פרארי ב 3.65 מיליון ו-32,000 טויוטות - סיכום ביניים ל-2024
אוקטובר הסתיים, ואפשר לסכם עשרה חודשים של מסירות כלי רכב בישראל, בשנה הקשה ביותר מאז הקמתה.
כזכור, יש את נתוני איגוד יבואני הרכב, ויש את הנתונים הנכונים יותר של משרד הרישוי שבודק את המכוניות שהיבואנים השונים, כולל יבואנים מקבילים (שלא נכללים בנתוני איגוד יבואני הרכב) שקיבלו רישוי בתקופה הנדונה. ליבואנים יש מספר ימים ולכן ניתן כבר עכשיו לומר כי בעשרת החודשים של 2024 נרשמו כ 250,000 כלי רכב חדשים, מתוכם למעלה מ 60,000 כלי רכב חשמליים.
נזכיר עוד את החרם שהטילה טורקיה על ייצוא סחורות לישראל, לרבות כלי רכב, דבר שמנע המשך שיווק של טויוטה קורולה ו C-HR וכן יונדאי i20 ו i10 – כולן מכוניות פופולריות מאוד.
דירוג יצרנים
דירוג היצרנים מלמד כי טויוטה במקום הראשון עם 32,000 רכבי טויוטה שמככבים גם ביבוא המקביל, יונדאי במקום השני עם מעל 25,000 כלי רכב, קיה במקום השלישי עם כ 23,000 כלי רכב, סקודה במקום הרביעי עם מעל 17,000 כלי רכב, ובמקום החמישי BYD עם כמעט 16,000 כלי רכב. את העשירייה הראשונה משלימים מאזדה עם 13,000 כלי רכב, צ'רי עם 11,000 כלי רכב, מיצובישי עם 10,000 כלי רכב, סיאט עם 9300 כלי רכב וסוזוקי סוגרת את העשירייה הראשונה על 7700 כלי רכב.
דירוג דגמים
מבט על הדגמים הפופולריים מעלה את התמונה הבאה, הרכב הכי נמכר בישראל נכון למועד זה הוא ה BYD Atto3 עם כ 10,000 כלי רכב מדגם זה שנמכרו, יונדאי אלנטרה במקום השני עם 7700 כלי רכב, סקודה אוקטביה עם 6500 כלי רכב, טויוטה ראב 4 וטויוטה יאריס קרוס עם כ 6100 כלי רכב מכל דגם, יונדאי קונה במקום השישי עם 5200 כלי רכב, טויוטה קורולה קרוס עם 5100 יחידות במקום השביעי, BYD דולפין במקום השמיני עם 4500 יחידות, קיה פיקנטו 4500 כלי רכב ומיצובישי אאוטלנדר סוגר את העשירייה הראשונה עם כ 4400 יחידות.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתון אותו יש להדגיש לגבי עשרת הדגמים הנמכרים ביותר, מתוך העשירייה הראשונה, רק שלוש מכוניות אינן עם הנעה אלטרנטיבית – סקודה אוקטביה, קיה פיקנטו ומיצובישי אאוטלנדר. יתר שבע המובילות הן חשמליות או היברידיות. נתון מעניין נוסף הוא סדרת ה SUV של טויוטה – ראב 4, יאירס קרוס וקורולה קרוס – שלושתן בעשירייה הראשונה, וזה כאשר ה C-HR והטויוטה קורולה ההיברידית נעדרות מהרשימה בגלל החרם הטורקי.
מותגים חשמליים
תמונת המותגים החשמליים מעט שונה, את הרשימה כמובן מובילה BYD עם 16,000 יחידות, רחוק אחריה במקום השני נמצאת MG עם 6000 מסירות, טסלה עם 5700 מסירות, צ'רי עם 4000 מסירות, ג'ילי עם 3700, אקספנג מצליחה נהדר עם 3000 יחידות, קיה עם 2600 יחידות, יונדאי עם 2300 יחידות, זיקר עם 2200 וסרס עם 1500 יחידות.
דגמים חשמליים
תמונת הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר מעניינת אף היא, BYD Atto3 מובילה עם 10,000 יחידות, אחותה הקטנה הדולפין במקום השני עם 4500 יחידות, מזנבת בה הצ'רי FX EV עם 4000 יחידות, ג'ילי ג'יאומטרי C עם 3700 יחידות, טסלה מודל Y עם 3000 יחידות וטסלה מודל 3 עם 2700 יחידות, MG4 מסרה 2300 יחידות, ו MG ZS EV עם 2000 יחידות, זיקר X עם כמעט 1800 יחידות והנירו פלוס מסר כ 1500 יחידות. אני חושד כי מרבית הנירו פלוס ועוד כמה מאות מה MG עברו לעסקאות 0 ק"מ.
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: קנסות לחברות ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
נתון מעניים נוסף הוא ההצלה של אקספנג, מותג צעיר ומעניין מאוד שמשווק בישראל שלושה דגמים, ה G6 שמסרה 1200 יחידות, ה P7 שמסרה 1000 יחידות וה G9 עם כ 800 יחידות. כולן במחיר של 200,000 ₪ ומעלה.
היקרות ביותר
שלוש המכוניות היקרות ביותר שנמכרו בישראל ב 2024 עד עתה הן:
- פרארי SF90 Stradale – 3,650,000 ש"ח
- פרארי פורוסנגווה – 3,325,000 ש"ח
- פרארי 296GTS – 2,700,000 ₪
- 2.כשאתה נוהג בפרארי אל תשכח להזמין אמבולנס בסיבוב (ל"ת)שניהמאפס להרהמנוחות 03/11/2024 09:02הגב לתגובה זו
- 1.בוא נראה בכמה ימכרו הסיניות השוומשות בעוד שנתים (ל"ת)תמי 03/11/2024 07:06הגב לתגובה זו
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
