צ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולס

שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים

ענף הרכב המקומי סוגר שמונה חודשי פעילות בצל מלחמה שאינה נגמרת, ולמרות נתוני הפתיחה הגרועים מראה עוצמה עם למעלה מ 220,000 כלי רכב חדשים שנרשמו במחשבי משרד הרישוי. 

הג'אקו 7 עושה חיל, כך גם היונדאי קונה ההיברידית. טויוטה מובילה את היצרנים, אבל במקום השני מתמקמת צ'רי הסינית עם שני מותגים חזקים - צ'רי וג'אקו. 

יואב פולס | (8)

כ- 220,000 כלי רכב נרשמו מתחילת השנה במאגרי משרד הרישוי, והיד עוד נטויה. ניתוח הדגמים המובילים ממשיך את המגמה אותה ראינו בחודשים הראשונים של השנה, וכך גם ניתוח היצרנים המובילים בשוק.

דירוג הדגמים

הדגם הנמכר ביותר בשוק המקומי ממשיך להיות הג'אקו 7, ממנו נמסרו 10803 יחידות עד היום, והמספר עוד צפוי לעלות עם המשך הרישומים. מתוך כמות זו יש רוב מכריע לדגם הפלאג אין המוצלח ממנו נרשמו 9023 יחידות, כמחציתן נמסרו ללקוחות פרטיים, וכמחציתם ללקוחות עסקיים.

הדגם השני הנמכר ביותר הוא היונדאי קונה ההיברידית, ממנה נמסרו 9681 יחידות ללקוחות.


ג'אקו 7 - הדגם המוביל במסירות בעקביות מתחילת השנה. צילום יצרן

במקום השלישי והרביעי שני דגמים של טויוטה, היאריס קרוס במקום השלישי עם 6950 יחידות, והקורולה קרוס עם 6068 יחידות, שמצליחה לפצות במעט על העדרה של הקורולה ההיברידית מהשוק.

במקום החמישי חביבת הקהל מיום הצגתה לפני יותר מעשור, הקיה פיקנטו ממנה נרשמו 6046 יחידות. במקום השישי נמצאת הצ'רי טיגו 8 שבדומה לג'אקו 7 נמכרת בגרסת פלאג אין הייבריד מוצלחת ובגרסת בנזין. הצ'רי טיגו 8 נמסרה ל- 5845 לקוחות מאושרים, ומתוך כמות זו 4275 הם מדגם הפלאג אין, ו- 1570 מדגם הבנזין שממשיך להימכר במספרים יפים. במקום השביעי עוד טויוטה, הפעם הראב 4 ההיברידי ממנו נמסרו 5470 יחידות, נתון מרשים לנוכח העובדה שמדובר בדגם שמחירו ההתחלתי מעל 200.0 אש"ח.

במקום השמיני נמצאת היונדאי אלנטרה ההיברידית ממנה נמסרו 5175 יחידות, מרביתן לציי רכב.

במקום התשיעי נמצאת המכונית האירופאית הראשונה, הסקודה אוקטביה ממנה נרשמו 4584, ואת העשירייה הראשונה סוגרת היונדאי ווניו עם 4368 יחידות.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בעשירייה השניה נמצא את המאזדה CX5 עם 4251 יחידות ( קיימת הערכה שלא הצלחנו לבסס כי כמה מאות מהדגם עברו הליך 'גיול' ולא מכירה ללקוח) , הצ'רי FX EV ממנה נרשמו 4042 יחידות (עם כמות גיולים גבוהה מאוד), קיה נירו EV עם 4026 (שהפך להיות הרכב החשמלי הנמכר ביותר ב 2025 בשלב זה), אקספנג G6 עם 3873 יחידות, וצמד ה BYD, ה Atto3  עם 3839 יחידות וה Seal U  עם 3681.

דגםכמות
ג'אקו 7 פלאג אין (ובנזין)        10803
יונדאי קונה היברידית                9681
טויוטה יאריס קרוס                    6950
טויוטה קורולה קרוס                6068
קיה פיקנטו                            6046
צ'רי טיגו 8 פלאג אין (ובנזין)        5845
טויוטה ראב 4 היברידי                5470
יונדאי אלנטרה היברידית            5175
סקודה אוקטביה                 4584
יונדאי ווניו                                4368



טויוטה קורולה קרוס העדכנית. מצליחה לפצות באופן חלקי על העדרה של הקורולה. צילום יצרן


ניתוח המותגים / יצרנים המובילים מעניין מאוד.

