צלם
צילום: freepik

סיי צ'יז: טיפים חמים לצילום מקצועי

מתבאסים מהתמונות שאתם מצלמים? רוצים להפוך למקצוענים? הגעתם למקום הנכון, כאן תקבלו את כל הטיפים החמים שיגרמו לכם להיות צלמים מקצועיים. מוכנים? יוצאים לדרך.

צאו מהקופסא בבחירת זווית הצילום

אם יש לכם אובייקט מסוים אתם רוצים לצלם, זה הזמן לצאת קצת מהקופסא ולמצוא את הזווית שתגרום למתבוננים בתמונה לקצת עניין. לדוגמא, אם אתם רוצים לצלם אדם שנמצא בישיבה על הדשא, אל תצלמו אותו מלמעלה. אל תתביישו להתכופף ולצלם אותו מנקודת מבט של גובה העיניים שלו, פתאום תראו איך הרקע נפתח והתמונה מקבלת נפח שלא חשבתם שתקבל.

הדגישו את צללים והשתקפויות

במיוחד אם אתם אוהבים לצלם תמונות נוף, אנחנו ממליצים לכם למצוא את המקומות בהם האובייקט שלכם יכול להשתקף ממש כמו במראה. לדוגמא, דמיינו שאתם תמונה של בתים שנמצאים בקרבת אגם מים, זה בדיוק הזמן לנצל את השילוב הזה על מנת לצלם תמונה שהיא לא פחות מבונבוניירה. מצאו את המקום המדויק שבו הבתים משתקפים במלואם במים של האגם וכך תקבלו תמונה שהיא ממש כמו גלויה.

הקפידו להשיג תמונת עומק

אם אתם רוצים שהתמונה שלכם תהיה עמוקה, כלומר שהמתבונן בה יקבל תחושה שהוא נמצא ממש בתוכה, הציבו את האובייקט שלכם בחזית. למשל, אם אתם רוצים לצלם פרח בטבע, התקרבו אליו כמה שיותר ותנו לרקע גם את המקום שלו. כך, המתבונן בתמונה אמנם ייתן את הדגש על הפרח עצמו, אך במקביל הוא לא יוכל לפספס גם את הרקע של התמונה שניצב מאחור וגורם להכל להראות יותר ריאליסטי.

צלמו תמונות פורטרט (שטח שלילי)

כשאנחנו אומרים שטח שלילי אנחנו מתכוונים לרקע מתאים שיציב את האובייקט שלכם במרכז. לדוגמא, אם אתם רוצים לצלם ציפור בצבע אדום או צהוב למשל, זה יהיה מצוין אם תתפסו אותה על רקע רחוק של עצים ירוקים, זה יבליט אותה מאד. בנוסף, שחקו קצת עם הפוקוס עד שהרקע יהיה מטושטש, כך שהציפור תעבור ממש לקדמת הבמה ותיקח את כל תשומת הלב אליה.

הקפידו על כיוון נכון של האובייקטים

העיניים שלכם רגילות לסרוק את התמונה משמאל לימין, ממש כמו שקוראים מספרים. במצב כזה, אנחנו ממליצים לכם למקם את האובייקט שאותו אתם רוצים להבליט בצד הימני של התמונה. לדוגמא, נניח שאתם רוצים לצלם בקבוק המונח על בר וברקע יש מדפים שלמים עם המון בקבוקים. מקמו את הבקבוק בצד הימני של התמונה, כך שכשהעין של הצופה תסרוק את התמונה היא תסיים את הסריקה בבקבוק ותתמקד בו.

צילום אובייקט בתנועה

אם אתם רוצים לצלם אובייקט שנמצא בתנועה, אתם חייבים לתת את הדגש על מיקום המצלמה כי אחרת זה פשוט לא יצליח לכם והתמונה תמרח. לדוגמא, נניח ואתם רוצים לצלם רוכב אופניים שמגיע היישר ממורד שביל האופניים שנמצא מימינכם. על מנת שהתמונה לא תמרח, הקפידו למקם את עדשת המצלמה דווקא בשטח הריק שנמצא מצד שמאל, כך תצליחו לתת תחושה שמדובר באמת בתמונה דינאמית ויותר מזה, סביר להניח שרוכב האופניים שלכם לא ימרח על התמונה.

צרו מסגרות טבעיות לתמונות שלכם

אנחנו יודעים שהיום, בעידן של הפילטרים, אתם יכולים ליצור לתמונה שלכם אפקט של מסגרת בקלות ובמהירות. אבל, האמת היא שאין כמו תמונות עם מסגר טבעית. מה זה אומר בפועל? אתם יכולים להשתמש בכל מיני אלמנטים שונים על מנת ליצור מסגרת טבעית סביב האובייקט שלכם. לדוגמא, נניח שאתם רוצים לצלם תמונה של שקיעה, נסו למצוא אובייקט מסוים שיהווה עבורכם את המסגרת לשמש, כל אלמנט כמו דלת או חלון יעשה את העבודה.

