כביש מהיר קווים תחבורה ציבורית איילון
צילום: bizportal

נפתחו עוד 1,200 מקומות חניה בחניון הנתיב המהיר לת"א, בשפירים

רוצים פחות פקקים? ותרו על הרכב הפרטי. המדינה התחילה להבין את זה לפני מספר שנים והיא מוסיפה עוד מקומות חניה בחניון שפירים (למה מראש לא בנו שם הרבה יותר מקומות חניה? לא ברור). זה כמובן לא מספיק אבל זה חלק מהקמה של עוד חניונים מסביב לגוש דן. החניון הקיים מלא, אבל כדי שאנשים באמת יעזבו את הרכב הפרטי - צריך אגרות גודש
נתנאל אריאל | (1)

אם רוצים לצמצם את הפקקים אין ברירה אלא להוריד מכוניות מהכביש. לא משנה כמה נתיבים יסללו - בסוף נכנסים לעיר, ולרחובות הצרים שלה ושם יש 'צוואר בקבוק'. גוש דן ותל אביב בפרט לא מסוגלת להכיל את כמות המכוניות שנכנסות אליה ולכן הפתרון היחיד הוא להוריד מכוניות, שפחות מכוניות ייכנסו לתל אביב. הפתרון הרלוונטי הוא כמובן אגרות גודש - זה יאפשר כניסה חלקה לת"א וממילא גם יהפוך את התחבורה הציבורית לכזו שתיסע במהירות גבוהה יותר, והיא תהפוך להיות יותר רלוונטית ואטרקטיבית.

אבל אגרות גודש זה פתרון שקשה לאנשים לקבל. זה לא עוד מס - זו פשוט הדרך לאפשר לכולם לנסוע מהר יותר (מי שרוצה ישלם כסף וייסע ברכב הפרטי, אבל הרבה אנשים יוכלו להשתמש הרבה יותר בקלות ובנוחות בתחבורה ציבורית).

אז במקביל לאגרות הגודש המדינה מקדמת עוד אפשרויות של ויתור על הרכב הפרטי בכניסה לגוש דן. המדינה מתכננת לבנות 5 חניוני ענק "חנה וסע" עם 24,000 מקומות חניה (בחניון הנתיב המהיר הקיים יש כ-2,000 מקומות חניה). בנתיבים המהירים שיוקמו ניתן יהיה לנסוע גם 3 אנשים ומעלה ללא תשלום.

ומה קורה בינתיים בחניון הנתיב המהיר בשפירים? היום נפתחו בו עוד 1,200 מקומות חניה. מדובר בפתיחת החלק המזרחי והקומה העליונה בחלק המרכזי. בינתיים מדובר על 1,200 מקומות חניה. מסופי הנוסעים הוזזו למיקום חדש (וסופי).

את העבודות ביצעה חברת שפיר הנדסה שפיר הנדסה 0.32% ,. במקביל בוטל החניון הזמני ששימש את משתמשי החניון במהלך תקופת העבודות. במהלך ביצוע העבודות השונות, החניון ממשיך לפעול כרגיל, פרט לאזורים שנסגרים לצורך עבודות ההרחבה והשדרוג.

הנתיב המהיר כולל נתיב באורך 13 קילומטר והוא משולב בחניון חנה וסע ממזרח למחלף שפירים. הפרויקט נפתח לתנועה בשנת 2011 והתפוסה בו מגיעה למקסימום בשעות הבוקר של כל יום. לא ברור למה מראש בנו כל כך מעט מקומות חניה, אבל כעת מכפילים אותו ל-3,800 מקומות חניה. החניון המלא צפוי להיפתח בתחילת שנת 2023. בעתיד תופעלנה בחניון עמדות לטעינה חשמלית.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "המפתח להתמודדות עם הפקקים הוא הפחתת כמות הרכבים הנכנסים לאזורי הגודש. החל מהיום אלפי אנשים נוספים לא יעמדו בפקקים ויוכלו להחנות את רכבם בחניון ולהיכנס למטרופולין במהירות תוך שימוש בשאטלים. 

מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק: "חניון שפירים הופך ל'האב' הקארפול של ישראל, עם רשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. אפשר לנסוע יחד ולקצר את הדרך לתל אביב, ובקרוב גם לירושלים, עם פתיחת נתיב פלוס בין דניאל למנהרת הראל. אני מזמינה את הציבור לחנות ולנסוע יחד או לבחור בתחבורה הציבורית מהחניון ולעקוף את הפקקים".

מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "אני מברך על השלמתו של נדבך נוסף בפרויקט הרחבת ושדרוג חניון הנתיב המהיר, שהינו פרויקט ראשון מסוגו בישראל המתמקד בתיעדוף של תחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית, באופן שמפחית את השימוש ברכב הפרטי ומקטין את עומסי התנועה בכניסה למטרופולין. כמו כן, הפרויקט צפוי לחסוך זמן יקר בכבישים, להגביר את הנוחות והיעילות עבור משתמשי החניון ולהפחית את זיהום האוויר במרכז."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צריך במקביל להוסיף קווים נוספים של השאטלים (ל"ת)
    חיים 20/11/2022 15:03
    הגב לתגובה זו
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".