את טבלת המסירות מובילה טויוטה עם 29,543 מכוניות של היצרן שעלו לכביש מתחילת השנה. יונדאי במקום השני עם 25,875 יחידות, קיה במקום השלישי עם 18,264 יחידות, וצ'רי במקום הרביעי עם 17,351 יחידות. במקום החמישי סקודה עם 15,492 יחידות, ובמקום השישי ג'אקו עם 10,827 יחידות.

כאן בא 'אבל' גדול. אם היינו מדרגים יצרנים ולא מותגים, הרי שאת דגמי צ'רי ואת דגמי ג'אקו מייצרת צ'רי. וביחד היצרנית הסינית רשמה כאן 28,178 יחידות, דבר שממקם אותה כיצרנית השניה בעוצמתה בשוק הישראלי, לא מספרים שניתן להקל בהם ראש. גם אם נוריד את כל הצ'רי FX EV שעברו גיולים, צ'רי נשארת היצרנית השניה בגודלה בשוק המקומי, עד כדי כך היא חזקה.

במקום השביעי BYD עם 9100 יחידות, במקום השמיני מאזדה עם 7918 יחידות, במקום התשיעי MG עם 6981 יחידות ובמקום העשירי סיאט 5352 יחידות.


יצרן        כמות
טויוטה        29543
יונדאי            25875
קיה        18264
צ'רי        17351
סקודה        15492
ג'אקו        10827
BYD        9100
מאזדה        7918
MG        6981
סיאט        5352



תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אנונימי 07/09/2025 22:20
    הגב לתגובה זו
    כמה באמת נמכרו לשוק הפרטיכמה לליסינגכמה גויילו התשובה אלפי כלי רכב ניתן לראותם בעשרות מגרשים ברחבי הארץזו האמת אז כלל המכוניות קבלו מספר בפועל אלפי מכוניות לא באמת נמסרו.
  • 7.
    אברהם 06/09/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
    לא סתם הדגם הנמכר ביותר בשוק המקומי ממשיך להיות הגאקו 7
  • 6.
    ליאור 06/09/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
    יש לי את הגאקו 7 רכב חסכוני ברמות!
  • 5.
    הרבה מהדגמים הסינים לא נמכרו לשוק הפרטי רובם לליסינג או שנרשמומכאפס קילומטר (ל"ת)
    אנונימי 05/09/2025 03:31
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נשאר נאמן לסוסיתא הזקנה (ל"ת)
    אנונימי 04/09/2025 17:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 03/09/2025 13:37
    הגב לתגובה זו
    לא להאמין כמה טפשים רכשו דגם פח אשפה נטול אופי ואיבזור כנראה רכב של זקנים או שדיפו לליבינג. אולי הדגם הכי מביש שיונדאי הוציאו בעשור האחרון
  • 2.
    בקיצור מדינת ישראל מזבלה תחבורתית. (ל"ת)
    אנונימי 03/09/2025 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משהו 03/09/2025 13:17
    הגב לתגובה זו
    מכירה עצמיתגיול מעלה את המספרים והמיקום.הציבור טפש והעדר חוגג על סמך זה.הגיע הזמן לנתוח אמיתי.
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות

התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה BYD

חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.

לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.

מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.

בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.

במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.

טויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר. צילום יואב פולסטויוטה קורולה קרוס אדוונצ'ר. צילום יואב פולס

טויוטה קורולה קרוס - חלופה לקורולה המשפחתית

הטויוטה קורולה קרוס מצאה את עצמה בתחרות אליו היא לא תוכננה, כמחליפה מקומית של הקורולה המשפחתית שנעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי על ישראל. לאחרונה היא עברה מתיחת פנים מבורכת, קיבלה חזית חדשה, ובידוד רעשים עדיף.

