ביטוח רכב
צילום: shutterstock

פגעתם ברכוש או ברכב של אדם אחר? כך ביטוח צד ג' יכול להגן עליכם

?המדריך המלא לרכישת ביטוח צד ג': לאיזה מקרים הוא נועד, איך הוא יכול להגן עליכם מפני נזקים בגובה מאות אלפי שקלים – ומה חייבים לבדוק לפני שמבצעים את הרכישה?
נושאים בכתבה ביטוח רכב

צילום: Shutterstock

צילום: Shutterstock

כשמדברים על תאונות דרכים, בדרך כלל אנחנו חושבים על אנשים שנפגעו בגופם. אך לצד פגיעות האפשריות בגוף, מעורבות בתאונה וגרימת נזק לרכבים או רכוש של אנשים אחרים, יכולות לחשוף אותנו לנזקים כלכליים משמעותיים. כך למשל נהג שגרם לתאונת שרשרת שהסבה נזק למספר רב של רכבים, עלול להיות חשוף להוצאות בגובה מאות לאפי שקלים. כדי להגן על הכיס בעת פגיעה ברכוש של אדם אחר, נועד ביטוח צד ג' לרכב.

 

מהו ביטוח צד ג' – ומה ההבדל בינו לבין ביטוח חובה?

כדי להבין את חשיבותו של ביטוח צד ג', חשוב תחילה להבין מה ההבדל בינו לבין ביטוח החובה שכל בעל רכב מחויב עפ"י חוק לרכוש. ביטוח החובה מכסה אך ורק פגיעות גוף שנגרמו בעת תאונה. הייתם מעורבים בתאונה במהלכה פגעתם ברכוש או ברכב של אדם אחר? ללא כיסוי ביטוחי מתאים, תיאלצו לשלם את הוצאות תיקון הנזק שנגרם לרכוש של האדם האחר. ביטוח צד ג' נועד לספק לכם הגנה במקרים מסוג זה בעת השימוש ברכב, ולכסות פגיעות רכוש שנגרמו שלא במתכוון לצד שלישי – בין אם מדובר ברכב ובין אם מדובר ברכוש של אדם אחר (למשל פגיעה בגדר, בחזית בניין, בתמרור, בפנס רחוב ועוד).

 

איך בוחרים ביטוח צד ג'?

על מנת לוודא שברגע האמת תהיה לכם ההגנה הנרחבת והאפקטיבית ביותר, לפני רכישת ביטוח צד ג' חשוב לענות על 3 שאלות מפתח:

מהו גבול האחריות של הביטוח? הכוונה היא לסכום המקסימלי שחברת הביטוח תשלם בעת גרימת נזק לצד שלישי. מכיוון שכמו שהבנו הנזק לרכוש צד שלישי עלול להיות גבוה, למשל במקרים פגיעה משמעותית או תאונת שרשרת, כדאי לרכוש ביטוח צד ג' מוגדל. מסיבה זו ביטוח צד ג' של הפניקס כולל גבול אחריות מוגדל, בגובה של עד 2,000,000 שקל.

האם הביטוח מכסה הוצאות משפטיות? לנזק שנגרם לרכוש עלולות להתלוות הוצאות משפטיות לא מבוטלות. לכן כדאי לוודא שביטוח צד ג' כולל גם כיסוי הוצאות משפטיות – ולדעת מראש מהו גובה הכיסוי.

האם תרצו לרכוש כיסויים נלווים? מעורבות בתאונה עלולה לגרום נזקים נוספים שתרצו שהביטוח שלכם יכסה. מסיבה זו ביטוח צד ג' של הפניקס כולל אפשרות לרכוש כתבי שירות כגון: שירותי דרך וגרירה, כיסוי לשבר שמשות והרחבות כמו כיסוי לשבר פנסים ומראות צד. 

 

האם ביטוח צד ג' מכסה נזקים שנגרמו לרכב שלי?

ביטוח צד ג' מכסה אך ורק נזקים שנגרמו לרכוש צד שלישי. רוצים להגן על הכיס גם מפני נזקים שנגרמו לרכב שלכם – בעת תאונה ובתרחישים נוספים? בדיוק לשם כך נועד ביטוח מקיף, שמכסה מגוון רחב של סיכונים לרכבכם: מנזקים שנגרמו בעקבות תאונה, התלקחות, שיטפון או מעשה זדון – ועד כיסוי במקרה של גניבה. הביטוח המקיף כולל בתוכו ביטוח צד ג', ולמעשה הוא מספק הגנה גם מפני פגיעה ברכושו של אדם אחר וגם מפני פגיעה שנגרמת לרכב שלכם.

 

מתי כדאי לרכוש ביטוח מקיף – ומתי אפשר לוותר עליו?

מטבע הדברים ביטוח מקיף מספק את ההגנה הנרחבת ביותר לרכוש, שלכם ושל צד שלישי – ולכן הוא הביטוח המומלץ ביותר. מכיוון שעלותו היא גם הגבוהה ביותר, כדאי לפני הרכישה לבצע שיקולי עלות מול תועלת: אם למשל יש לכם רכב ישן ששוויו הכספי נמוך, יתכן שתרצו לוותר על הביטוח המקיף מתוך ידיעה שגם אם תתרחש פגיעה, הנזק הכספי יהיה מוגבל בהיקפו. יחד עם זאת, גם בתרחיש הזה עדיין חשוב להצטייד בביטוח צד ג': לא משנה מהו שוויו של הרכב שלכם, השימוש בו עלול להסב נזקים משמעותיים לרכוש צד שלישי ולחשוף אתכם לתשלום סכומים גבוהים – שביטוח צד ג' יכול לכסות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.