נפתחו עוד 1,200 מקומות חניה בחניון הנתיב המהיר לת"א, בשפירים
אם רוצים לצמצם את הפקקים אין ברירה אלא להוריד מכוניות מהכביש. לא משנה כמה נתיבים יסללו - בסוף נכנסים לעיר, ולרחובות הצרים שלה ושם יש 'צוואר בקבוק'. גוש דן ותל אביב בפרט לא מסוגלת להכיל את כמות המכוניות שנכנסות אליה ולכן הפתרון היחיד הוא להוריד מכוניות, שפחות מכוניות ייכנסו לתל אביב. הפתרון הרלוונטי הוא כמובן אגרות גודש - זה יאפשר כניסה חלקה לת"א וממילא גם יהפוך את התחבורה הציבורית לכזו שתיסע במהירות גבוהה יותר, והיא תהפוך להיות יותר רלוונטית ואטרקטיבית.
אבל אגרות גודש זה פתרון שקשה לאנשים לקבל. זה לא עוד מס - זו פשוט הדרך לאפשר לכולם לנסוע מהר יותר (מי שרוצה ישלם כסף וייסע ברכב הפרטי, אבל הרבה אנשים יוכלו להשתמש הרבה יותר בקלות ובנוחות בתחבורה ציבורית).
אז במקביל לאגרות הגודש המדינה מקדמת עוד אפשרויות של ויתור על הרכב הפרטי בכניסה לגוש דן. המדינה מתכננת לבנות 5 חניוני ענק "חנה וסע" עם 24,000 מקומות חניה (בחניון הנתיב המהיר הקיים יש כ-2,000 מקומות חניה). בנתיבים המהירים שיוקמו ניתן יהיה לנסוע גם 3 אנשים ומעלה ללא תשלום.
- מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
- עדיף להישאר בבית: אלו הכבישים שיהיו חסומים בביקור מרקל בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה קורה בינתיים בחניון הנתיב המהיר בשפירים? היום נפתחו בו עוד 1,200 מקומות חניה. מדובר בפתיחת החלק המזרחי והקומה העליונה בחלק המרכזי. בינתיים מדובר על 1,200 מקומות חניה. מסופי הנוסעים הוזזו למיקום חדש (וסופי).
את העבודות ביצעה חברת שפיר הנדסה שפיר הנדסה -1.58% ,. במקביל בוטל החניון הזמני ששימש את משתמשי החניון במהלך תקופת העבודות. במהלך ביצוע העבודות השונות, החניון ממשיך לפעול כרגיל, פרט לאזורים שנסגרים לצורך עבודות ההרחבה והשדרוג.
הנתיב המהיר כולל נתיב באורך 13 קילומטר והוא משולב בחניון חנה וסע ממזרח למחלף שפירים. הפרויקט נפתח לתנועה בשנת 2011 והתפוסה בו מגיעה למקסימום בשעות הבוקר של כל יום. לא ברור למה מראש בנו כל כך מעט מקומות חניה, אבל כעת מכפילים אותו ל-3,800 מקומות חניה. החניון המלא צפוי להיפתח בתחילת שנת 2023. בעתיד תופעלנה בחניון עמדות לטעינה חשמלית.
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "המפתח להתמודדות עם הפקקים הוא הפחתת כמות הרכבים הנכנסים לאזורי הגודש. החל מהיום אלפי אנשים נוספים לא יעמדו בפקקים ויוכלו להחנות את רכבם בחניון ולהיכנס למטרופולין במהירות תוך שימוש בשאטלים.
מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק: "חניון שפירים הופך ל'האב' הקארפול של ישראל, עם רשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. אפשר לנסוע יחד ולקצר את הדרך לתל אביב, ובקרוב גם לירושלים, עם פתיחת נתיב פלוס בין דניאל למנהרת הראל. אני מזמינה את הציבור לחנות ולנסוע יחד או לבחור בתחבורה הציבורית מהחניון ולעקוף את הפקקים".
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "אני מברך על השלמתו של נדבך נוסף בפרויקט הרחבת ושדרוג חניון הנתיב המהיר, שהינו פרויקט ראשון מסוגו בישראל המתמקד בתיעדוף של תחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית, באופן שמפחית את השימוש ברכב הפרטי ומקטין את עומסי התנועה בכניסה למטרופולין. כמו כן, הפרויקט צפוי לחסוך זמן יקר בכבישים, להגביר את הנוחות והיעילות עבור משתמשי החניון ולהפחית את זיהום האוויר במרכז."
- 1.צריך במקביל להוסיף קווים נוספים של השאטלים (ל"ת)חיים 20/11/2022 15:03הגב לתגובה זו

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים
מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה - העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.
מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%. סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.
ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובשיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי
סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ.
אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.
בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.
נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר".
- ג'יפ רנגלר - הוזלה של עשרות אלפי שקלים
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.

