מאזדה
צילום: Bizportal

דלק רכב: הרווח הנקי זינק ב-106% ברבעון הראשון של 2019

עיקר הזינוק ברווחים מיוחס לשינויים בשערי החליפין. ההכנסות פרופורמה ירדו ב-14%, אבל שולי הרווח הגולמי עלו והחברה מציגה שיפור מרשים ברמה התפעולית
ערן סוקול | (2)
נושאים בכתבה ורידיס כלי רכב

יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב 0%  דיווחה היום (ד') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019 בו נכללו תוצאות קבוצת ורידיס הפועלת בתחום איכות הסביבה והתשתיות אותה רכשה בתחילת חודש יולי (לכתבה המלאה). לאור הרכישה, החברה צירפה דו"חות פרופורמה בהם נכללו תוצאות ורידיס גם ברבעון המקביל אשתקד, באופן אשר מאפשר השוואת התוצאות ומצביע על ירידה של 14% בהכנסות וזינוק של 105.9% ברווח הנקי, אשר מיוחס ברובו להפרש בסעיף הוצאות המימון נטו.

הכנסות דלק רכב ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל, ירידה 14% לעומת הכנסות (פרופורמה) של כ-1.37 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בין היתר לחולשה במגזר החלפים וכלי הרכב בו נרשמה ירידה של כ-16% בהיקף מכירות כלי הרכב ביחס לתקופה המקבילה.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-127.5 מיליון שקל, זינוק של כ-105.9% ביחס לרווח הנקי (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-62 מיליון שקל. מניית החברה ירדה בכ-31% בשנה האחרונה ונסחרת במכפיל 8.5 על הרווח הנקי (פרופורמה) של 12 החודשים האחרונים.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-177.2 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 15.1%. מדובר בירידה של כ-6.4% ביחס לרווח הגולמי (פרופורמה) ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-189.4 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-13.8%. העלייה בשולי הרווח הגולמי מיוחסת בעיקר למגזר כלי הרכב והחלפים. 

הוצאות התפעול של הקבוצה ברבעון הראשון של 2019 ירדו בכ-23.3 מיליון שקל ביחס לתוצאות הפרופורמה של הרבעון המקביל, נוכח צמצום ההוצאות בקבוצת ורידיס, כאשר למרות הירידה ברווח הגולמי, הסתכם הרווח התפעולי בכ-152.6 מיליון שקל ברבעון הראשון, על שולי רווחיות תפעולית של 13% ועלייה של כ-6% ביחס לתוצאות הפרופורמה של הרבעון המקביל אשתקד בו עמד שולי הרווח התפעולי על כ-10.5%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עלתה 106% מכלום ,ז"א 206% של כלום (ל"ת)
    י.מ. 29/05/2019 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברבור שחור 29/05/2019 12:07
    הגב לתגובה זו
    במקום להוריד מחירים לצרכן לקחו את כל הרווח אליהם...המדינה והיבואנים באותה גישה מחירים גבוהים והכנסות גבוהות למדינה וליבואנים....אחרת היו פותחים את השוק
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.