ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
נתוני רישום כלי הרכב בשבעת החודשים הראשונים של השנה מצביעים על מעל 189.0 אלף כלי רכב חדשים שנרשמו במשרד הרישוי. הג'אקו 7 המיוצר על ידי צ'רי מוביל את רשימת כלי הרכב עם כמעט 9500 יחידות, אחריו יונדאי קונה היברידית עם מעל 8600 יחידות.
נתוני מסירות רכב חדש לחודש יולי שזה עתה הסתיים מצביעים על גידול של כ 25% מול חודש יוני האחרון, 22,653 כלי רכב חדשים שנרשמו במשרד הרישוי ביולי לעומת 18,060 כלי רכב שנרשמו בחודש יוני. כרגיל בביזפורטל אנחנו מציגים את הנתונים המלאים ממאגרי משרד הרישוי ואשר כוללים נתוני ייבוא מקביל ואישי של כלי רכב ולא רק כלי רכב המוצגים על ידי איגוד יבואני הרכב. בנוסף נציין כי רישום כלי הרכב לחודש יולי יימשך עוד מספר ימים והנתונים של יולי ימשיכו לצמוח.
צ'רי נכנסת בכל הכח
אם יש דבר אחד אותו ניתן לומר כבר עתה זו החדירה המאסיבית של היצרנית הסינית צ'רי לשוק הישראלי. צ'רי שמשווקת את דגמיה הן תחת מותג צ'רי באמצעות פריסבי, והן תחת מותג ג'אקו באמצעות כלמוביל מציגה נתונים מרשימים, ואם מאחדים את נתוני ג'אקו וצ'רי יחד, הרי שהיצרנית הסינית כבר במקום השלישי בדירוג היצרנים בישראל, מיד אחרי טויוטה ויונדאי, מיד נגיע לנתונים אלו.
סה"כ נרשמו עד רגע זה 189,560 כלי רכב חדשים, מתחילת השנה, מהם 30,034 רכבים חשמליים ( 15.8%), ועוד 19,134 רכבים עם הנעת פלאג אין (10.1%). כלי הרכב החשמליים יורדים לראשונה מתחת ל 16%, והדגמים עם הנעת פלאג אין הייבריד עולים לראשונה מעל 10%. יחד, הדגמים החשמליים והפלאג אין כבר נושקים ל 26% (25.9%) נתון שמצביע על מגמת גידול בהנעות האלטרנטיביות.
מצעד הדגמים:
הדגם הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2025 הוא הג'אקו 7 שמסר 9500 יחידות, מתוכן כ – 7900 מהדגם עם הנעת פלאג אין הייבריד, ועוד כ 1600 יחידות מדגמי הבנזין. כאמור מיובא על ידי כלמוביל. הדגם השני הנמכר ביותר הוא היונדאי קונה ההיברידית שמסרה 8643 יחידות, גם היא מיובאת על ידי כלמוביל. במקום השלישי טויוטה יאריס קרוס עם 6068 יחידות, עיקרן מיובאות על ידי יוניון מוטורס וחלק ביבוא מקביל.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- הצעד של החברה בדרך להיות רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, ומה קרה היום לפני 14 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום הרביעי נמצאת הקיה פיקנטו עם 5390 יחידות ובמקום החמישי טויוטה קורולה קרוס ממנה עלו לכביש בשבעת החודשים האחרונים 5355 יחידות. הצ'רי טיגו 8, הקקרוסאובר הגדול של צ'רי עם שבעה מקומות נמצא במקום השישי עם 5176 יחידות, מהן 3681 עם הנעת פלאג אין הייבריד ועוד 1495 יחידות מדגם הבנזין.
