ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים

נתוני רישום כלי הרכב בשבעת החודשים הראשונים של השנה מצביעים על מעל 189.0 אלף כלי רכב חדשים שנרשמו במשרד הרישוי. הג'אקו 7 המיוצר על ידי צ'רי מוביל את רשימת כלי הרכב עם כמעט 9500 יחידות, אחריו יונדאי קונה היברידית עם מעל 8600 יחידות. 

יואב פולס |

נתוני מסירות רכב חדש לחודש יולי שזה עתה הסתיים מצביעים על גידול של כ 25% מול חודש יוני האחרון, 22,653 כלי רכב חדשים שנרשמו במשרד הרישוי ביולי לעומת 18,060 כלי רכב שנרשמו בחודש יוני. כרגיל בביזפורטל אנחנו מציגים את הנתונים המלאים ממאגרי משרד הרישוי ואשר כוללים נתוני ייבוא מקביל ואישי של כלי רכב ולא רק כלי רכב המוצגים על ידי איגוד יבואני הרכב. בנוסף נציין כי רישום כלי הרכב לחודש יולי יימשך עוד מספר ימים והנתונים של יולי ימשיכו לצמוח.

צ'רי נכנסת בכל הכח

אם יש דבר אחד אותו ניתן לומר כבר עתה זו החדירה המאסיבית של היצרנית הסינית צ'רי לשוק הישראלי. צ'רי שמשווקת את דגמיה הן תחת מותג צ'רי באמצעות פריסבי, והן תחת מותג ג'אקו באמצעות כלמוביל מציגה נתונים מרשימים, ואם מאחדים את נתוני ג'אקו וצ'רי יחד, הרי שהיצרנית הסינית כבר במקום השלישי בדירוג היצרנים בישראל, מיד אחרי טויוטה ויונדאי, מיד נגיע לנתונים אלו.

סה"כ נרשמו עד רגע זה 189,560 כלי רכב חדשים, מתחילת השנה, מהם 30,034 רכבים חשמליים ( 15.8%), ועוד 19,134 רכבים עם הנעת פלאג אין (10.1%). כלי הרכב החשמליים יורדים לראשונה מתחת ל 16%, והדגמים עם הנעת פלאג אין הייבריד עולים לראשונה מעל 10%. יחד, הדגמים החשמליים והפלאג אין כבר נושקים ל 26% (25.9%) נתון שמצביע על מגמת גידול בהנעות האלטרנטיביות.

מצעד הדגמים:

הדגם הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2025 הוא הג'אקו 7 שמסר 9500 יחידות, מתוכן כ – 7900 מהדגם עם הנעת פלאג אין הייבריד, ועוד כ 1600 יחידות מדגמי הבנזין. כאמור מיובא על ידי כלמוביל. הדגם השני הנמכר ביותר הוא היונדאי קונה ההיברידית שמסרה 8643 יחידות, גם היא מיובאת על ידי כלמוביל. במקום השלישי טויוטה יאריס קרוס עם 6068 יחידות, עיקרן מיובאות על ידי יוניון מוטורס וחלק ביבוא מקביל.

במקום הרביעי נמצאת הקיה פיקנטו עם 5390 יחידות ובמקום החמישי טויוטה קורולה קרוס ממנה עלו לכביש בשבעת החודשים האחרונים 5355 יחידות. הצ'רי טיגו 8, הקקרוסאובר הגדול של צ'רי עם שבעה מקומות נמצא במקום השישי עם 5176 יחידות, מהן 3681 עם הנעת פלאג אין הייבריד ועוד 1495 יחידות מדגם הבנזין.

