לחיצת יד הסכם
צילום: FREEPIK

סמל יזמות נדל"ן: מה ההבדל בין יזם נדל"ן למשקיע בנדל"ן?

יזם נדל"ן ומשקיע נדל"ן הינם מושגים דיי דומים, ולא ברור אם יש הבדל ביניהם. האם הם מסמלים את אותו דבר? ובכן, תיאורי המושג שלהם דיי דומים, ועם זאת ישנם הבדלים מהותיים.

תוכן בחסות |

מה זה אומר להיות יזם נדל"ן?

ובכן, יזם נדל"ן הוא זה שרוכש קרקע, מתוך מטרה לפתח את הפוטנציאל שלה. משקיע נדל"ן יכול להיות זה שישקיע בנכס באופן אקטיבי או פאסיבי, תלוי הגישה שלו לדבר. ועל כן המשקיע יכול להתייחס לאסטרטגיית הנדל"ן כדי לבדוק באם הוא רוצה להשתתף ואם זה מתאים לו, בעוד יזם הנדל"ן הוא זה שיחליט על אסטרטגיית הנדל"ן. כלומר, היזם יכול להחליט שמדובר בנכס שרוכשים כדי למלא את הפוטנציאל שלו ולמכור ברווח, והמשקיע הוא זה שיכול לבחור אם הוא רוצה להצטרף לרכבת ולתת את הכספים כדי לתמוך בהגשמת הפרויקט.

בחברת סמל יזמות נדל''ן, כחלק מהאני מאמין שלנו, שמים תמיד את הלקוח במרכז.

ההבנה שלקוח משקיע כסף בכדי לייצר לעצמו עתיד טוב יותר, דחפה אותנו עוד במסע לעבר שירות הלקוחות האולטימטיבי.

 

מה ההבדל בין יזמי נדל"ן ומשקיעי נדל"ן?

באופן עקרוני ועל פניו לא סביר שיש כל כך הרבה הבדל לאור כך ששניהם יכולים להתייחס לרכישת נכסים כמעין אפיק פיננסי לייצור הכנסה, תשואה ואף הטבות מס. ועם זאת, יזם נדל"ן הוא זה שיוזם, שמחפש את ההזדמנויות ומבקש ליצור אותן ומניע את עצמו כדי להגשים אותן.  אפשר להתייחס לזה כפעולה בשטח, כמו גם בגישה להזדמנויות. כלומר, יזם נדל"ן מבקש ליצור משהו באופן אקטיבי, שישרת את הכלל והוא מוכן להשתתף במשחק עבור זה. בעוד משקיע נדל"ן יכול להיות מעורב בשלבי ההשקעה. הוא יכול "לחפש הזדמנויות", ואין כל כך שונה בינו לבין היזם, אלא שרמת התחושה של הדברים המשקיע הוא זה שנכנס למשחק דרך המשאבים שהוא מלווה ומעניק בעוד היזם נכנס למשחק דרך ההזדמנויות שהוא מחפש להגשים. שניהם חלקים דומים מאותו פאזל.או זו לפחות דעתנו.

סמל יזמות נדל"ן עובדת בשיתוף פעולה מול אנשי המקצוע המנוסים ביותר

משרד עורכי דין ברנע - פועל משנת 1986, מדובר במשרד יוקרתי שצבר ניסיון רב בתחום דיני המקרקעין והנדל"ן, על לקוחות המשרד נמנים לקוחות פרטיים כמו יזמים, קבלנים ורשויות

המוניטין המקצועי של המשרד בא לידי ביטוי בדירוגו בקבוצות האיכות הגבוהות על ידי מדריכי דירוג מקומיים ובינלאומיים המדרגים את ישראל

בנוסף סמל יזמות נדל"ן עובדת עם משרד רואי החשבון ליאון, אורליצקי ושות` פועל משנת 1991 והינו מהמשרדים המובילים בישראל למתן שירותי חשבונאות וביקורת, מיסים וייעוץ

באמצעות 17 שותפים ו- 313 עובדים, המשרד מספק שירותים רבים ומגוונים

 

מה מאפיין יזמי נדל"ן?

ובכן, אם מסתכלים על יזמות נדל"ן כתהליך שבונה את עצמו ומשנה את האדם שהולך את הדרך, ומאפשר לאדם להטמיע ולחיות יותר ויותר איכויות יזמיות, הרי שבסופו של דבר וכתוצר מוגמר נוכל לקבל מספר מאפיינים הרלוונטיים לכל מי שהלך את הדרך בתחום יזמות הנדל"ן. אפשר להסתכל על זה כאלכימיה של יזמות נדל"ן, כלומר, מה מאפיין אנשים "שהגיעו"? שעשו את הדרך? סביר שיש להם הלך רוח יזמי, סביר שיש להם הכשרה וחניכה נדל"נית, סביר שהם מבוססים מבחינת שותפויות וצוותים, וסביר שהם שואפים לקיים אורח חיים בריא.

