הראל ביטוח: זינוק של 75% ברווח הכולל לרבעון השלישי של 2018

ההכנסות עלו בכ-21%. התשואה על ההון הסתכמה ברבעון השלישי בכ-20% והמניה נסחרת כעת במכפיל הון של כ-0.96
ערן סוקול | (4)
נושאים בכתבה הראל מישל סיבוני

חברת הראל השקעות -1.97% דיווחה היום (ד') על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2018 עם צמיחה של 21% בהכנסות וזינוק של 75% ברווח הכולל. התשואה על ההון הסתכמה ברבעון השלישי בכ-20% (לעומת 13% בתקופה המקבילה אשתקד) והמניה נסחרת כעת במכפיל הון של כ-0.96.

הכנסות חברת הביטוח הסתכמו בכ-5.5 מיליארד שקל, עלייה של כ-20.7% לעומת הכנסות של כ-4.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול בהכנסות מיוחס ללגידול של כ-592 מיליון שקל ברווחים מהשקעות ביחס לרבעון המקביל אשתקד ולגידול של כ-332 מיליון שקל בהיקף הפרמיות שהורווחו בשייר ביחס לתקופה המקבילה.

הרווח הכולל הסתכם ברבעון השלישי של 2018, בסך של כ-287 מיליון שקל, לעומת רווח כולל בסך של כ-164 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-75%.

הוצאות התפעול הסתכמו בכ-5.1 מיליארד שקל ברבעון השלישי, עלייה של כ-14.5% ביחס להוצאות תפעול של כ-4.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עודף ההון של הראל ביטוח ליום 31 בדצמבר 2017, על בסיס מאוחד ולפני הוראות המעבר (במונחי 100% SCR) הינו בסך של כ-1.3 מיליארד שקל. בהתחשב בהוראות המעבר, מסתכם עודף ההון של הראל ביטוח לסך של כ-4.8 מיליארד שקל. עודף הון זה מביא בחשבון הקלות ושינויים בהנחיות, הנוגעים, בין היתר, לשיעור העמידה בהון הנדרש בתקופת הפריסה המסתיימת ב-31 לדצמבר 2024. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יצחק 28/11/2018 19:25
    הגב לתגובה זו
    יחולק דיווידנד?
  • 3.
    מני 28/11/2018 16:37
    הגב לתגובה זו
    הפסיקו לשלם דיבידנדים?
  • 2.
    חברות הביטוח גונבות עמלות מהציבור והתמורה שווה 0 (ל"ת)
    תום 28/11/2018 15:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני 28/11/2018 13:17
    הגב לתגובה זו
    אז איך זה שכל התשואות שליליות ובמקרה הטוב אפסיות???? הראל מרוויחה והחוסכים מפסידים!!! נהדר
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