מנתוני ועדת המדרוג: הערוצים המסחריים במשבר מתמשך
מנתונים שפרסמה ועדת המדרוג עולה כי הערוצים המסחריים במשבר רייטינג מתמשך. אמנם המיזוג בין רשת 13 לערוץ עשר הניב זינוק במחירי הפרסום, אבל נראה כי הצופים בבית נוטשים את הערוצים המסחריים לטובת שירותי הסטרימינג.
המספרים מצביעים על כך שרשת 13 רשמה בתקופה שבין פיצול ערוץ 2 לבין המיזוג שלה עם ערוץ 10 רייטינג ממוצע של 9.8 נקודות בשעות הפריים־טיים (23:00–20:00), בעוד ערוץ 10 רשם באותה תקופה רייטינג ממוצע של 5.8 נקודות. אלא שלאחר המיזוג רשם הערוץ המאוחד רייטינג ממוצע בשעות הפריים־טיים של 9.3 נקודות בלבד.
לאן הלך הרייטינג? רק בחלקו לערוץ המתחרה קשת, והיתר ככל הנראה זלג לשירותי סטרימינג כמו נטפליקס. הרייטינג של קשת 12 בשעות הפריים־טיים עלה מממוצע של 13 נקודות בתקופה שבין הפיצול למיזוג לממוצע של 16.6 נקודות ב־2019. בכאן 11 לא הרוויחו מהשינוי, והרייטינג ירד מממוצע של 3.9 נקודות לממוצע של 3.6.
על פי דו"ח של חברת יפעת בקרת פרסום, המיזוג הוביל לעלייה נאה במחירי הפרסום, בעקבות גידול של כ־6% בהוצאת הפרסום לטלוויזיה. לשם השוואה, ב־2018 צמחו הוצאות הפרסום לטלוויזיה ב־1% בלבד. הוצאות על פרסום בטלוויזיה שברו ב־2019 את שיא כל הזמנים, והסתכמו ב־1.58 מיליארד שקל.
בשנת המיזוג זמן האוויר שניתן לתשדירים וחסויות ברצועת הפריים־טיים בקשת ורשת עמד על 367 שעות. 201 שעות מתוכן, שמהוות 55%, שודרו בקשת. עם המיזוג העלו רשת וקשת את מחירי הפרסום ב־10%–15%, כאשר בימים אלה הן במשא ומתן להעלאת המחירים ב־5% נוספים. מחירי הפרסום בקשת יקרים בכ־5%–10% יותר מברשת.
- 1.יוסף 03/03/2020 12:49הגב לתגובה זויכול לקרות רק בישראל ... ערוץ קטן וכושל כמו 10 בולע ערוץ גדול יותר ומשתלט על לוח השידורים עם מבריחי קהל מקצועיים כמו ליאור שליין, אורלי וגיא ומהדורת חדשות מהשמאל הקיצוני ללא כל איזון יצוגי . תבינו, הפרומואים של שליין קופץ עם החיוך המטומטם שלו כל 5 דקות הבריחו צופים גם בשעות שהוא לא משודר תכלס, ביבי צדק . המיזוג לא היה טוב לאף אחד
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