אהבנו: עיצוב, צריכת דלק, אינטואיטיביות בתפעול הרכב

פחות אהבנו: עדיין רועשת מדי תחת עומס, מרווח פנימי, מחיר, נפח מיכל דלק

ציון מסכם 4.2 במדד פולס

יואב פולס |

הטויוטה קורולה קרוס שהוצגה בשנת 2020 נועדה לתת מענה ללקוחות שחיפשו קרוסאובר של טויוטה, ומצאו את הראב 4 גדול מדי, ואת ה C-HR שונה מדי. לפער הזה נכנסה הקורולה קרוס שלמרות השימוש בשם קורולה, היא מבוססת על אותה פלטפורמה כמו ה C-HR, עם אותו בסיס גלגלים. לשוק המקומי נכנסה הקורולה קרוס בספטמבר 2022.

רצה הגורל שבשוק הישראלי פתאום מצאה עצמה הקורולה קרוס כמחליפה של הטויוטה קורולה המשפחתית שנעדרת מהשוק המקומי עקב החרם שהטיל ארדואן על ייצוא סחורות לישראל, תפקיד לו היא מעולם לא יועדה. על אף האמור הקורולה קרוס היא מה Top5 של הדגמים הנמכרים בישראל, כשאם בשנת 2024 כולה נמכרו 6750 יחידות מהדגם, עד סוף ספטמבר נמכרו עוד כ- 7000 יחידות מהדגם, והמכירות ממשיכות. לפני מספר שבועות החלה 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה לישראל, בשיווק מתיחת הפנים של הקורולה קרוס, מתיחת פנים שמתמקדת בעיקר בעיצוב החיצוני, ללא שינויים במערכת ההנעה של הרכב.

 

טויוטה קורולה קרוס  אדוונצ'ר          
קטגוריה                        קרוסאובר C-Suv
מימדים (מטר)                    אורך 4.46 /רוחב 1.825 /גובה 1.62 /בסיס גלגלים 2.64
מספר מושבים                חמישה
הנעה                היברידית, קדמית
הספק                140 כ"ס
מיכל דלק                36 ליטר
צריכת דלק                    20 ק"מ לליטר, משולב. תקן WLTP
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 4, למעט דגם אדוונצ'ר עם ציון 6. חמישה כוכבי בטיחות EuroNcap ב 2022, ציון Top Safety Pick ב IIHS ב 2024
מחיר                 180.0 אש"ח / 182.0 אש"ח / 188.0 אש"ח / 193.0 אש"ח

עיצוב חיצוני ופנימי

הקורולה קרוס מקבלת חזית עדכנית ומודרנית עם יחידות תאורה צרות ומשולבות פסי לד, סמל טויוטה במרכז וגריל קדמי בצבע המרכב. פלסטיקה שחורה בבתי הגלגלים ובתחתית ספי הדלתות לטובת מראה 'גבוה'. סה"כ הקורולה קרוס מציגה מראה עיצוב קרוסאוברי מודרני ועדכני, אם כי שמרני משהו, בדיוק מה שלקוחות טויוטה אוהבים. עוד ראוי לציין הצבע הכחול / אפור משהו, 'ספיר מטאלי' בשפת טויוטה שנראה נהדר על הרכב.

גם העיצוב הפנימי שמרני משהו, עם צג לוח מחוונים בגודל ''12.3, ומסך מולטימדיה בגודל ''10.5 המזדקף במרכז הדשבורד. מתחתיו פתחי מיזוג עם כיוונון ידני וסט מתגים לבקרת האקלים (כלומר אין כיוון פתחי מיזוג מהמסך ולא התעסקות עם בקרת האקלים מהמסך הראשי – נקודות זכות לטויוטה). בקונסולה המרכזית משטח טעינה אלחוטי, ומוט הילוכים 'מסורתי' עם מצב B לטובת רגנרציה גבוה יותר. הריפוד דו גווני, גם במושבים הקדמיים וגם באחוריים. אישית פחות התחברתי לדוגמת הריפוד. לזכות טויוטה הכל 'נופל' לידיים בדיוק איפה שאתה מחפש, וכמעט ואין צורך להסתגל לסביבת הנהג. ה'כמעט' הוא שנדרשת מעט התעסקות עם ניהול מערכות הבטיחות דרך ההגה ולוח המחוונים, ואיפוס צג צריכת הדלק מהמסך הראשי.