שבאבניקים של HOT
צילום: יח"צ
TV

הקמפיין שאמור להפחיד אתכם כדי שתפסיקו לצפות בתוכן פיראטי

אחרי שרדפה במשך שנים את האתרים שמשדרים תוכן פיראטי, יוצאת כעת זיר"ה בקמפיין שמטרתו להפחיד את הצופים מהסכנות בתוכן כזה, כגון וירוסים וגניבת פרטי אשראי וזהות
אלכסנדר כץ |

חברת זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) תעלה היום (יום ג') קמפיין חדש בטלוויזיה, בקולנוע וברדיו נגד הצפייה בתוכן פיראטי. הקמפיין שהופק באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, יציג את הסכנות לצופים הטמונות באתרים ובצפייה הפיראטית. הקמפיין ילווה בקולו של השחקן אורי גבריאל.

למעשה זיר"ה היא חברה שהוקמה לפני כעשור על ידי גופי מדיה שונים, במטרה להילחם בתופעת הפרת זכויות היוצרים. בין בעלי החברה, נמצאים קשת, רשת, HOT, yes וחברת הפצת הסרטים יונייטד קינג. גופי שידור רבים רוכשים ממנה שירותי אכיפה נגד גניבת תוכן ושידור פיראטי. 

עלות הקמפיין אינו גבוה, משום שהפקתו לא יקר, ואת המדיה – החלק הארי בקמפיינים מסחריים, יעניקו החברות המחזיקות בזיר"ה, בחינם.

לפי סקר שנערך על ידי זיר"ה, פחות ממחצית מהצופים מבינים את ההשלכות שיש לצפייה הפיראטית הן עבור היוצרים הישראלים והבינלאומיים, והן עבור ביטחונם האישי. במקביל, מחקרים שנערכו בשנים האחרונות על ידי גופים מובילים, ביניהם האיחוד האירופי, לשכת המסחר האמריקאית, ארגוני זכויות יוצרים בריטיים ואמריקאים, ואוניברסיטאות שונות, בחנו את השלכות הצפייה הפיראטית ומצאו כי לצד הפגיעה המוכרת יותר של הצפייה הפיראטית בזכויות יוצרים, ישנה פגיעה ידועה הרבה פחות של פגיעה בצופים עצמם.

במשך שנים נאבקה זיר"ה באתרים לשידור תוכן פיראטי, ונחלה הצלחה לא קטנה בזירה זאת. נראה שכעת היא פונה לאפיק נוסף - הפחדת הצופים. בזיר"ה בחרו למקד את הקמפיין הנוכחי בפגיעה שחווה הצופה בבית משידורים פיראטיים. לפי המחקרים, האתרים הפיראטיים מכילים קישורים שמקורם לא ידוע והם "נגועים" בתוכנות זדוניות שגורמות לווירוסים, גניבת פרטי אשראי, גניבת כסף, גניבת פרטי זהות וחשיפת כל המידע שהוקלד על המחשב, וחשיפה לתכנים לא הולמים שעשויים לפגוע בילדים. בזיר"ה אומרים שהדבר נכון שבעתיים בישראל, מדינה המהווה גם כך יעד אטרקטיבי עבור האקרים.

"במהלך השנה האחרונה אנו פועלים רבות כדי להעלות את המודעות לסכנות הטמונות בצפייה פיראטית", אומרת מיכל פליישר, יו"ר זיר"ה. "ההשלכות של צפייה פיראטית מגיעות גם אל הצופה בבית ומסכנות את פרטיותו. זאת לצד הפגיעה בתעשיית התוכן - בזכויות הקנייניות של גופי השידור, בהיקף היצירה הישראלית ובצופים עצמם, ובפרט במקור פרנסתם של המפיקים, היוצרים, השחקנים ועל העוסקים במלאכה. נמשיך לפעול בכל האמצעים כדי להגביר את המודעות ולמנוע את פעילותם של אתרים פיראטיים אשר פוגעים בזכויות היוצרים ובצופים עצמם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.