 

כל הפרויקטים המיוחדים של חברת סמל יזמות נדל"ן שווקו כולם בהצלחה!

החברה מעניקה ללקוחותיה ליווי מלא ע”י טובי המומחים בתחום השבחת נכסים, התכנון והמשפט ושמה דגש על אמינות ושירות ללקוח.

 

 

מה זה מיינדסט יזמי?

ובכן, יש הרבה אנשים שינסו להגדיר זאת. יש כאלה שיגידו שמדובר ביכולת להמשיך לדחוף מבלי לעצור אל מול אתגרים, וכיוצא בזה. ועם זאת, המיינד משחק רק תפקיד מועט. שכן "הדחיפה" צריכה לבוא מהלב. הלב עצמו הוא משאבת דם, הוא "דוחף" (כמו גם מושך) דם לכל חלקי הגוף. כך גם היזם אמור או יכול לדחוף את "הדם" (הנוזל עם חומרי ההזנה) לכל חלקי הגוף (לכל חלקי הקולקטיב, הקהילה, וכיוצא בזה). הדחיפה לא מתבססת על רצון אגואי בהצלחה, יוקרה, משאבים וכיוצא בזה, אלא על רצון להשתתף במשחק הגדול של הנתינה. וזו דרך לחשוב עליה, שאפשר לפתח עם הזמן, בייחוד כאשר ישנה נכונות להשתתף במה שיעשה טוב עבור הכלל.

 

מה זו הכשרה וחניכה נדל"נית?

בספרים על חניכה זכרית אפשר למצוא אזכורים לתהליכים שקורים בשבטים, לפיהם בשלב מסוים לוקחים את הילד לתוך החברה של הזכרים הבוגרים ומאפשרים לו לעבור חניכה איתם. להתקבל לזכרה הזכרית. לספוג את האנרגיה, הלכי הרוח, החשיבה, האנרגיה, וכיוצא בזה. כך גם הדבר יכול לעבוד כאשר רוצים ללמוד איכויות ויכולות חדשות בתחומים מקצועיים שונים. אפשר למצוא מישהו שהלך את הדרך, המבוסס בדרכיו, ולאפשר לספוג ממנו את כל מה שהוא יכול להעניק ושזה מיטיב לקבל. הדבר יכול לעזור למי שרוצה להשתנות "ליזם נדל"ן", שרוצה לעבור תהליך של אלכימיה מבחינה פנימית, מקיף לכת ומעמיק מעבר להוראה דרך המיינד בנוגע להשכלת נדל"ן.

 

מה הערך של ביסוס שותפויות וצוותים?

לכל אדם יש את הדברים שהוא מתמחה בהם והדברים שהוא יכול להסכים לקבל בהם עזרה. באם יש רובד מסוים בתחום הנדל"ן שיש אנשים שיכולים לעשות יותר טוב, אפשר ששותפות איתם, בין אם בצוות או בפלטפורמה אחרת יכולה להעצים את כל כוח המשימה. וההעצמה שכזו יכולה לעזור בהגשמת מטרות בתחום הנדל"ן מה שיכול לעזור להגשים הזדמנויות נדלנ"יות שונות. הדבר יכול להביא לבריכה אחת את כל הילדים מכל שאר הבריכות, עם כל הכישורים שלהם, הקשרים שלהם, הידע וההבנות (וכל ההכשרות והחניכות שכל אחד מהם חווה), כך שכולם יכולים להשתכשך במים מעצימים ופוריים של הבנות, ידע, הזדמנויות ויכולות הגשמה.

 

ובנימה זאת, הרי שהדבר בהחלט אפשרי להתייעץ עם סמל יזמות נדל"ן כדי לראות מה הם יכולים להביא לבריכה האלגורית. בין אם זה קשרים, מומחים, ידע, הבנות, כישורים וכיוצא בזה. וזאת כדי לתמוך בקריירה או בהגשמה של עסקאות נדל"ן פוריות.

חברת סמל יזמות נדל"ן הינה חברת נדל”ן מובילה בתחומה ומאפשרת ללקוחותיה ליהנות מערך עליית נכסים והשבחתם.הקו המנחה של החברה הינו איתור מקצועי ובלתי מתפשר של פרויקטים בנדל"ן המניבים תשואה שנתית גבוהה בשילוב השבחה משמעותית.החברה מעניקה ללקוחותיה ליווי מלא ע”י טובי המומחים בתחום השבחת נכסים, התכנון והמשפט ושמה דגש על אמינות ושירות ללקוח, ומיום הקמתה עובדת בשיתוף פעולה עם אנשי המקצוע הטובים ביותר ביניהם משרדי עו”ד ורואי החשבון מהמובילים בתחומם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.