איתן ויצמן
צילום: פאביאן קולדורף

סמנכ"ל שיווק 'הפניקס' איתן ויצמן נבחר לאיש השיווק באוקטובר

איגוד השיווק בחר בוויצמן על רקע מהלך "ביטוח חכם, בלי לשלם סתם". מנימוקי הבחירה: "המהלך יצר שיחה שיווקית חדשה בעולם הביטוח, ניער את השוק ויצר מציאות חדשה"
כתבי אייס |

איתן ויצמן, סמנכ"ל השיווק של חברת הפניקס, נבחר על ידי איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של חודש אוקטובר 2019. האיגוד בחר בויצמן על רקע מהלך "הפניקס SMART - ביטוח חכם, בלי לשלם סתם".

"איתן וייצמן הוביל בכל החברות בהן שימש כאיש השיווק הבכיר, מהלכי שינוי ומיתוג מחדש" כך על פי נימוקי חברת איגוד השיווק לבחירה. "מהלך הפניקס  Smart יצר שיחה שיווקית חדשה בעולם הביטוח, ניער את השוק ויצר מציאות חדשה. בתוך כך הוא הביא לתוצאות עסקיות ותפיסתיות משמעותית לחברה, ופעילות שהתרחבה למגוון רחב של מוצרים".

 

מהות המהלך של הפניקס הייתה הצעת ביטוח חכם, מבוסס דאטה, אקטואריה וטכנולוגיה, המאפשר מתן ערך ייחודי למבוטחים לצד מחיר אטרקטיבי, מבלי להיות מותג מחיר ולא על חשבון סוכני הביטוח שעדין מהווים ערוץ הפצה משמעותי. הפניקס היתה הראשונה מבין חברות הביטוח הגדולות שזיהתה את ההזדמנות ליצירת שיחה חדשה עם ציבור המבוטחים הישראלי ובעקבותיה כל שוק הביטוח התעורר בשנה החולפת.

למהלך השיווקי הוגדרו יעדים עסקיים מאתגרים במיוחד, וביניהם: בניית מותג חדש ויצירת מודעות ל-"הפניקס Smart", כוונת רכישה למוצרים החדשים, אהדה למותג החדש ונוכחות משמעותית בחיפושים אחר מותגי ביטוח רכב בגוגל.

 

האסטרטגיה השיווקית שהוביל ויצמן הייתה "די לביטוח שהוא לא..העיפרון הכי מחודד" - דרך לעומתית ומדרבנת להשוואה, אך ללא "כניסה" ישירה במתחרה ספציפי. המהלך שהוביל ויצמן כלל גם שפה ויזואלית חכמה: בניית עולם ייחודי של גלריה לאמנות מודרנית, ובה יצירות אבסטרקטיות שמתכתבות עם ביטויי ה"לא הכי.." מהם שואב דרור קרן השראה וטיפול מיוחד במספר הטלפון של החברה (5432*), שקיבל מעמד מיוחד בקריאייטיב  ובהצגתו הוויזואלית.

 

זו הזכייה השנייה של איתן וייצמן בתואר איש השיווק של החודש. הוא בעל תואר MBA בכלכלה, סמנכ"ל השיווק של חברת הפניקס מזה 6 שנים. החל את דרכו בחברת סלקום, בה כיהן במגוון תפקידים ניהוליים שיווקיים. כיהן גם כסמנכ"ל השיווק של טמבור בה הוביל את מהלך המיתוג מחדש ועליו זכה לראשונה כאיש השיווק של החודש.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.