מאזדה
צילום: Bizportal

דלק רכב: הרווח הנקי זינק ב-106% ברבעון הראשון של 2019

עיקר הזינוק ברווחים מיוחס לשינויים בשערי החליפין. ההכנסות פרופורמה ירדו ב-14%, אבל שולי הרווח הגולמי עלו והחברה מציגה שיפור מרשים ברמה התפעולית
ערן סוקול | (2)
נושאים בכתבה ורידיס כלי רכב

יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב -0.67%  דיווחה היום (ד') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019 בו נכללו תוצאות קבוצת ורידיס הפועלת בתחום איכות הסביבה והתשתיות אותה רכשה בתחילת חודש יולי (לכתבה המלאה). לאור הרכישה, החברה צירפה דו"חות פרופורמה בהם נכללו תוצאות ורידיס גם ברבעון המקביל אשתקד, באופן אשר מאפשר השוואת התוצאות ומצביע על ירידה של 14% בהכנסות וזינוק של 105.9% ברווח הנקי, אשר מיוחס ברובו להפרש בסעיף הוצאות המימון נטו.

הכנסות דלק רכב ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל, ירידה 14% לעומת הכנסות (פרופורמה) של כ-1.37 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בין היתר לחולשה במגזר החלפים וכלי הרכב בו נרשמה ירידה של כ-16% בהיקף מכירות כלי הרכב ביחס לתקופה המקבילה.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-127.5 מיליון שקל, זינוק של כ-105.9% ביחס לרווח הנקי (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-62 מיליון שקל. מניית החברה ירדה בכ-31% בשנה האחרונה ונסחרת במכפיל 8.5 על הרווח הנקי (פרופורמה) של 12 החודשים האחרונים.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-177.2 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 15.1%. מדובר בירידה של כ-6.4% ביחס לרווח הגולמי (פרופורמה) ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-189.4 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-13.8%. העלייה בשולי הרווח הגולמי מיוחסת בעיקר למגזר כלי הרכב והחלפים. 

הוצאות התפעול של הקבוצה ברבעון הראשון של 2019 ירדו בכ-23.3 מיליון שקל ביחס לתוצאות הפרופורמה של הרבעון המקביל, נוכח צמצום ההוצאות בקבוצת ורידיס, כאשר למרות הירידה ברווח הגולמי, הסתכם הרווח התפעולי בכ-152.6 מיליון שקל ברבעון הראשון, על שולי רווחיות תפעולית של 13% ועלייה של כ-6% ביחס לתוצאות הפרופורמה של הרבעון המקביל אשתקד בו עמד שולי הרווח התפעולי על כ-10.5%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עלתה 106% מכלום ,ז"א 206% של כלום (ל"ת)
    י.מ. 29/05/2019 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברבור שחור 29/05/2019 12:07
    הגב לתגובה זו
    במקום להוריד מחירים לצרכן לקחו את כל הרווח אליהם...המדינה והיבואנים באותה גישה מחירים גבוהים והכנסות גבוהות למדינה וליבואנים....אחרת היו פותחים את השוק
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.