מנתוני ועדת המדרוג: הערוצים המסחריים במשבר מתמשך
מנתונים שפרסמה ועדת המדרוג עולה כי הערוצים המסחריים במשבר רייטינג מתמשך. אמנם המיזוג בין רשת 13 לערוץ עשר הניב זינוק במחירי הפרסום, אבל נראה כי הצופים בבית נוטשים את הערוצים המסחריים לטובת שירותי הסטרימינג.
המספרים מצביעים על כך שרשת 13 רשמה בתקופה שבין פיצול ערוץ 2 לבין המיזוג שלה עם ערוץ 10 רייטינג ממוצע של 9.8 נקודות בשעות הפריים־טיים (23:00–20:00), בעוד ערוץ 10 רשם באותה תקופה רייטינג ממוצע של 5.8 נקודות. אלא שלאחר המיזוג רשם הערוץ המאוחד רייטינג ממוצע בשעות הפריים־טיים של 9.3 נקודות בלבד.
לאן הלך הרייטינג? רק בחלקו לערוץ המתחרה קשת, והיתר ככל הנראה זלג לשירותי סטרימינג כמו נטפליקס. הרייטינג של קשת 12 בשעות הפריים־טיים עלה מממוצע של 13 נקודות בתקופה שבין הפיצול למיזוג לממוצע של 16.6 נקודות ב־2019. בכאן 11 לא הרוויחו מהשינוי, והרייטינג ירד מממוצע של 3.9 נקודות לממוצע של 3.6.
על פי דו"ח של חברת יפעת בקרת פרסום, המיזוג הוביל לעלייה נאה במחירי הפרסום, בעקבות גידול של כ־6% בהוצאת הפרסום לטלוויזיה. לשם השוואה, ב־2018 צמחו הוצאות הפרסום לטלוויזיה ב־1% בלבד. הוצאות על פרסום בטלוויזיה שברו ב־2019 את שיא כל הזמנים, והסתכמו ב־1.58 מיליארד שקל.
בשנת המיזוג זמן האוויר שניתן לתשדירים וחסויות ברצועת הפריים־טיים בקשת ורשת עמד על 367 שעות. 201 שעות מתוכן, שמהוות 55%, שודרו בקשת. עם המיזוג העלו רשת וקשת את מחירי הפרסום ב־10%–15%, כאשר בימים אלה הן במשא ומתן להעלאת המחירים ב־5% נוספים. מחירי הפרסום בקשת יקרים בכ־5%–10% יותר מברשת.
- 1.יוסף 03/03/2020 12:49הגב לתגובה זויכול לקרות רק בישראל ... ערוץ קטן וכושל כמו 10 בולע ערוץ גדול יותר ומשתלט על לוח השידורים עם מבריחי קהל מקצועיים כמו ליאור שליין, אורלי וגיא ומהדורת חדשות מהשמאל הקיצוני ללא כל איזון יצוגי . תבינו, הפרומואים של שליין קופץ עם החיוך המטומטם שלו כל 5 דקות הבריחו צופים גם בשעות שהוא לא משודר תכלס, ביבי צדק . המיזוג לא היה טוב לאף אחד
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
