סלקום ופרטנר יגרעו ממדד MSCI הראשי; בבילון תשודרג ל-Small Cap
המשקיעים בבורסה המקומים מרגישים לרוב את תנועות ההון של המשקיעים הזרים בשוק ההון הישראלי. כשקרנות ותעודות זרות משנות הרכבים של החזקות במניות ישראליות עשוי הדבר להיות משמעותי מאוד לאותן מניות.
אחת לחצי שנה, מעדכת חברת MSCI את המשקולות של הרכב מדדי המניות של ישראל. מנהלי השקעות אשר מוצרים שלהם עוקבים אחר מדד MSCI נאלצים לעדכן גם הם את החזקתם במניות הישראליות במכשירי ההשקעה ולפעמים יוצרים תנודות גדולות במניות המצטרפות והנגרעות. MSCI חשפה את הרשימה המלאה ב-15 במאי והיום הקובע לעדכון נקבע להיום, ה-31 במאי. להלן השינויים הצפויים כפי שנחשף ב-Bizportal לראשונה -
ממדדי MSCI GLOBAL STANDARD של ישראל, המכילים את המניות בעלות שווי שוק כבד, צפויות להחסר מניות סלקום ופרטנר שספגו מכות אנושות בחודשים האחרונים עם החרפת התחרות בענף הטלקום וגם מניית בנק דיסקונט. למדד לא יכנסו מניות אחרות.
מדד MSCI Small Cap, אשר משקלל מניות בעלות שווי שוק נמוך יותר, יגרע מתוכו את מניות אודיוקודס, אלקו החזקות (שעוברת למדד נמוך יותר), אלרון, פמס, גולף, גרנית ואינטרנט זהב. יתווספו למדד סלקום, דיסקונט, פרטנר שירדו מהמדד הכבד יותר ותצטרף אליהן מניית בבילון (שעלתה מהמיקרו קאפ).
ממדד MSCI Micro Cap, מדד למניות בעלות שווי נמוך במיוחד, יגרעו די פארם, די מדיקל, אורכית, סאני ובבילון (שעולה רמה בעקבות הזינוק האדיר במניה). יכנסו למדד בראשונה: רבוע נדלן, קסטרו, מנופים ו-אקס טי אל. המניות שירדו מ-Small Cap ויתווספו למדד זה: אלקו, אלרון, פמס, גולף, גרנית, אינטרנט זהב ואודיוקודס.
ישי דוידי, מייסד ויו”ר קרן פימי צילום:שלומי יוסףקרן פימי החלה בגיוס ל"קרן פימי 8", בהיקף של עד 1.5 מיליארד דולר
קרן פימי, המציינת 30 שנה להיווסדה, הינה קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל, מהמובילות בתשואות בעולם ומנהלת כיום נכסים בשווי 8 מיליארד דולר; עד היום גייסה הקרן 4.5 מיליארד דולר, 50% ממשקיעים זרים ו-50% ממשקיעים ישראלים. עם השלמת גיוס "קרן פימי 8" יעמוד סך ההון המגויס על 6 מיליארד דולר
קרן פימי הודיעה היום על תחילת הגיוס של "קרן פימי 8", ארבע שנים לאחר סיום הגיוס של "קרן פימי 7", בה גייסה 1.25 מיליארד דולר עם עודפי ביקוש של למעלה מ- 2 מיליארד דולר. השלמת הגיוס מתוכננת עד יוני 2026. קרן פימי 8 תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה של הקרן עד כה. הקרן תבצע השקעות ותהליכי השבחה משמעותיים בחברות ישראליות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה.
ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי: " אני שמח להודיע היום על תחילת הגיוס לקרן 8. קרן פימי תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה שלה, רכישת חברות והשבחתן. השנים האחרונות היו מאתגרות במיוחד למשק הישראלי והעולמי, עם אירועים חסרי תקדים כגון מגפת הקורונה ומלחמת 7 באוקטובר, אך גם בתקופה זו המשכנו להשקיע באופן עקבי ואף הגברנו משמעותית את פעילותנו. עובדה זו משקפת את האמון העמוק שלנו בחברות הישראליות ובפוטנציאל הכלכלי שלהן בארץ ובעולם. מאז הקמתה השקיעה פימי ב-108 חברות והביאה לישראל הון של מיליארדי דולרים ממשקיעים מובילים בעולם. הניסיון, היציבות והאיתנות הפיננסית שלנו מאפשרים לנו להמשיך ולהוביל את השוק, לזהות הזדמנויות אסטרטגיות ולייצר תשואה למשקיעים המקומיים והבינלאומיים כאחד. לקרן פימי תרומה משמעותית למשק הישראלי. חברות הקרן יצרו אלפי משרות חדשות, וחיזקו את מעמדה של הכלכלה הישראלית. תהליכי ההשבחה והשקעות של מיליארדי שקלים בחברות הגדילו את פעילויות החברות בישראל ובעולם."
קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל עם נכסים מנוהלים של מעל 8 מיליארד דולר. הקרן נמצאת באופן עקבי בין הקרנות הטובות בעולם המשיאות למשקיעיהן את התשואות הגבוהות ביותר, בשוק המנהל השקעות בסך של למעלה מ-
5 טריליון דולר
השותפים בקרן פימי הם: המייסד והמנכ"ל ישי דוידי, השותפים הבכירים- גילון בק, לילך אשר טופילסקי, עמית בן צבי ואמיר וידמן. השותפים-אורי בוצר, רועי גזית ועידו ענפי.
- פימי ממשיכה לממש בעשות: מכרה 240 מיליון שקל למוסדיים
- אקזיט נוסף לפימי - מוכרת את השליטה ביוניטרוניקס לחברת AMBER ההודית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשקיעים בקרנות פימי הם 50% זרים, הכוללים את הגופים המוסדיים והפרטיים מהגדולים בעולם, בין היתר, בנקים, קרנות בבעלות מדינות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים מהמובילים בעולם, חברות ענק בינלאומיות ועוד ו- 50% ישראלים, הכוללים בנקים, חברות ביטוח, גופים מוסדיים גדולים ומובילים בישראל, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים ועוד.

פריון: ההכנסות עלו 8%, עוברת להפסד בשורה התחתונה
פריון מסכמת רבעון עם גידול של 8% בהכנסות הכוללות ו-7% במדד הרווחיות התפעולית לפני הוצאות; אך בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 4.1 מיליון דולר
חברת פריון נטוורק פריון נטוורק 12.97% מסכמת רבעון של צמיחה חזקה בהכנסות וברווחיות, עם גידול של 8% בהכנסות הכוללות ו-7% במדד הרווחיות התפעולית לפני הוצאות. מנועי הצמיחה המרכזיים המשיכו להתרחב בקצב דו-ספרתי, והחברה ממשיכה עם בייבאק של 200 מיליון דולר
ברבעון השלישי של 2025 הציגה פריון הכנסות של 110.5 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת 102.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדד ה-Contribution ex-TAC - ההכנסות לאחר ניכוי עלויות רכישת המדיה, כלומר הסכומים שהחברה משלמת לשותפיה על מנת להציג פרסום ולמשוך תנועה, עלה ל-51 מיליון דולר, צמיחה של 7% לעומת השנה הקודמת.
ה־EBITDA המתואם זינק ב-63% והסתכם ב-12.1 מיליון דולר, המהווים 11% מההכנסות ו-24% מה-Contribution ex-TAC, לעומת 7.4 מיליון דולר בלבד ויחס של 16% ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב־12.5 מיליון דולר, עלייה של 6%, בעוד שבשורה התחתונה הבלתי מתואמת רשמה החברה הפסד של 4.1 מיליון דולר, בעיקר בשל השפעות חשבונאיות חד־פעמיות ולא כתוצאה מהרעה בפעילות.
מנועי הצמיחה: הטלוויזיות החכמות והמגזר הקמעונאי ממשיכים להוביל
מנועי הצמיחה המרכזיים של פריון המשיכו להציג קצב גידול מרשים גם ברבעון השלישי. תחום ה-CTV (Connected TV), הכולל פרסום מבוסס סטרימינג בטלוויזיות חכמות, זינק ב-75% והגיע להכנסות של 16.6 מיליון דולר. גם תחום ה-DOOH (פרסום דיגיטלי חוץ-ביתי) רשם עלייה חדה של 26% והגיע ל־24.1 מיליון דולר. ה-Retail Media, שמאפשר למפרסמים להגיע ללקוחות בנקודות המכירה הדיגיטליות של קמעונאים, צמח ב-40% והסתכם ב-29.4 מיליון דולר. מנוע הצמיחה המסורתי יותר, Search Advertising (הפרסום ממומן במנועי חיפוש) המשיך גם הוא להתרחב, עם עלייה של 9% ל-22.8 מיליון דולר, שמהווים כ-21% מההכנסות הכוללות. לעומת זאת, תחום ה-Web Advertising (הפרסום דיגיטלי באינטרנט) הציג ירידה של 11% ל־46.6 מיליון דולר, בעיקר בשל האטה גלובלית בביקושים למודעות דיספליי.
- פריון עוקפת את תחזית הרווח למניה וההכנסות
- פריון מבטלת את גלולת הרעל: הדירקטוריון מאמין בחזרה לצמיחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השקעות בחדשנות ובייבאק
במהלך הרבעון המשיכה פריון להשקיע בפיתוח טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית במטרה לשפר את האפקטיביות והדיוק של הפתרונות שהיא מציעה למפרסמים. בין ההשקות הבולטות נכללות Perion Outmax, טכנולוגיית אופטימיזציה מאוחדת המבוססת על טכנולוגיית Greenbids, אשר מאפשרת למקסם ביצועים בכל ערוצי הפרסום – Social, טלוויזיות חכמות, רשתות חברתיות והרשת עצמה.
