מנתוני ועדת המדרוג: הערוצים המסחריים במשבר מתמשך
מנתונים שפרסמה ועדת המדרוג עולה כי הערוצים המסחריים במשבר רייטינג מתמשך. אמנם המיזוג בין רשת 13 לערוץ עשר הניב זינוק במחירי הפרסום, אבל נראה כי הצופים בבית נוטשים את הערוצים המסחריים לטובת שירותי הסטרימינג.
המספרים מצביעים על כך שרשת 13 רשמה בתקופה שבין פיצול ערוץ 2 לבין המיזוג שלה עם ערוץ 10 רייטינג ממוצע של 9.8 נקודות בשעות הפריים־טיים (23:00–20:00), בעוד ערוץ 10 רשם באותה תקופה רייטינג ממוצע של 5.8 נקודות. אלא שלאחר המיזוג רשם הערוץ המאוחד רייטינג ממוצע בשעות הפריים־טיים של 9.3 נקודות בלבד.
לאן הלך הרייטינג? רק בחלקו לערוץ המתחרה קשת, והיתר ככל הנראה זלג לשירותי סטרימינג כמו נטפליקס. הרייטינג של קשת 12 בשעות הפריים־טיים עלה מממוצע של 13 נקודות בתקופה שבין הפיצול למיזוג לממוצע של 16.6 נקודות ב־2019. בכאן 11 לא הרוויחו מהשינוי, והרייטינג ירד מממוצע של 3.9 נקודות לממוצע של 3.6.
על פי דו"ח של חברת יפעת בקרת פרסום, המיזוג הוביל לעלייה נאה במחירי הפרסום, בעקבות גידול של כ־6% בהוצאת הפרסום לטלוויזיה. לשם השוואה, ב־2018 צמחו הוצאות הפרסום לטלוויזיה ב־1% בלבד. הוצאות על פרסום בטלוויזיה שברו ב־2019 את שיא כל הזמנים, והסתכמו ב־1.58 מיליארד שקל.
בשנת המיזוג זמן האוויר שניתן לתשדירים וחסויות ברצועת הפריים־טיים בקשת ורשת עמד על 367 שעות. 201 שעות מתוכן, שמהוות 55%, שודרו בקשת. עם המיזוג העלו רשת וקשת את מחירי הפרסום ב־10%–15%, כאשר בימים אלה הן במשא ומתן להעלאת המחירים ב־5% נוספים. מחירי הפרסום בקשת יקרים בכ־5%–10% יותר מברשת.
- 1.יוסף 03/03/2020 12:49הגב לתגובה זויכול לקרות רק בישראל ... ערוץ קטן וכושל כמו 10 בולע ערוץ גדול יותר ומשתלט על לוח השידורים עם מבריחי קהל מקצועיים כמו ליאור שליין, אורלי וגיא ומהדורת חדשות מהשמאל הקיצוני ללא כל איזון יצוגי . תבינו, הפרומואים של שליין קופץ עם החיוך המטומטם שלו כל 5 דקות הבריחו צופים גם בשעות שהוא לא משודר תכלס, ביבי צדק . המיזוג לא היה טוב לאף אחד

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
