איתן ויצמן
צילום: פאביאן קולדורף

סמנכ"ל שיווק 'הפניקס' איתן ויצמן נבחר לאיש השיווק באוקטובר

איגוד השיווק בחר בוויצמן על רקע מהלך "ביטוח חכם, בלי לשלם סתם". מנימוקי הבחירה: "המהלך יצר שיחה שיווקית חדשה בעולם הביטוח, ניער את השוק ויצר מציאות חדשה"
כתבי אייס |

איתן ויצמן, סמנכ"ל השיווק של חברת הפניקס, נבחר על ידי איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של חודש אוקטובר 2019. האיגוד בחר בויצמן על רקע מהלך "הפניקס SMART - ביטוח חכם, בלי לשלם סתם". "איתן וייצמן הוביל בכל החברות בהן שימש כאיש השיווק הבכיר, מהלכי שינוי ומיתוג מחדש" כך על פי נימוקי חברת איגוד השיווק לבחירה. "מהלך הפניקס  Smart יצר שיחה שיווקית חדשה בעולם הביטוח, ניער את השוק ויצר מציאות חדשה. בתוך כך הוא הביא לתוצאות עסקיות ותפיסתיות משמעותית לחברה, ופעילות שהתרחבה למגוון רחב של מוצרים".   מהות המהלך של הפניקס הייתה הצעת ביטוח חכם, מבוסס דאטה, אקטואריה וטכנולוגיה, המאפשר מתן ערך ייחודי למבוטחים לצד מחיר אטרקטיבי, מבלי להיות מותג מחיר ולא על חשבון סוכני הביטוח שעדין מהווים ערוץ הפצה משמעותי. הפניקס היתה הראשונה מבין חברות הביטוח הגדולות שזיהתה את ההזדמנות ליצירת שיחה חדשה עם ציבור המבוטחים הישראלי ובעקבותיה כל שוק הביטוח התעורר בשנה החולפת. למהלך השיווקי הוגדרו יעדים עסקיים מאתגרים במיוחד, וביניהם: בניית מותג חדש ויצירת מודעות ל-"הפניקס Smart", כוונת רכישה למוצרים החדשים, אהדה למותג החדש ונוכחות משמעותית בחיפושים אחר מותגי ביטוח רכב בגוגל.   האסטרטגיה השיווקית שהוביל ויצמן הייתה "די לביטוח שהוא לא..העיפרון הכי מחודד" - דרך לעומתית ומדרבנת להשוואה, אך ללא "כניסה" ישירה במתחרה ספציפי. המהלך שהוביל ויצמן כלל גם שפה ויזואלית חכמה: בניית עולם ייחודי של גלריה לאמנות מודרנית, ובה יצירות אבסטרקטיות שמתכתבות עם ביטויי ה"לא הכי.." מהם שואב דרור קרן השראה וטיפול מיוחד במספר הטלפון של החברה (5432*), שקיבל מעמד מיוחד בקריאייטיב  ובהצגתו הוויזואלית.   זו הזכייה השנייה של איתן וייצמן בתואר איש השיווק של החודש. הוא בעל תואר MBA בכלכלה, סמנכ"ל השיווק של חברת הפניקס מזה 6 שנים. החל את דרכו בחברת סלקום, בה כיהן במגוון תפקידים ניהוליים שיווקיים. כיהן גם כסמנכ"ל השיווק של טמבור בה הוביל את מהלך המיתוג מחדש ועליו זכה לראשונה כאיש השיווק של החודש.    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.