דלק רכב: הרווח הנקי זינק ב-106% ברבעון הראשון של 2019
יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב -2.31% דיווחה היום (ד') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019 בו נכללו תוצאות קבוצת ורידיס הפועלת בתחום איכות הסביבה והתשתיות אותה רכשה בתחילת חודש יולי (לכתבה המלאה). לאור הרכישה, החברה צירפה דו"חות פרופורמה בהם נכללו תוצאות ורידיס גם ברבעון המקביל אשתקד, באופן אשר מאפשר השוואת התוצאות ומצביע על ירידה של 14% בהכנסות וזינוק של 105.9% ברווח הנקי, אשר מיוחס ברובו להפרש בסעיף הוצאות המימון נטו.
הכנסות דלק רכב ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל, ירידה 14% לעומת הכנסות (פרופורמה) של כ-1.37 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בין היתר לחולשה במגזר החלפים וכלי הרכב בו נרשמה ירידה של כ-16% בהיקף מכירות כלי הרכב ביחס לתקופה המקבילה.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-127.5 מיליון שקל, זינוק של כ-105.9% ביחס לרווח הנקי (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד אשר הסתכם בכ-62 מיליון שקל. מניית החברה ירדה בכ-31% בשנה האחרונה ונסחרת במכפיל 8.5 על הרווח הנקי (פרופורמה) של 12 החודשים האחרונים.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-177.2 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של 15.1%. מדובר בירידה של כ-6.4% ביחס לרווח הגולמי (פרופורמה) ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-189.4 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-13.8%. העלייה בשולי הרווח הגולמי מיוחסת בעיקר למגזר כלי הרכב והחלפים.
- ורידיס תרשום רווח של כ-170 מיליון שקל משיערוך נכסי אינפיניה
- המענקים בוטלו: ורידיס נדרשת להשיב עשרות מיליוני שקלים למדינה; המניה יורדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוצאות התפעול של הקבוצה ברבעון הראשון של 2019 ירדו בכ-23.3 מיליון שקל ביחס לתוצאות הפרופורמה של הרבעון המקביל, נוכח צמצום ההוצאות בקבוצת ורידיס, כאשר למרות הירידה ברווח הגולמי, הסתכם הרווח התפעולי בכ-152.6 מיליון שקל ברבעון הראשון, על שולי רווחיות תפעולית של 13% ועלייה של כ-6% ביחס לתוצאות הפרופורמה של הרבעון המקביל אשתקד בו עמד שולי הרווח התפעולי על כ-10.5%.
- 2.עלתה 106% מכלום ,ז"א 206% של כלום (ל"ת)י.מ. 29/05/2019 14:10הגב לתגובה זו
- 1.ברבור שחור 29/05/2019 12:07הגב לתגובה זובמקום להוריד מחירים לצרכן לקחו את כל הרווח אליהם...המדינה והיבואנים באותה גישה מחירים גבוהים והכנסות גבוהות למדינה וליבואנים....אחרת היו פותחים את השוק
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.3% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגניו מד מזנקת 6.5%, אלביט ב-2.5% - המדדים במגמה מעורבת
עסקת הייצוא למצרים יוצאת לדרך - ניו מד מזנקת
המסחר במדדים במגמה מעורבת אחרי נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.1% העליות בת"א 90 נמחקות והמדד יורד 0.1%.
במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-1%, בעוד ת"א ביטוח יורד 0.3%. ת"א נדל"ן חיובי עם עליה של 0.3% בעוד ת"א נפט וגז יורד 0.1%.
בתום רצף דיונים שנמשך לתוך הלילה, משרד האנרגיה והשותפויות במאגר לוויתן הגיעו לסיכום שמאפשר להניע את אחת העסקאות המשמעותיות שנרשמו בענף האנרגיה הישראלי. ההסכם, שאמור להיחתם רשמית על ידי ראש הממשלה ביממה הקרובה, יאפשר יצוא גז טבעי למצרים בהיקפים שמעולם לא נחתמו קודם, ויהווה בסיס להרחבת פעילות המאגר בשנים הקרובות. מאחורי ההסכמות עומדת מערכת של שיקולים כלכליים, רגולטוריים ומדיניים, שמתחברת לצורך של שני הצדדים לייצב את משק האנרגיה שלהם ולבסס תשתיות ארוכות טווח.
- זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי המתווה, לוויתן ייצא למצרים 130 BCM גז טבעי בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, באמצעות חברת Blue Ocean Energy המצרית. מבחינת השותפות - ניו-מד ניו-מד אנרג יהש , שברון ורציו רציו פטרול יהש -2.6% זה בעסקה שמאפשרת את ההשקעה בהרחבת יכולות ההפקה וההולכה של המאגר, כולל צינור חדש ומערכות שמיועדות להגדיל את קצב ההפקה. מנגד, משרד האנרגיה קיבל כמה התחייבויות שנועדו לשמר את ביטחון האנרגיה של ישראל: מחיר מוגדר לאספקה לשוק המקומי, וכן מנגנון שלפיו במקרה של תקלה במאגרים אחרים, לוויתן יפנה גז ישירות למשק הישראלי. זה גם מהלך שמחזיר חלק מהעקרונות שהיו במתווה הגז המקורי, ומייצר למדינה יכולת תכנון רחבה מול הביקוש הגובר - ישראל ומצרים מתקרבות לחתימה: מתווה יצוא הגז מלוויתן יוצא לדרך
