מרים נאור בג"צ בית המשפט העליון
צילום: נועם מושקוביץ

הפייק-טוויטר של מרים נאור - קמפיין נגד האקטיביזם של בג"צ

לפני שנה וחצי השיקה תנועת 'דרך חיים' באמצעות משרד היח"צ תקשורת נכונה קמפיין נגד התנהלות בג"צ. עם פרישת נשיאת העליון, אף הוצב פסל זהב בדמותה בסמוך לעליון
אלכסנדר כץ | (6)
תנועת דרך חיים חשפה הבוקר (יום ד'') כי חשבון הטוויטר המזויף FAKE NAOR של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, הוא חלק מקמפיין נגד האקטיזם של בג"צ. לפני כשנה וחצי יצאה התנועה בקמפיין כנגד נגד התנהלות בית המשפט בכל הנוגע לביטול חוקים, והוקם חשבון טוויטר שאחריו עוקבים כעת כ-2,820 איש.  "עזבו את כחלון הפנו את החיצים אלי", "משמרות בתי המשפט מעלים כוננות", "צווי בניים למזג האוויר" והמשפט "בני עמי בחרו לעתור" (פרפרזה לדברי הנשיא ראובן ריבלין "בני עמי בחרו בטרור"), סקרים שונים - בניהם האם לזמן את הנשיא דונלד טראמפ לדיון בעניינו בבית המשפט - הם חלק מציוצי סאטירה רבים נוספים אשר החשבון מצייץ, ציוצי החשבון זכו למאות לייקים ושיתופים ולתהודה ברשת. היום נחשף גם כי מי שניהל את החשבון הוא משרד יחסי הציבור תקשורת נכונה של ערן שורץ אותו שכרה התנועה ללוות את הקמפיין. קמפיין התנועה ששיאו היה מחאת פסל הזהב בדמותה של נשיאת העליון נאור שהוצב בסיום כהונתה בסמוך לבית המשפט העליון, קיבל חשיפה תקשורתית רחבה.   במקביל לקמפיין, קידמה דרך חיים את חוק המשילות שהונח על שולחנה של הכנסת בחתימתם של 16 ח"כים מסיעות הקואליציה. החוק המבוסס על "המודל הבריטי" נוסח בידי יו"ר התא המשפטי של התנועה עו"ד אורי צפורי. החוק עלה השבוע לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, וזוכה לתמיכה של מספר שרים. לאחרונה התבטא השר יריב לוין כי החוק מביא את הפתרון הנכון לבעיית בג"צ. אורי קרשנבום מהנהלת תנועת דרך חיים מסר כי "פסילת חוקים, כבוד למשפחות מחבלים ומשפטיזציה בכל מה שזז - המציאות עולה על כל סאטירה, שמחנו לראות את האהדה הרבה בכל שדרות הציבור, בינהם הרבה עיתונאים ופוליטיקאים. זאת חלק מתרומתנו הצנועה במאבק כנגד האקטיביזים השיפוטי. לחיים לחיים".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מיכל אדר 09/05/2018 18:21
    הגב לתגובה זו
    עבר זמן ההודעות לעיתונות והיום ההשפעה על דעת הקהל היא בניצול נכון של משאבי הרשת
  • 5.
    רוני 09/05/2018 17:24
    הגב לתגובה זו
    חוצפנית בכוח ממנה את עצמה על תושבי ישראל בושה וחרפה מי אתם בגץ שודדים
  • 4.
    אלי 09/05/2018 16:26
    הגב לתגובה זו
    זה לא פייק ניוז. זה פייק מציאות. מי הגמדים האלה? מה הם יודעים למכור חוץ מלאומנות חלולה שיש לה ביקוש מתגבר בימינו? מה הם באמת שווים ולא רק ביח"צ עצמי? בטוח שעם זה הם הולכים למכור מרכולתם ללקוח הבא....
  • 3.
    הגיע הזמן לדון מחדש במשמעות חופש הביזוי (ל"ת)
    ברציניות 09/05/2018 16:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חחח.. כל הכבוד... (ל"ת)
    ישראל 09/05/2018 14:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברוריה 09/05/2018 10:23
    הגב לתגובה זו
    להשיג תוצאות בצורה כזו בזויה. מה אתם חושבים שאנחנו עם טיפש? למה לא להגיע לתוצאות בדרך הישר....רואים שאתם לא מאמינים באלוהים...הוא יעניש אתכם
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.