טויוטה לנדקרוזר 2024
צילום: יצרן

מכירות רכב בעולם - טויוטה בראש, ומה יכולה BYD ללמוד מהשוק הישראלי

נתוני מכירות הרכב בעולם מציגים תמונה מעניינת ושונה מהמוכר לנו מהשוק המקומי. טויוטה, פורד ופולקסוואגן מככבות, יונדאי וקיה פחות, ואיפה BYD וטסלה?
יואב פולס | (3)

נתוני מכירות כלי רכב בעולם שמתפרסמים באתרים שונים בעולם בימים אלו מציגים מידע מעניין מאוד לגבי מכירות המותגים השונים בעולם, ובאופן שונה משוק הרכב המקומי.

על פי הנתונים שפורסמו, במהלך חודש יולי 24' מכרה טויוטה מעל 651.0 אלף כלי רכב בעולם, כשהשניה אחריה היא פולקסווגן עם נתון שהוא כמעט חצי מהמכירות של טויוטה 346.0 א' כלי רכב. במקום השלישי מתמקמת BYD עם כ 316.0 אלף מכוניות ברחבי העולם, הונדה במקום הרביעי עם 280.0 אלף יחידות, ופורד במקום החמישי עם כ 265.0 אלף מכוניות.

אם אתם שואלים על יונדאי וקיה הדומיננטיות מאוד בשוק הישראלי, אזי יונדאי במקום השישי עם כ 246.0 אלף מכוניות שנמכרו ביולי, וקיה במקום התשיעי עם 199.0 אלף מכוניות.

לאלו מביניכם שרואים את העולם דרך המשקפים של אילון מאסק נספר שטסלה במקום ה 13 בחודש יולי עם 112 אלף מכוניות שמכרה.

אבל התמונה הזו מטעה מעט שכן סיכום המכירות של המותגים השונים מתחילת שנת 2024 ועד סוף חודש יולי מראה תמונה שונה.

טויוטה בראש עם כמעט 4.6 מיליון כלי רכב שמכרה מתחילת 24 ועד סוף יולי, פולקסוואגן במקום השני עם כ 2.614 אלף מכוניות, הונדה במקום השלישי עם 2.08 מיליון כלי רכב, פורד במקום הרביעי עם 2.04 מיליון כלי רכב ויונדאי במקום החמישי עם 1.88 מיליון כלי רכב מתחילת השנה.

BYD במקום השמיני בלבד עם 1.7 מיליון כלי רכב, קיה במקום התשיעי עם כמעט 1.5 מיליון כלי רכב, ולטסלאים מביניכם שדואגים לשם המותג ולמצב המניה נספר כי טסלה במקום ה 13 עם 915 אלף כלי רכב שמכרה מתחילת השנה.

BYD SEAL U - בקרוב בישראל. קרדיט BYD

מה ניתן ללמוד מכך על השוק המקומי, כמעט כלום ושום דבר. המכירות של מותגים כמו פורד והונדה משגשגות בשווקים בצפון אמריקה, וללא השפעה ממשית על השוק המקומי. שווקים שונים בעולם מושפעים מאוד מהעדפה לייצור מקומי או למותגים עם היסטוריה מקומית (אופל בגרמניה, ווקסהול ו MG באנגליה פיג'ו סיטרואן ורנו בצרפת, פיאט באיטליה ועוד)

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

דווקא BYD שנהנית מחדירה מרשימה מאוד לשוק הישראלי, ומחיבוק גדול של הנהג הישראלי יכולה לנסות להעתיק תהליכי עבודה ומדיניות תמחור שעובדים עבורה נהדר בשוק המקומי לשווקים אחרים.

בהקשר הזה יש לציין כי BYD רכשה השבוע את הזרוע הגרמנית של חברת HEDIN שעסקה בהפצת רכבי BYD בגרמניה, מתוך מטרה לקדם את מכירת רכבי BYD שלא הצליחה לחדור לשוק הגרמני כפי שתכננה.

עוד ניתן לציין את הדומיננטיות של טויוטה שנדמה שיש לה אחיזה חזקה ומשמעותית בכל שוק בה היא פועלת, ונדמה שבטויוטה פיצחו איזו נוסחה ויכולת התאמה של כלי הרכב שלה לשווקים השונים.  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כמות אינה מעידה על איכות וטויוטה דוגמה מצוינת. (ל"ת)
    חלילה מלוכסן 13/09/2024 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רק בארץ פולקסוואגן מדשדשת,משום מה.(רכב נפלא) (ל"ת)
    ראדאר 05/09/2024 09:52
    הגב לתגובה זו
  • חלילה מלוכסן 13/09/2024 16:29
    הגב לתגובה זו
    אך לפי חברים ובני משפחה, נראה, לכאורה, שהבעיה נעוצה ביבואן.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.