טבלת הדגמים:
| דגם | כמות |
| ג'אקו 7 | 9496 |
| יונדאי קונה היברידית | 8643 |
| טויוטה יאריס קרוס היברידית | 6068 |
| קיה פיקנטו | 5390 |
| טויוטה קורולה קרוס | 5355 |
| צ'רי טיגו 8 | 5176 |
| טויוטה ראב 4 היברידי | 4893 |
| יונדאי אלנטרה היברידית | 4754 |
| סקודה אוקטביה | 4250 |
השאלה הגדולה שעולה מתוך הנתונים היא איפה הצ'רי טיגו 7 פלאג אין. הטיגו 7 פלאג אין הוא אח תאום ומעט זול יותר מהג'אקו 7 פלאג אין. לנוכח ההצלחה הפנומנלית של הג'אקו, וההצלחה הלא מבוטלת כלל של הטיגו 8 פלאג אין, אני תוהה מה קורה בפריסבי יבואני צ'רי ומדוע אנחנו לא רואים את אותה הצלחה גם בטיגו 7 פלאג אין. נציין כי במבחן שערכנו לרכב, מדובר במכונית מצוינת, ולכן היעדרותה מהרשימה מפתיעה.
דגמים חשמליים
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
בדגמים החשמליים יש מהפך, לראשונה מזה למעלה משנתיים וחצי, כאשר האקספנג G6 מתייצב בראש הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל, כשהוא מדיח את ה BYD Atto3 מראש הרשימה.
ה G6 מסר 3471 יחידות בשבעת החודשים, והוא נמצא במקום ה 12 הכללי, ואילו מדגם BYD Atto3 נמסרו 3297 יחידות. אחריהן במקום השלישי הצ'רי FX EV עם 1965 יחידות, ובמקום הרביעי ה lynk & co 02 ממנו נמסרו 1816 יחידות. במקום החמישי MG4 עם 1689 יחידות ובמקום השישי עם 1513 יחידות נמצאת הג'ילי ג'יאומטרי C. דגם זה ילך וירד במיקום ככל שהשנה תתקדם שכן הייבוא שלו הופסק, ותחתיו משווקת ג'ילי את ה EX5 שילך ויצבור מסירות. טסלה מודל Y במקום השביעי עם 1435 יחידות, ואחריה הדונגפנג בוקס (875), איוניק 5 ( 844) וסרס 5 (802).
| דגם | כמות |
| אקספנג G6 | 3471 |
| BYD Atto3 | 3297 |
| צ'רי FX EV | 1965 |
| לינק & קו 02 | 1816 |
| MG4 | 1689 |
| ג'ילי ג'יאמטרי C | 1513 |
| טסלה מודל Y | 1435 |
| דונגפנג בוקס | 875 |
| איוניק 5 | 844 |
נתון נוסף שסיקרן אותנו מאוד הוא חדירתה לשוק של הג'ילי EX5 החדשה שהושקה לאחרונה, ודגמים ראשונים החלו להימסר באמצע יוני. עם מעט מעל 400 יחידות שנמסרו ביולי, ה EX5 כבר סופרת מעל 700 לקוחות הנוהגים בה על הכביש, ובקצב המסירות הנוכחי, בהינתן שליבואן יהיה מלאי, בחודש הבא היא תהיה כבר בעשירייה הראשונה בחשמליות, ועד סוף השנה ככל הנראה היא תהיה ב - Top3 של הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל.
דירוג המותגים
דירוג המותגים הנמכרים ביותר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 מצביע על טויוטה כבוליה בשוק עם 26,074 רכבי טויוטה שנמסרו בישראל, אחריה יונדאי עם 23,297 יחידות, קיה במקום השלישי עם 16,294 יחידות סקודה במקום הרביעי עם 13,822 יחידות וצ'רי במקום החמישי עם 13,783 יחידות. במקום השישי ג'אקו עם 9496 יחידות, ואחריה BYD (7293) מאזדה ( 6564) MG (6119) וניסאן (5016). אם נצרף את נתוני ג'אקו עם צ'רי (שתיהן מיוצרות על ידי צ'רי) הרי שהיצרנית הסינית מתברגת במקום השלישי מיד אחרי יונדאי, עם 23,279 יחידות, 18 מכוניות פחות מיונדאי שבמקום השני.
| מותג | כמות |
| טויוטה | 26074 |
| יונדאי | 23297 |
| קיה | 16294 |
| סקודה | 13822 |
| צ'רי | 13783 |
| ג'אקו | 9496 |
| BYD | 7293 |
| מאזדה | 6564 |
| MG | 6119 |
הנתונים באדיבות ובסיוע צבי תמרי
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
