרקע, שנרכשה בתמורה כוללת של כ-23 מיליון דולר, מיועדת להקמת פרוייקט ענק בהיקף של כ-280,000 מ"ר של מגורים, מסחר ומשרדים.
אלקטרה נדל"ן סיכמה את הרבעון שלישי של שנת 2006 עם גידול ניכר בהכנסותיה וברווחיה, הרווח הנקי ברבעון הסתכם בסך של כ-31.8 מיליון שקל, עליה של כ-123% לעומת רווחי הרבעון המקביל ב-2005, שהסתכמו בכ-14.2 מיליון שקל. סך הכנסותיה של החברה ברבעון השלישי של 2006 הסתכמו בכ-107.7 מיליון שקל, לעומת כ-65.4 מיליון שקל – גידול של כ-65%.
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".