טבלת הדגמים:

דגםכמות
ג'אקו 79496
יונדאי קונה היברידית8643
טויוטה יאריס קרוס היברידית6068
קיה פיקנטו5390
טויוטה קורולה קרוס5355
צ'רי טיגו 85176
טויוטה ראב 4 היברידי4893
יונדאי אלנטרה היברידית4754
סקודה אוקטביה4250

השאלה הגדולה שעולה מתוך הנתונים היא איפה הצ'רי טיגו 7 פלאג אין. הטיגו 7 פלאג אין הוא אח תאום ומעט זול יותר מהג'אקו 7 פלאג אין. לנוכח ההצלחה הפנומנלית של הג'אקו, וההצלחה הלא מבוטלת כלל של הטיגו 8 פלאג אין, אני תוהה מה קורה בפריסבי יבואני צ'רי ומדוע אנחנו לא רואים את אותה הצלחה גם בטיגו 7 פלאג אין. נציין כי במבחן שערכנו לרכב, מדובר במכונית מצוינת, ולכן היעדרותה מהרשימה מפתיעה. 


צ'רי טיגו 7 פלאג אין. בולט בהעדרותו. צילום יואב פולס

דגמים חשמליים

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בדגמים החשמליים יש מהפך, לראשונה מזה למעלה משנתיים וחצי, כאשר האקספנג G6 מתייצב בראש הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל, כשהוא מדיח את ה BYD Atto3 מראש הרשימה.

ה G6 מסר 3471 יחידות בשבעת החודשים, והוא נמצא במקום ה 12 הכללי, ואילו מדגם BYD Atto3  נמסרו 3297 יחידות. אחריהן במקום השלישי הצ'רי FX EV עם 1965 יחידות, ובמקום הרביעי ה lynk & co 02 ממנו נמסרו 1816 יחידות. במקום החמישי MG4 עם 1689 יחידות ובמקום השישי עם 1513 יחידות נמצאת הג'ילי ג'יאומטרי C. דגם זה ילך וירד במיקום ככל שהשנה תתקדם שכן הייבוא שלו הופסק, ותחתיו משווקת ג'ילי את ה EX5 שילך ויצבור מסירות. טסלה מודל Y במקום השביעי עם 1435 יחידות, ואחריה הדונגפנג בוקס (875), איוניק 5 ( 844) וסרס 5 (802).


דגםכמות
אקספנג G6        3471
BYD Atto3        3297
צ'רי FX EV        1965
לינק & קו 02        1816
MG4                1689
ג'ילי ג'יאמטרי C        1513
טסלה מודל Y        1435
דונגפנג בוקס        875
איוניק 5        844

נתון נוסף שסיקרן אותנו מאוד הוא חדירתה לשוק של הג'ילי EX5 החדשה שהושקה לאחרונה, ודגמים ראשונים החלו להימסר באמצע יוני. עם מעט מעל 400 יחידות שנמסרו ביולי, ה EX5 כבר סופרת מעל 700 לקוחות הנוהגים בה על הכביש, ובקצב המסירות הנוכחי, בהינתן שליבואן יהיה מלאי, בחודש הבא היא תהיה כבר בעשירייה הראשונה בחשמליות, ועד סוף השנה ככל הנראה היא תהיה ב - Top3 של הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל. 

  

אקספנג G6. במקום הראשון. צילום יואב פולס

דירוג המותגים

דירוג המותגים הנמכרים ביותר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 מצביע על טויוטה כבוליה בשוק עם 26,074 רכבי טויוטה שנמסרו בישראל, אחריה יונדאי עם 23,297 יחידות, קיה במקום השלישי עם 16,294 יחידות סקודה במקום הרביעי עם 13,822 יחידות וצ'רי במקום החמישי עם 13,783 יחידות. במקום השישי ג'אקו עם 9496 יחידות, ואחריה BYD (7293) מאזדה ( 6564) MG (6119) וניסאן (5016). אם נצרף את נתוני ג'אקו עם צ'רי (שתיהן מיוצרות על ידי צ'רי) הרי שהיצרנית הסינית מתברגת במקום השלישי מיד אחרי יונדאי, עם 23,279 יחידות, 18 מכוניות פחות מיונדאי שבמקום השני.

מותג        כמות
טויוטה        26074
יונדאי        23297
קיה        16294
סקודה        13822
צ'רי        13783
ג'אקו        9496
BYD        7293
מאזדה        6564
MG        6119


 

טויוטה לנדקרוזר החדש. חלק מההצלחה של טויוטה. צילום יואב פולס


הנתונים באדיבות ובסיוע צבי תמרי

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5