מזור תדווח על הכנסות שיא, המניה עולה ב-4.5%
מזור רובוטיקה מדווחת על כך שקיבלה 27 הזמנות לרכישת מערכות רובוטיות מתוצרתה במהלך הרבעון הרביעי. החברה צפויה לדווח על הכנסות שיא של כ-19 מיליון דולר ברבעון הרביעי, שהינו הרבעון החזק ביותר בהיסטוריה של החברה במונחי מספר הזמנות והכנסות. מזור צפויה לדווח על הכנסות שיא של כ-65 מיליון דולר לשנת 2017. בתוך כך, מניית מזור רושמת עלייה של 4% ביום רביעי ברציפות של עליות.
ההזמנות שהתקבלו מתחלקות ל-24 הזמנות למערכת Mazor X, כאשר מתוכן 23 התקבלו על ידי מדטרוניק, ו-3 הזמנות למערכות Renaissance שהתקבלו מלקוח אמריקאי ומשותפי הפצה בגרמניה ובתאילנד. זהו הרבעון המלא הראשון מאז קיבלה מדטרוניק את זכויות ההפצה הגלובליות הבלעדיות של מערכת Mazor X לניתוחי עמוד שדרה, כחלק מיישום השלב השני בהסכם המסחרי בין שתי החברות. למזור צבר הזמנות של 16 מערכות.
אורי הדומי, מנכ"ל מזור: "תוצאות הרבעון הרביעי משקפות את המימוש המוצלח והחלק של העברת האחריות על פעילות השיווק והמכירות של מערכת ה Mazor X לאחריותה של מדטרוניק. בנוסף, אנו ממשיכים לקדם את הפיתוח המשותף של פתרונות רובוטיים חדשניים לניתוחי עמוד שדרה. במקביל לאלו, אנו פועלים למקסום ההזדמנויות לשיווק מערכת ה- Renaissance ובוחנים התוויות קליניות חדשות אפשריות לטכנולוגיות שלנו".
בשנת 2017 קיבלה מזור הזמנות לרכישת 73 מערכות, מתוכן 64 עבור מערכת ה Mazor X. החברה צופה כי קבלת האחריות על השיווק הגלובלי של מערכת ה- Mazor X על ידי מדטרוניק תעצים את תהליכי החדירה לשוק ותוביל להאצת ההתקנות של מערכת ה-Mazor X במהלך השנים הקרובות.
- מזור נגרעת מהמדדים - זה מה שיקרה היום בנעילת המסחר
- למה קפצה מזור יום לפני הודעת המכירה למדטרוניק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החל מהרבעון הראשון של 2018, בהמשך ליישומו של הסכם ההפצה הבלעדי עם מדטרוניק ולפי הפרקטיקה הנהוגה בתעשייה, החברה לא תספק עוד דיווח מקדמי לעניין הכנסותיה, ההזמנות שהתקבלו וצבר ההזמנות. מידע זה ידווח במלואו, כחלק מפרסום התוצאות הכספיות הרבעוניות והשנתיות
בכוונת החברה לדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2017, באמצע חודש פברואר. התוצאות הכספיות השנתיות צפויות לכלול עדכון להכנסות ברבעון השלישי שיגדלו מ- 17.2 מיליון דולר ל- 18.6 מיליון דולר כתוצאה ממשלוחי מערכות למדטרוניק, אשר נרשמו באופן שגוי כאילו סופקו לאחר סוף הרבעון השלישי.
מניית מזור ב-2017
- 5.מזור 08/01/2018 16:09הגב לתגובה זוכמו 1 מקווה שתהפוך לחברת ענק.העיקר לא לעשות שטויות ולהמשיך לעבוד קשה בלי להתפתות לאקזיט ובלי שמדטרוניקס תקבור אותם.בינתיים ניראה חכם.
- 4.אביבי 08/01/2018 13:37הגב לתגובה זוהאם עדין יש סיכוי שתתכנס למדד המעוף ואם כן האם זה יכול לתרום לעליות או שמחירה נקבע לפי המסחר בנסדק
- 3.אריה 08/01/2018 13:03הגב לתגובה זוקודם דאגתם לרסק את המניה עם חקירות של המנכ״ל ועכשיו אתם כבר יודעים לדווח על תוצאות שיא מי עשה פה סיבוב על המשקיעים?
- 2.אדם 08/01/2018 12:55הגב לתגובה זולכל מי שזלזל וכל מי שניסה להוריד בכוונה את מחיר המניה תאכלו חצץ
- 1.פרופסור למזור 08/01/2018 11:59הגב לתגובה זובסוף דצמבר 2014, יצא דיווח שהם מכרו 6 מערכות, והמנייה קפצה תוך כמה דקות ב 40% (אחרי זה תיקנה כי התברר שהשוק ידע על מכירת 2 מתוך ה-4 כבר לפני כן). עכשיו מדווחים על 27 מערכות והשוק כבר מצפה למכירה של מאות. אני מצפה לשמוע לכמה מערכות מדטרוניק התחייבה לקנות. מקווה שזה יותר מ-100. צריך עוד קצת סבלנות, אבל הדרך סלולה לפני מזור להיות חברת ענק עם שווי שוק של יותר מ-10-15 מיליארד דולר ואף יותר. הדרך ארוכה אמנם, אבל היא כבר סלולה. צריך רק להיות סובלניים.
- פרופסור למזור 08/01/2018 13:37הגב לתגובה זולפי ה SURGEON LOCATOR באתר של מזור - יש כבר 190 מערכות פרוסות ברחבי העולם. בסין פתחו לפני כמה חודשים מרכז התנסות במערכת. עכשיו נוספו 27 מרכזים חדשים, ובתוך שנה מזור כבר תהיה עם INSTALL BASE של 300 ומעלה מערכות. זה רק עניין של זמן לדעתי עד שהיא תהיה מובילה עולמית - צמודה לאינטואיטיב סרג'יקל (ששווה פי 30 ממזור - מראה לאן יש לה לגדול). לא ממליץ אבל מחזיק ומאמין שזו הזדמנות של פעם בחיים - מוצר מנצח, שותף אסטרטגי - מדטרוניק - שחולש על שליש מתחום ניתוחי הגב בעולם, שוק (של ניתוחים רובוטיים) שנמצא בחיתוליו ועומד לגדול פי 100 ב-5 שנים הקרובות. זו מנייה שעם קצת סבלנות אפשר יהיה להתעשר אתה.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
