פרארי SF90
צילום: יצרן

פרארי ב 3.65 מיליון ו-32,000 טויוטות - סיכום ביניים ל-2024

סיכום נתוני ינואר - אוקטובר 2024 מצביעים על חוזקה של טויוטה למרות היעדרות של הקורולה וה C-HR מהשוק, ושליטה  של BYD בשוק החשמלי. גם פרארי ששלוש מכוניות מהמכירות שלה ב 2024 מחזיקות בשיא המחירים ל 2024.
יואב פולס | (2)

אוקטובר הסתיים, ואפשר לסכם עשרה חודשים של מסירות כלי רכב בישראל, בשנה הקשה ביותר מאז הקמתה.

כזכור, יש את נתוני איגוד יבואני הרכב, ויש את הנתונים הנכונים יותר של משרד הרישוי שבודק את המכוניות שהיבואנים השונים, כולל יבואנים מקבילים (שלא נכללים בנתוני איגוד יבואני הרכב) שקיבלו רישוי בתקופה הנדונה. ליבואנים יש מספר ימים ולכן ניתן כבר עכשיו לומר כי בעשרת החודשים של 2024 נרשמו כ 250,000 כלי רכב חדשים, מתוכם למעלה מ 60,000 כלי רכב חשמליים.

נזכיר עוד את החרם שהטילה טורקיה על ייצוא סחורות לישראל, לרבות כלי רכב, דבר שמנע המשך שיווק של טויוטה קורולה ו C-HR וכן יונדאי i20 ו  i10 – כולן מכוניות פופולריות מאוד.

דירוג יצרנים

דירוג היצרנים מלמד כי טויוטה במקום הראשון עם 32,000 רכבי טויוטה שמככבים גם ביבוא המקביל, יונדאי במקום השני עם מעל 25,000 כלי רכב, קיה במקום השלישי עם כ 23,000 כלי רכב, סקודה במקום הרביעי עם מעל 17,000 כלי רכב, ובמקום החמישי BYD עם כמעט 16,000 כלי רכב. את העשירייה הראשונה משלימים מאזדה עם 13,000 כלי רכב, צ'רי עם 11,000 כלי רכב, מיצובישי עם 10,000 כלי רכב, סיאט עם 9300 כלי רכב וסוזוקי סוגרת את העשירייה הראשונה על 7700 כלי רכב.

דירוג דגמים

מבט על הדגמים הפופולריים מעלה את התמונה הבאה, הרכב הכי נמכר בישראל נכון למועד זה הוא ה BYD Atto3 עם כ 10,000 כלי רכב מדגם זה שנמכרו, יונדאי אלנטרה במקום השני עם 7700 כלי רכב, סקודה אוקטביה עם 6500 כלי רכב, טויוטה ראב 4 וטויוטה יאריס קרוס עם כ 6100 כלי רכב מכל דגם, יונדאי קונה במקום השישי עם 5200 כלי רכב, טויוטה קורולה קרוס עם 5100 יחידות במקום השביעי,  BYD דולפין במקום השמיני עם 4500 יחידות, קיה פיקנטו 4500 כלי רכב ומיצובישי אאוטלנדר סוגר את העשירייה הראשונה עם כ 4400 יחידות.

נתון אותו יש להדגיש לגבי עשרת הדגמים הנמכרים ביותר, מתוך העשירייה הראשונה, רק שלוש מכוניות אינן עם הנעה אלטרנטיבית – סקודה אוקטביה, קיה פיקנטו ומיצובישי אאוטלנדר. יתר שבע המובילות הן חשמליות או היברידיות. נתון מעניין נוסף הוא סדרת ה SUV של טויוטה – ראב 4, יאירס קרוס וקורולה קרוס – שלושתן בעשירייה הראשונה, וזה כאשר ה C-HR והטויוטה קורולה ההיברידית נעדרות מהרשימה בגלל החרם הטורקי.

מותגים חשמליים

תמונת המותגים החשמליים מעט שונה, את הרשימה כמובן מובילה BYD עם 16,000 יחידות, רחוק  אחריה במקום השני נמצאת MG עם 6000 מסירות, טסלה עם 5700 מסירות, צ'רי עם 4000 מסירות, ג'ילי עם 3700, אקספנג מצליחה נהדר עם 3000 יחידות, קיה עם 2600 יחידות, יונדאי עם 2300 יחידות, זיקר עם 2200 וסרס עם 1500 יחידות.  

דגמים חשמליים

תמונת הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר מעניינת אף היא, BYD Atto3 מובילה עם 10,000 יחידות, אחותה הקטנה הדולפין במקום השני עם 4500 יחידות, מזנבת בה הצ'רי FX EV עם 4000 יחידות, ג'ילי ג'יאומטרי C עם 3700 יחידות, טסלה מודל Y עם 3000 יחידות וטסלה מודל 3 עם 2700 יחידות, MG4 מסרה 2300 יחידות, ו MG ZS EV  עם 2000 יחידות, זיקר X עם כמעט 1800 יחידות והנירו פלוס מסר כ 1500 יחידות. אני חושד כי מרבית הנירו פלוס ועוד כמה מאות מה MG עברו לעסקאות 0 ק"מ.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

נתון מעניים נוסף הוא ההצלה של אקספנג, מותג צעיר ומעניין מאוד שמשווק בישראל שלושה דגמים, ה G6 שמסרה 1200 יחידות, ה P7 שמסרה 1000 יחידות וה G9 עם כ 800 יחידות. כולן במחיר של 200,000 ₪ ומעלה.

היקרות ביותר

שלוש המכוניות היקרות ביותר שנמכרו בישראל ב 2024 עד עתה הן:

  • פרארי SF90 Stradale – 3,650,000 ש"ח
  • פרארי פורוסנגווה – 3,325,000 ש"ח
  • פרארי 296GTS – 2,700,000 ₪
אנחנו מפרגנים ובכלל לא מקנאים, ומשרד האוצר מודה לכם מאוד על הסכום המכובד בצורת מיסים שהשארתם בקופת המדינה עבור הפרארי שלכם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כשאתה נוהג בפרארי אל תשכח להזמין אמבולנס בסיבוב (ל"ת)
    שניהמאפס להרהמנוחות 03/11/2024 09:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בוא נראה בכמה ימכרו הסיניות השוומשות בעוד שנתים (ל"ת)
    תמי 03/11/2024 07:06
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

טסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלהטסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלה

מודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל

אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים, שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר

עוזי גרסטמן |

כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.

מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.

גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.

הירידה בביצועים מורגשת

במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.

ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.