נפתחו עוד 1,200 מקומות חניה בחניון הנתיב המהיר לת"א, בשפירים
אם רוצים לצמצם את הפקקים אין ברירה אלא להוריד מכוניות מהכביש. לא משנה כמה נתיבים יסללו - בסוף נכנסים לעיר, ולרחובות הצרים שלה ושם יש 'צוואר בקבוק'. גוש דן ותל אביב בפרט לא מסוגלת להכיל את כמות המכוניות שנכנסות אליה ולכן הפתרון היחיד הוא להוריד מכוניות, שפחות מכוניות ייכנסו לתל אביב. הפתרון הרלוונטי הוא כמובן אגרות גודש - זה יאפשר כניסה חלקה לת"א וממילא גם יהפוך את התחבורה הציבורית לכזו שתיסע במהירות גבוהה יותר, והיא תהפוך להיות יותר רלוונטית ואטרקטיבית.
אבל אגרות גודש זה פתרון שקשה לאנשים לקבל. זה לא עוד מס - זו פשוט הדרך לאפשר לכולם לנסוע מהר יותר (מי שרוצה ישלם כסף וייסע ברכב הפרטי, אבל הרבה אנשים יוכלו להשתמש הרבה יותר בקלות ובנוחות בתחבורה ציבורית).
אז במקביל לאגרות הגודש המדינה מקדמת עוד אפשרויות של ויתור על הרכב הפרטי בכניסה לגוש דן. המדינה מתכננת לבנות 5 חניוני ענק "חנה וסע" עם 24,000 מקומות חניה (בחניון הנתיב המהיר הקיים יש כ-2,000 מקומות חניה). בנתיבים המהירים שיוקמו ניתן יהיה לנסוע גם 3 אנשים ומעלה ללא תשלום.
- מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
- עדיף להישאר בבית: אלו הכבישים שיהיו חסומים בביקור מרקל בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה קורה בינתיים בחניון הנתיב המהיר בשפירים? היום נפתחו בו עוד 1,200 מקומות חניה. מדובר בפתיחת החלק המזרחי והקומה העליונה בחלק המרכזי. בינתיים מדובר על 1,200 מקומות חניה. מסופי הנוסעים הוזזו למיקום חדש (וסופי).
את העבודות ביצעה חברת שפיר הנדסה שפיר הנדסה -0.3% ,. במקביל בוטל החניון הזמני ששימש את משתמשי החניון במהלך תקופת העבודות. במהלך ביצוע העבודות השונות, החניון ממשיך לפעול כרגיל, פרט לאזורים שנסגרים לצורך עבודות ההרחבה והשדרוג.
הנתיב המהיר כולל נתיב באורך 13 קילומטר והוא משולב בחניון חנה וסע ממזרח למחלף שפירים. הפרויקט נפתח לתנועה בשנת 2011 והתפוסה בו מגיעה למקסימום בשעות הבוקר של כל יום. לא ברור למה מראש בנו כל כך מעט מקומות חניה, אבל כעת מכפילים אותו ל-3,800 מקומות חניה. החניון המלא צפוי להיפתח בתחילת שנת 2023. בעתיד תופעלנה בחניון עמדות לטעינה חשמלית.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "המפתח להתמודדות עם הפקקים הוא הפחתת כמות הרכבים הנכנסים לאזורי הגודש. החל מהיום אלפי אנשים נוספים לא יעמדו בפקקים ויוכלו להחנות את רכבם בחניון ולהיכנס למטרופולין במהירות תוך שימוש בשאטלים.
מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק: "חניון שפירים הופך ל'האב' הקארפול של ישראל, עם רשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. אפשר לנסוע יחד ולקצר את הדרך לתל אביב, ובקרוב גם לירושלים, עם פתיחת נתיב פלוס בין דניאל למנהרת הראל. אני מזמינה את הציבור לחנות ולנסוע יחד או לבחור בתחבורה הציבורית מהחניון ולעקוף את הפקקים".
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "אני מברך על השלמתו של נדבך נוסף בפרויקט הרחבת ושדרוג חניון הנתיב המהיר, שהינו פרויקט ראשון מסוגו בישראל המתמקד בתיעדוף של תחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית, באופן שמפחית את השימוש ברכב הפרטי ומקטין את עומסי התנועה בכניסה למטרופולין. כמו כן, הפרויקט צפוי לחסוך זמן יקר בכבישים, להגביר את הנוחות והיעילות עבור משתמשי החניון ולהפחית את זיהום האוויר במרכז."
- 1.צריך במקביל להוסיף קווים נוספים של השאטלים (ל"ת)חיים 20/11/2022 15:03הגב לתגובה זו
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.

שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
לפי משרד התחבורה מדובר בשיא של כל הזמנים למספר יומי של נסיעות ברכבת ישראל, כאשר השיא הקודם נרשם רק במרץ השנה
משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים אבן דרך: שיא נסיעות יומי חדש שנרשם ביום חמישי האחרון (ה-17.12.25) בו נסעו 361,255 אלף נוסעים ב-675 רכבות נוסעים שהופעלו. השיא הקודם נרשם גם הוא בשנת 2025 עם 357,773 נוסעים בתאריך 16.3.25.
נתון זה מהווה המשך למגמת העלייה במספרי הנוסעים הנרשמת בשנה האחרונה, כאשר משרד התחבורה מייחס את העלייה המספר הנוסעים להכנסת קרונות חדשים לתפעול, תוספת רכבות והפעלת רכבות חשמליות חדישות שלהן קיבולת שיכולה להכיל עד כ-2,000 נוסעים. בעיני המשרד, פרוייקטים אלו, לצד אחרים הבאים להרחיב את תשתיות המסילה ולהאריך את הרכבות, הם שמשפרים באופן משמעותי ורציף את היצע מקומות הישיבה.
ברכבת ישראל מציינים כי הביקושים בשנת 2025 היו הגבוהים ביותר מאז ומעולם וכי חמשת ימי התפעול עם מספרי הנוסעים הגבוהים ביותר נרשמו כולם בשנת 2025, כאשר שלושה מתוך החמישה נרשמו בחג החנוכה הנוכחי.
בחודש אוקטובר 2025 נרשם שיא של כל הזמנים בממוצע הנסיעות היומי עם 298 אלף נוסעים, נתון הנסיעות היומי הגבוה ביותר שנרשם בתקופה זו.