אל תפחדו להוציא אובייקטים מהתמונה

בסופו של דבר, אם הבסיס שלכם טוב התמונה תהיה טובה. מה זה אומר בפועל? שאתם צריכים להחליט אילו אובייקטים נכנסים לתמונה ולא פחות חשוב, אילו אובייקטים יוצאים ממנה. נכון, זה דורש יותר מאמץ, אבל בסופו של דבר זה ישתלם לכם כי התמונה שתצא תהיה מושלמת. אם למשל אתם מצלמים את הבן שלכם על רקע של דשא ירוק ומזהים אובייקט מסוים שגורם לרעשי רקע, אל תהססו לעצור הכל, להוציא אותו מהפריים ולהמשיך.

החיפזון מהשטן

בסופו של דבר תמונה טובה זה עניין של טיימינג וסבלנות. אם תמהרו לקחת את השוט לפני שתנאי השטח מאפשרים לכם את זה, לא עשיתם בזה שום דבר. תנו לעצמכם להתייצב, אפשרו למצלמה להתייצב, בחנו את האובייקט שאתם רוצים לתעד וודאו שכל הכוכבים מסתדרים יחד לתמונה מנצחת.

רוב התמונות המנצחות, אלה שנשארות איתנו לאורך זמן, הן דווקא התמונות הלא מתוכננות, אלה שבאמצעותם הצלחנו לתעד רגע שלא חשבנו שיקרה. בסופו של דבר, כשתגיעו הביתה ותביטו בה, תבינו אם יש לכם תמונה מנצחת, או סתם עוד תמונה לאוסף שלכם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלעד הדר
צילום: קרדיט התמונות: אלעד הדר

תביעה קבוצתית נגד אלעד הדר נמחקה בבית המשפט

בדיון שנערך בבית משפט השלום בת"א בתחילת החודש, נדחתה התביעה הקבוצתית שהוגשה על ידי עורכי הדין אהב כהן ואור גביש נגד אלעד הדר וחברת "סקסס" ונפסקו לנתבעים פיצויים בסכום נכבד.

נושאים בכתבה תביעה ייצוגית

קרדיט התמונות: אלעד הדר טענות התובעים

לקראת סוף שנת 2021, 11 לקוחות לשעבר של חברת ייעוץ העסקי "סקסס" הגישו תביעה משותפת נגד החברה ונגד אלעד הדר בטענה שונות שהחברה מתנערת ממילוי תפקידה המלא כחברת ייעוץ עסקי ועושה זו בדרכים לא דרכים. התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין אהב כהן ואור גביש אשר איגדו מספר אנשים לצורך קבלת פיצויים בסך 500 אלף שקל. כתב התביעה היה ארוך ונעשה כל ניסיון להראות שחברת "סקסס" פעלה לא כראוי תוך כדי במהלך התביעה הושמעו מקבץ טענות מופרכות, שקריות ולא קשורות נגד אלעד הדר וחברת "סקסס"  שנועדו להסתיר את מטרת התביעה האמיתית, התברר מהר מאד שמתוך ה-11 תובעים כביכול רובם נתבעים שהיו חייבים כסף לאלעד הדר וחברת "סקסס ייעוץ עסקי" בגין שירות שקיבלו ולא שילמו עליו לא זאת ועוד שהיה כבר דיון שדן בניסיון ההתחמקות שלהם לשלם ובית המשפט פסק שהצד עם חברת סקסס ופסק שעליהם לשלם ואילו חלק אחר של הנתבעים הם קובץ בעלי עסקים שחל בעסק שלהם שיפור משמעותי בהכנסות וברווחים ובמקום לשמוח ולשלם את העמלה על הצמיחה ניסו לחמוק ולא לשלם את העמלה, בחלקם מדובר אף בצמיחה של מיליונים, אך במקום לשבח את החברה ולשלם את העמלה הם בחרו לנסות להתחמק מהתשלום וכאשר נתבעו חשבו שאם יזמו תביעה כקבוצתית כנגד סקסס ואלעד הד יוכלו לחמוק מלשלם את העמלה שהוסכם עליה. גלגלי הצדק טוחנים אמנם לאט אבל כבר בדיון הראשון בבית המשפט נזף בעורך הדין אהב כהן שאמור לדעת מתוקף עיסוקו שהחוק מגדיר "מעשה בית דין" כנושא שבין המשפט כבר דן בוא ופסק בו, בנושא שכזה לא ניתן להגיש תביעה נוספת ולא ניתן לדון בו שנית ולכן כבר בדיון המקדמי נמחקו 5 מתוך 11. ככל הנראה אותם נתבעים צורפו כדי לתת נפח כוזב לכמות הלקוחות בתביעה. חרף עובדה זו הם הוטעו ושוכנעו ע"י עורכי דינם לשלם אלפי שקלים כל אחד כדי להגיש תביעה נוספת. מכאן התיק המשיך עם 6 תובעים והשופט נתן להם זמן ראוי לארגן ולהגיש מחדש את טענותיהם לאחר שכמעט חצי מהם התגלו כבר בדיון הראשון כחסרות שחר.  

התיק נמחק ונפסקו לטובת אלעד הדר וסקסס פיצויים בסכום נכבד

לאחר כשנה ואינספור חלופות של מאות עמודים בין הצדדים שבהן נחשפו אט אט העובדות האמיתיות, החליט השופט שלא רק לדחות את תביעה ולמחוק לחלוטין את התיק נגד אלעד הדר וחברת "סקסס", אלא גם לפסוק תשלום פיצויים בסכום נכבד לנתבעים.