צ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולס
צ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולס

שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים

ענף הרכב המקומי סוגר שמונה חודשי פעילות בצל מלחמה שאינה נגמרת, ולמרות נתוני הפתיחה הגרועים מראה עוצמה עם למעלה מ 220,000 כלי רכב חדשים שנרשמו במחשבי משרד הרישוי. 

הג'אקו 7 עושה חיל, כך גם היונדאי קונה ההיברידית. טויוטה מובילה את היצרנים, אבל במקום השני מתמקמת צ'רי הסינית עם שני מותגים חזקים - צ'רי וג'אקו. 

יואב פולס | (8)

כ- 220,000 כלי רכב נרשמו מתחילת השנה במאגרי משרד הרישוי, והיד עוד נטויה. ניתוח הדגמים המובילים ממשיך את המגמה אותה ראינו בחודשים הראשונים של השנה, וכך גם ניתוח היצרנים המובילים בשוק.

דירוג הדגמים

הדגם הנמכר ביותר בשוק המקומי ממשיך להיות הג'אקו 7, ממנו נמסרו 10803 יחידות עד היום, והמספר עוד צפוי לעלות עם המשך הרישומים. מתוך כמות זו יש רוב מכריע לדגם הפלאג אין המוצלח ממנו נרשמו 9023 יחידות, כמחציתן נמסרו ללקוחות פרטיים, וכמחציתם ללקוחות עסקיים.

הדגם השני הנמכר ביותר הוא היונדאי קונה ההיברידית, ממנה נמסרו 9681 יחידות ללקוחות.


ג'אקו 7 - הדגם המוביל במסירות בעקביות מתחילת השנה. צילום יצרן

במקום השלישי והרביעי שני דגמים של טויוטה, היאריס קרוס במקום השלישי עם 6950 יחידות, והקורולה קרוס עם 6068 יחידות, שמצליחה לפצות במעט על העדרה של הקורולה ההיברידית מהשוק.

במקום החמישי חביבת הקהל מיום הצגתה לפני יותר מעשור, הקיה פיקנטו ממנה נרשמו 6046 יחידות. במקום השישי נמצאת הצ'רי טיגו 8 שבדומה לג'אקו 7 נמכרת בגרסת פלאג אין הייבריד מוצלחת ובגרסת בנזין. הצ'רי טיגו 8 נמסרה ל- 5845 לקוחות מאושרים, ומתוך כמות זו 4275 הם מדגם הפלאג אין, ו- 1570 מדגם הבנזין שממשיך להימכר במספרים יפים. במקום השביעי עוד טויוטה, הפעם הראב 4 ההיברידי ממנו נמסרו 5470 יחידות, נתון מרשים לנוכח העובדה שמדובר בדגם שמחירו ההתחלתי מעל 200.0 אש"ח.

במקום השמיני נמצאת היונדאי אלנטרה ההיברידית ממנה נמסרו 5175 יחידות, מרביתן לציי רכב.

במקום התשיעי נמצאת המכונית האירופאית הראשונה, הסקודה אוקטביה ממנה נרשמו 4584, ואת העשירייה הראשונה סוגרת היונדאי ווניו עם 4368 יחידות.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בעשירייה השניה נמצא את המאזדה CX5 עם 4251 יחידות ( קיימת הערכה שלא הצלחנו לבסס כי כמה מאות מהדגם עברו הליך 'גיול' ולא מכירה ללקוח) , הצ'רי FX EV ממנה נרשמו 4042 יחידות (עם כמות גיולים גבוהה מאוד), קיה נירו EV עם 4026 (שהפך להיות הרכב החשמלי הנמכר ביותר ב 2025 בשלב זה), אקספנג G6 עם 3873 יחידות, וצמד ה BYD, ה Atto3  עם 3839 יחידות וה Seal U  עם 3681.

דגםכמות
ג'אקו 7 פלאג אין (ובנזין)        10803
יונדאי קונה היברידית                9681
טויוטה יאריס קרוס                    6950
טויוטה קורולה קרוס                6068
קיה פיקנטו                            6046
צ'רי טיגו 8 פלאג אין (ובנזין)        5845
טויוטה ראב 4 היברידי                5470
יונדאי אלנטרה היברידית            5175
סקודה אוקטביה                 4584
יונדאי ווניו                                4368



טויוטה קורולה קרוס העדכנית. מצליחה לפצות באופן חלקי על העדרה של הקורולה. צילום יצרן


ניתוח המותגים / יצרנים המובילים מעניין מאוד.

את טבלת המסירות מובילה טויוטה עם 29,543 מכוניות של היצרן שעלו לכביש מתחילת השנה. יונדאי במקום השני עם 25,875 יחידות, קיה במקום השלישי עם 18,264 יחידות, וצ'רי במקום הרביעי עם 17,351 יחידות. במקום החמישי סקודה עם 15,492 יחידות, ובמקום השישי ג'אקו עם 10,827 יחידות.

כאן בא 'אבל' גדול. אם היינו מדרגים יצרנים ולא מותגים, הרי שאת דגמי צ'רי ואת דגמי ג'אקו מייצרת צ'רי. וביחד היצרנית הסינית רשמה כאן 28,178 יחידות, דבר שממקם אותה כיצרנית השניה בעוצמתה בשוק הישראלי, לא מספרים שניתן להקל בהם ראש. גם אם נוריד את כל הצ'רי FX EV שעברו גיולים, צ'רי נשארת היצרנית השניה בגודלה בשוק המקומי, עד כדי כך היא חזקה.

במקום השביעי BYD עם 9100 יחידות, במקום השמיני מאזדה עם 7918 יחידות, במקום התשיעי MG עם 6981 יחידות ובמקום העשירי סיאט 5352 יחידות.


יצרן        כמות
טויוטה        29543
יונדאי            25875
קיה        18264
צ'רי        17351
סקודה        15492
ג'אקו        10827
BYD        9100
מאזדה        7918
MG        6981
סיאט        5352



תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אנונימי 07/09/2025 22:20
    הגב לתגובה זו
    כמה באמת נמכרו לשוק הפרטיכמה לליסינגכמה גויילו התשובה אלפי כלי רכב ניתן לראותם בעשרות מגרשים ברחבי הארץזו האמת אז כלל המכוניות קבלו מספר בפועל אלפי מכוניות לא באמת נמסרו.
  • 7.
    אברהם 06/09/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
    לא סתם הדגם הנמכר ביותר בשוק המקומי ממשיך להיות הגאקו 7
  • 6.
    ליאור 06/09/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
    יש לי את הגאקו 7 רכב חסכוני ברמות!
  • 5.
    הרבה מהדגמים הסינים לא נמכרו לשוק הפרטי רובם לליסינג או שנרשמומכאפס קילומטר (ל"ת)
    אנונימי 05/09/2025 03:31
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נשאר נאמן לסוסיתא הזקנה (ל"ת)
    אנונימי 04/09/2025 17:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 03/09/2025 13:37
    הגב לתגובה זו
    לא להאמין כמה טפשים רכשו דגם פח אשפה נטול אופי ואיבזור כנראה רכב של זקנים או שדיפו לליבינג. אולי הדגם הכי מביש שיונדאי הוציאו בעשור האחרון
  • 2.
    בקיצור מדינת ישראל מזבלה תחבורתית. (ל"ת)
    אנונימי 03/09/2025 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משהו 03/09/2025 13:17
    הגב לתגובה זו
    מכירה עצמיתגיול מעלה את המספרים והמיקום.הציבור טפש והעדר חוגג על סמך זה.הגיע הזמן לנתוח אמיתי.
ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה



ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה