יעקובי קבוצה תרשום רווח של 77 מיליון שקל ממכירת דקל תשתיות
חברת יעקובי קבוצה 6.9% מדווחת על חתימת הסכם למכירת 50% ממניות דקל תשתיות (כולל המחאה של 50% מהלוואות הבעלים) תמורת כ-60.65 מיליון שקל לקרן ג'נריישן קפיטל 0.7% , עסקה שצפויה להוביל לרישום רווח אחרי מס, של כ-77 מיליון שקל בדוחות הכספיים של קבוצת יעקובי.
על רקע הדיווח, גם בעלי האג"ח נושמים לרווחה - יעקובי קב אגח א מזנקת בכ-12%, ונסחרת כעת בתשואה ברוטו של כ-8% במח"מ של כ-1.9 שנים.
דקל תשתיות, פועלת באמצעות חברות בנות בתחום המחזור וטיפול בפסולת ואדמות מזוהמות. על פי הדיווח, במועד השלמת העסקה תשלם קרן ג'נריישן קפיטל לקבוצת יעקובי את התמורה, בקיזוז הלוואה בהיקף של כ-15 מיליון שקל שהעניקה לדקל תשתיות ולקבוצת יעקובי בסוף פברואר.
עם השלמת העסקה (ככל שתושלם) יעקובי תחדל לאחד את הדוחות הכספיים של דקל (אשר תהפוך לחברה כלולה) והיא תטופל לפי שיטת השווי המאזני. לאור הפיכתה של דקל לחברה כלולה בשליטה משותפת, תכיר יעקובי ברווח המוערך בכ-87 מיליון שקל לפני מס (כ-77 מיליון שקל אחרי מס).
השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים, שעיקרם קבלת אישור הממונה על התחרות והתקשרות גרין נט - חברה בת (100%) של דקל תשתיות אשר בבעלותה מפעל המיון והפסולת בעטרות, ירושלים - בהסכם חדש עם עיריית ירושלים.
- 9 מיליון שקל שכר טרחה מקדמי לרו"ח יזהר קנה ועו"ד שאול ברגרזון - זה מופרז; בית המשפט יפסוק בקרוב
- יעקובי קבוצה: הסכם חדש עם עירית ירושלים לטיפול בפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המועד האחרון להשלמת העסקה נקבע ל-31 במאי 2020, והוא יוארך באופן אוטומטי לסוף יוני ,אם לא התקיימו עד לאותו מועד כל התנאים המתלים.
מניית יעקובי קבוצה איבדה יותר מ-80% מערכה בשלוש השנים האחרונות, על רקע דעיכה עקבית בהכנסות הקבוצה, מרמה של כ-682.2 מיליון שקל בשנת 2017, לרמה של כ-627.6 מיליון שקל בשנת 2019, במקביל לדעיכה ברווחיות הגולמית של הקבוצה, מרמה של כ-73.7 מיליון שקל בשנת 2017 לרמה של כ-40.8 מיליון שקל בשנת 2019.
התפתחות מחיר מניית יעקובי קבוצה ב-3 השנים האחרונות
בשנת 2019 דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-44.6 מיליון שקל, בין היתר על רקע שחיקת הרווחיות הגולמית ומחיקת ההשקעה באורתם סהר.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